Tulisipa jo -30c pakkaset!
Onko muita jotka odottavat innolla talvipakkasia?Toivon lunta ainakin pari metriä!
Kommentit (150)
Saisi tulla viima ja pureva pakkanen, joka kestäisi joulukuusta maaliskuuhun. Niin kova pakkanen, että ilman hengityssuojaa suun edessä, hengittäminen on mahdotonta. Pimeää tietysti myös.
Minä pidän talvesta. Kaikki loiseliöt kuolevat kaupan päälle!
Sais oikeesti tulla kyllä jo kun pitäisi pakastin sulattaa ja putsata ja jonnekin saada sieltä ne tavarat siksi aikaa! Plus hyvä aina pölypunkkeja tappaa ulkona petivaatteista joten ainakin se -25 C pitäisi saada.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:59"]No mä en noin kovia pakkasia odota, koska lapsella "palaa" naaman iho heti kun pakkaset tulee (atoopikko) joten kovin kylmällä ei voida ulkoilla. Lunta kyllä toivon kovasti, mutta ei nyt ihan vielä :) [/quote] Mistä alapeukut :o
[/quote]täällä on vaan säälittäviä kantturoita jotka saa pientä mielihyvää surkeaan elämääsnä siitä kun alapeukuttavat joidenki vastauksia
Kyllä! ois ihana käydä lenkillä aurinkoisessa kirpsakassa pakkasessa. Ja niin, että lumi oikein natisee kengän alla. On kova odotus jo pakkasiin!
Minäkin olen talvi-ihminen. Rakastan näitä vuodenaikojamme <3
No mä en noin kovia pakkasia odota, koska lapsella "palaa" naaman iho heti kun pakkaset tulee (atoopikko) joten kovin kylmällä ei voida ulkoilla. Lunta kyllä toivon kovasti, mutta ei nyt ihan vielä :)
Pakkasen puutteessa myös vaakatasossa vihmova räntä ja nilkkoihin ulottuva loska on sairaalla tavalla piristävää. Mutta kuiva pakkaskeli on kyllä melko miellyttävämpi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:01"]Kyllä toivon myös. En ennen uskonut koskaan niin kovia pakkasia toivovani...
[/quote]
Samoin. Viime talvi oli liian lämmin, ei ostin turhaan untuvatakin. Jos tänätalvena sitä saisi käyttää. Ja pian :)
Pakkanen on kätevä. Laitamme matkalaukut talvella vain ulos, jos tullaan reissulta, niin ei vahingossa tuoda luteita tai torakoita kotiin.
Joo, tässä onkin ollut pari surkeaa talvea, tulisi välillä kunnon talvi. Kunnon pakkaset ja lunta paljon. Varsinkin jouluksi! Olisi ihanaa kulkea paukkupakkasissa, tulla sitten kotiin jouluruokien ääreen villasukat jalassa, lämmintä glögiä hörppiä ja tunnelmoida. Joulu tuntuu puolikkaalta joululta ilman lunta ja pakkasta =(
Hiihtäminen ja luistelu on niin ihanaa. Kiva nähdä muita tervehenkisiä punaposkisia iloisia ihmisiä. Mieli virkistyy. Tulisipa Etelä-Suomeenkin kunnon hiihtokelit. Se on parasta liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:06"]Hiihtäminen ja luistelu on niin ihanaa. Kiva nähdä muita tervehenkisiä punaposkisia iloisia ihmisiä. Mieli virkistyy. Tulisipa Etelä-Suomeenkin kunnon hiihtokelit. Se on parasta liikuntaa.
[/quote]
Voitaisiin mennä suksilla töihin ja kouluun. Silloin olisi sukuvika jos suksi ei luista.
Puhuin 2010 pojalle, kun muutettiin Etelä-Suomeen, että nyt taitaa valitettavasti käydä niin, ettei päästäkään enää pulkkailemaan, kun täällä etelässä ei välttämättä ole niin paljoa lunta. Ja sitten tulikin ihan uskomattomat nietokset. Sitä en muista oliko kuinka kylmää.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:59"]No mä en noin kovia pakkasia odota, koska lapsella "palaa" naaman iho heti kun pakkaset tulee (atoopikko) joten kovin kylmällä ei voida ulkoilla. Lunta kyllä toivon kovasti, mutta ei nyt ihan vielä :)
[/quote]
Mistä alapeukut :o
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:12"]Puhuin 2010 pojalle, kun muutettiin Etelä-Suomeen, että nyt taitaa valitettavasti käydä niin, ettei päästäkään enää pulkkailemaan, kun täällä etelässä ei välttämättä ole niin paljoa lunta. Ja sitten tulikin ihan uskomattomat nietokset. Sitä en muista oliko kuinka kylmää.
[/quote]
Viime talvi oli liian lämmin (ei sitä voinut kutsua talveksi) mutta saadaan varmaan tänä vuonna kunnon pakkaset.
Itse toivon kylmää siksi, että paikalliset alkoholistit lakkaa kokoontumasta oven edessä... En minä heitä vihaa enkä tuomitse, mutta nykyään kun ovat tulleet tutuiksi pyytävät aina rahaa...
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 12:17"]Yleensä vihaan talvea, lunta ja pakkasta yli kaiken, mutta tänä vuonna toivon Eurooppaan oikein jääkautta! Minimissään tuo 30 astetta pakkasta ja joka päivä ihan hitosti lunta kunnes kaikki torakat ovat kadonneet!
[/quote]
Ja tosiaan loska kelpaa myös paremman puuteessa.
Tämäkin ketju voidaan sensuroida ja poistaa, mutta ko. pakkasunelma elää sydämissämme ja sieltä sitä ei kukaan mitenkään pysty poistamaan..