Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko mt ongelmat oma vika?

Vierailija
02.04.2022 |

Mitä mieltä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tahansa ihmisen mieli voi sairastua kun olosuhteet ovat liian ranjat. Ja suurin osa niistä sairauksista paranee oikealla hoidolla. Eli vähän niin kuin influenssa.

Vierailija
2/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat ovat bio-psyko-sosiaalinen ongelma. Ei oma vika. Omia vanhempia, kasvuolosuhteita ja perimää kannattaa syytellä siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on itseaiheutettuja alkoholin, elämänvalintojen, huumeiden takia, myös kotiolot vaikuttaa lapsena, jos ei koe yhtään tervettä vastoinkäymisiä ei kestä niitä isonakaan, monet ihmiset tehdään siis jo lapsena mt potilaiksi. Erikseen on sitten ihan perinnölliset ja muut sairaudet.

Meinaatko, että tasapainoinen ihminen valitsee alkoholin ja huumeet ja tulee mielenterveysongelmaiseksi sitä kautta?

Vierailija
4/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, monet tasapainoiset ihmiset ovat valinneet alkoholin ja huumeet vähän niin kuin vahingossa ja jääneet koukkuun, missä tynnyrissä elät ?

Vierailija
5/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi koska vaan kenet vaan hakata kadulla keskellä päivää. Voi tulla ahdistusta.

Vierailija
6/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valisinko tulla raiskatuksi, kaltoinkohdelluksi lapsena?

Vierailija
7/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa mt-ongelmista ei ole edes "vikoja" vaan luonnollisia reaktioita. Mutta nyky-yhteiskunta odottaa että ihmisellä on aina 100% toimintakyky vaikka olisi ollut mitä vastoinkäymisiä. Luonnolliseen toipumiseen ei ole aikaa.

Vierailija
8/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta ja traumaoireita syntyy lemmikkieläimillekin kaltoinkohtelun seurauksena. Eläimillä ei ole monimutkaisia ajatusmalleja joilla ongelmat voivat olla itse aiheutettuja. Ihan on ympäristön vika. Sama jos ihmistä on lapsena kiusattu ja pahoinpidelty.

Vierailija
9/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus.

Vierailija
10/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla, koska mm. alkoholi, tupakka ja huumeet vaikuttavat mt-ongelmiin.

Liikkuminen parantaa mielialaa meillä kaikilla. 

Vierailija
11/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Jos se olisi oma vika ja tietoinen valinta, ihminenhän silloin näyttelisi tai pelleilisi tietoisesti. Aivan kuin olisi palattu jonnekin keskiajan noitavainojen aikaan, jolloin ajateltiin, että noita on jotenkin paha ja häntä pitää rankaista ja hänet eliminoida. Mutta totuus on toisenlainen.

Enemmänkin mielenterveydelliset ongelmat liittyvät siihen, mikä sellaiseksi määritellään. Tavallaan ne ovat ihan normaaleja elävän olennon selviytymismekanismeja traumatisoivissa tilanteissa ja sellaisten jälkeen. Eli eivät ne ole ongelmia mitenkään objektiivisesto, vaan ainoastaan sellaisen määrittelyn näkökulmasta, jossa terveyttä edustaa tietynlaiset piirteet.

Vierailija
12/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat on trendi

Moni tyrkky saa medioista aikaa ja somessa paljon klikkauksia, kunhan itkee ”uupumuksesta”, mielenterveysongrlmistaan ja terapiassa käymisen ihanuudesta.

Vierailija
13/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ns ”mielenterveysongelmat” ovat ennen kaikkea valtava, tällä hetkellä erittäin tuottoisa bisnes.

Mitä enemmän ihmisiä kehotetaan hakemaan apua pienimpiinkin itkuihin ja mielipahoihin, sitä enemmän kilahtaa erilaisten terveystalojen ja psykoterapiakeskusten kassaan rahaa. Usein Kelalta eli veronmaksajilta.

Tapaus Vastaamo oli vain yksi pieni esimerkki.

Vierailija
14/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ns ”mielenterveysongelmat” ovat ennen kaikkea valtava, tällä hetkellä erittäin tuottoisa bisnes.

Mitä enemmän ihmisiä kehotetaan hakemaan apua pienimpiinkin itkuihin ja mielipahoihin, sitä enemmän kilahtaa erilaisten terveystalojen ja psykoterapiakeskusten kassaan rahaa. Usein Kelalta eli veronmaksajilta.

Todellakin tämä.

Vierailija
15/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto Suomesta jonnekin lämpimään, valoisaan maahan parantaa 70 % kaikista mt-ongelmista.

Vierailija
16/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että olen ilmeisesti vain luulosairas ja että työkyvyttömyys ja kuolemanhalu ovat vain pelkkää mielipahaa. Ei ihme että moni on mieluummin hiljaa ja kituu kuin puhuu ongelmistaan kun vastaanotto on tällaista.

Vierailija
17/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole oma vika.  Mutta muuttuu omaksi syyksi ellei hae apua oireisiinsa.  Toki hoitoon on vaikeaa ja hidasta päästä. Mutta ensi alkuun keskustelu perheenjäsenten ja kavereiden kanssa.  Löytyy myös ns. matalan kynnyksen paikkoja, kuten esim Hyvän mielen talo Oulussa. Valtakunnallinen kriisipuhelin auttaa myös.

Vierailija
18/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole oma vika. Ja edelliseen kommenttiin vedoten apua ei aina ole saatavilla, vaikka sitä hakee. Resurssit ei riitä, passitetaan matkoihinsa. Eräs tuttu kuoli oman käden kautta, vaikka oli puhunut itsetuhoisuudestaan mt-palveluille. Hänen katsottiin olevan tarpeeksi terve ja ei saanut tarvitsemaansa apua.

Vierailija
19/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään eivät ole oma vika tai valinta. Tällä palstalla on ilkeitä ja mätäpäisiä ihmisiä, jotka jostain syystä nauttivat ja saavat voimaa siitä, kun pääsevät anonyymisti lyömään lyötyä ja hyppimään maassa makaavan päällä.

Palstalaisille on suuri nautinto kun pääsee syyttelemään masentunutta, sairasta, köyhää, työtöntä, ylipainoista, seksuaalirikoksen uhria tai ihan ketä vaan uhria, että oma syy, oma syy.

Mielenterveyden ongelmia on monenlaisia, ja en usko, että kukaan sellaista tietentahtoen haluaa, tai haluaisi pysyä masentuneena tahallaan.

Vaikea masennus etenkin on sellainen tila, jossa haluaa vaan kuolla pois. Pitää olla todella tyhmä ihminen, jos kuvittelee, että yhtään kukaan haluaa tahallaan olla siinä tilassa.

Palstaperkeleiden mielestä joku 3 vuotias lapsi on syyllinen siihen miten hänen vanhempansa häntä kohtelee, ja ihan oma syy jos ei ymmärrä kaikkea yhtä hyvin kuin 33 vuotias.

Palstapirujen mielestä kaltoinkohdellut lapset ovat itse vastuussa kaikesta, ja on heidän oma syy jos eivät ymmärrä hakea apua (jossain viime vuosituhannen maailmassa, syrjäisessä maalaiskylässä, jossa ei edes ole sellaista tarjolla, ja lasten pahoinpitely ei ole edes rikos silloin).

Traumoista palstaperkeleet eivät ymmärrä tuon taivaallista. Ne pitäisi vaan yhdessä päivässä päästä yli, ilman terapiaa tietysti, koska terapia on märehtemistä ja tahallaan asian vatvomista.

Unettomuuskin on palstaperkeleen mielestä tahallaan valittu ongelma, joka ratkeaa kun "menee töihin ja tekee 25 tuntia päivässä töitä, niin sitten väsyttää. No matter olitko jo töissä, vai puoliksi kuollut valvomisesta ja kaikesta.

"Pää tyynyyn, unta kalloon, ulos ylös lenkille, ja turhat märehtimiset pois!!!" "Ja ei saa uhriutua, vaan pitää  kantaa vastuu siitä että on tullut lapsena r61skatuksi"

"Oma vika jos joutuu kiusatuksi" "Pitää vaan päästä yli"

Ja kaikkein paras ja ihanin palstapirun hokema: "En minäkään jäänyt makaamaan"

Minua heitettiin lumipallolla päähän ja olisin voinut jäädä makaamaan ja masentua, mutta minä minä minä minä olen niin hyvä ihminen, että valitsin, etten jää makaamaan, ja nyt minulla on kuninkaan linna ja miljardiomaisuus, jonka olen ihan yksin omaan omalla työllä ansainnut, ilman kenenkään mitään apua tai onnea.

Yksi juttu on oma valinta. Se lukeeko noiden ku&ipäiden kirjoituksia miten paljon ja antaako niiden mennä tunteisiin.

Voi valita ihan itse, pitääkö palstaperkeleitä ja ku6ipäitä vakavasti otettavina ihmisinä.

Mielenterveydelle on parempi kuin ymmärtää, että ne kirjoittelijat ovat vielä pahemmin sairaita mitä itse olet, ja heillä on vielä surkeampi ja säälittävämpi elämä.

Vierailija
20/21 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole oma vika.  Mutta muuttuu omaksi syyksi ellei hae apua oireisiinsa.  Toki hoitoon on vaikeaa ja hidasta päästä. Mutta ensi alkuun keskustelu perheenjäsenten ja kavereiden kanssa.  Löytyy myös ns. matalan kynnyksen paikkoja, kuten esim Hyvän mielen talo Oulussa. Valtakunnallinen kriisipuhelin auttaa myös.

Oletpa typerä.

Mistä lapsi hakee apua, jos hänen vanhempansa on niitä ketkä häntä rikkoo. Keneltä kaverilta lapsi hakee apua, jos hän on kiusattu ja yksinäinen.

Jossain maalla. Ne mielenterveyden ongelmat on monella alkaneet viimevuosituhannella, ja silloin oli ihan laillista hakata oma pentunsa.

Ei ollut MITÄÄN terapiatätejä jonka syliin vaan kävellä.

Ei ollut mahdollisuutta hakea apua, eikä sellainen tullut mielenkään, kun iskostettiin päähän, että olet arvoton ja ansaitset kaiken pahan.

Jos lapsi ajattelee, että hänen kuuluu kuolla pois, ja hän ei ansaitse mitään hyvää, niin miten sinä k7sipää kuvittelet, että oma vika kun ei hakenut apua.

LAPSI ON LAPSI!

Nykyaikanakaan se ei vielä ole ihan niin simppeliä mitä sinä naiivi lässyttäjä syyllistäjä yrität sönköttää.

Olisi kaikkein paras, että SINÄ ja sinunkaltaiset ihmiset pitäisitte turpanne kiinni näistä asioista.

Jos ette ole itse kokeneet mitään oikeasti pahaa, niin pidätte vaan sen turpanne kiinni.

Me ollaan kärsitty jo 12347902030130 kertaa enemmän mitä kenenkään kuuluu, ja ei olla kukaan ansaittu teidän vi66tuiluja ja SYYLLISTÄMISTÄ!

Mene potkimaan mummoasi ja omaa lastasi jos haluat potkia jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan