Mikä tekee ihmisestä "uniikin lumihiutaleen" ?
Osaako joku vastata?
Jos vaikka pukeutuu erikoisesti, onko silloin uniikki lumihiutale?
Kommentit (41)
En ole koskaan halunnut varta vasten erottautua joukosta, mutta moni tuoksu saa minut välittömästi oksentamaan, liittyy päänsärkytaipumukseen jonka olen perinyt.
Mieluummin pyydän muita välttämään tuoksuja kuin oksentelen ympäriinsä. Mitä itse tekisitte minun asemassani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä tajunnut tuota termiä. Mun mielestä jokaisen nimenomaan pitäisi pyrkiä olemaa juuri se oma uniikki itsensä ja elää omien arvojensa ja mieltymystensä mukaan eikä mennä massan mukana.
Jokainen ihminen on erilainen ja oma yksilönsä, siinä mielessä uniikki. Uniikki lumihiutale on halventava nimitys ihmisestä, joka pitää itseään erilaisena ja omana yksilönä (mitä hän tietysti onkin) mutta jostain syystä niputtaa mielessään kaikki muut ihmiset (tai ainakin hänen kanssaan eri mieltä olevat) samanlaiseksi massan mukana meneviksi.
Tätä tekee valtaosa ihmisistä. En tunne yhtäkään ihmistä tai ainakin hyvin harvoja, joilla ei olisi olemassa joku ihmisryhmä, joiden ajattelee olevan tietynlaisia. Onhan uniikiksi lumihiutaaleeksikin nimittäminen jo sitä itseänsä.
"Ai sä käytät takkia. Mähän en siis henkilökohtaisesti ole koskaan käyttänyt takkia, mä käytän aina ponchoa. En mä varmaan edes osaisi käyttää takia, eikö se ole kauhean hankalaakin? Musta ponchot on kauniita ja ajattomia ja tämä on tehty Mongoliassa sokeiden vuoristolaisten hiuksista. Ootko koskaan käynyt Mongoliassa? Ai etkö? Ihan tosi? Siis mähän käyn siellä aina jatkuvasti. Kannattaa käydä. Joo, voidaan mennä ravintolaan mutta mä en kylläkään syö tällä viikolla mitään, paastoan aina joka toisen viikon. Aina jotenkin unohdan että tosiaan, monethan syö ihan joka viikko. Jotenkin sitä vaan unohtaa tommoset pikku asiat kuin syöminen. "
Vierailija kirjoitti:
"Ai sä käytät takkia. Mähän en siis henkilökohtaisesti ole koskaan käyttänyt takkia, mä käytän aina ponchoa. En mä varmaan edes osaisi käyttää takia, eikö se ole kauhean hankalaakin? Musta ponchot on kauniita ja ajattomia ja tämä on tehty Mongoliassa sokeiden vuoristolaisten hiuksista. Ootko koskaan käynyt Mongoliassa? Ai etkö? Ihan tosi? Siis mähän käyn siellä aina jatkuvasti. Kannattaa käydä. Joo, voidaan mennä ravintolaan mutta mä en kylläkään syö tällä viikolla mitään, paastoan aina joka toisen viikon. Aina jotenkin unohdan että tosiaan, monethan syö ihan joka viikko. Jotenkin sitä vaan unohtaa tommoset pikku asiat kuin syöminen. "
No eipä tuo erityisen vaaralliselta ainakaan kuulosta.
Kuka jaksaa kirkua koviten, se on uniikki.
Harhaluulo omasta uniikkina lumihiutaleena olemisesta.
Sinä olet yksi v i tu n uniikki ne e keri hiutale! Sa a tanan ap!
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet yksi v i tu n uniikki ne e keri hiutale! Sa a tanan ap!
Mahtavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä tajunnut tuota termiä. Mun mielestä jokaisen nimenomaan pitäisi pyrkiä olemaa juuri se oma uniikki itsensä ja elää omien arvojensa ja mieltymystensä mukaan eikä mennä massan mukana.
Jokainen ihminen on erilainen ja oma yksilönsä, siinä mielessä uniikki. Uniikki lumihiutale on halventava nimitys ihmisestä, joka pitää itseään erilaisena ja omana yksilönä (mitä hän tietysti onkin) mutta jostain syystä niputtaa mielessään kaikki muut ihmiset (tai ainakin hänen kanssaan eri mieltä olevat) samanlaiseksi massan mukana meneviksi.
No tuota, uniikkeja on monenlaisia. Tosiasia on nyt vain se, että jotkut meistä ovat enemmän tavallisia luonteeltaan, mielipiteiltään, tavoiltaan, ulkonäöltään ja jotkut erikoisempia kyseisissä asioissa. Hieman särähti tuo, että: "Olettaa muiden olevan tavallisia ja itse erikoinen". En mä hirveästi oleta tietäväni tuntemattomasta ihmisestä tarkkaan minkälainen on, mutta olen tuntenut sekä hyvin "tavallisiksi" kuvailtavia henkilöitä ja sitten näitä erikoisempia.
Tosiaan se on sitten eri asia, miten sen tuo ilmi, mutta eihän kaikki ole erikoisuuden korostamista, valitettavasti vaan jotkut ottavat sen sellaisena, kun ja jos joku haluaa tehdä jonkun asian eritavalla ja se tulee ilmi, ilman sen kummallisempaa korostamista. Tai joku ilmaisee, jonkun vähän valtavirtaa vastaan olevan mielipiteen.
Hassua miten, jotkut ottaa asiakseen paheksua jopa joitain sellaisia asioita, (erikoisuuksia henkilössä tai elämäntyylissä, tavoissa) mitä asianomainen ei itse ole edes tuonut julki, eikä haluaisi, mutta joku toinen "ystävällisesti" ehkä on. Näin saakin helposti paheksuntaa kyseiselle henkilölle. Esim. valehdellaan että joku on kehunut itseään jostain, vaikka ei ole. Siitähän vasta tuleekin makeat naurut, kun muut yrittää todistaa jotain väärien huhujen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Harhaluulo omasta uniikkina lumihiutaleena olemisesta.
Mikä on sellainen ketä maalitetaan ja seurataan vuosikausia ulkomaille asti. Ei julkkis....
Ei kestä minkäänlaisia vastoinkäymisiä, ei usko kieltoon, on tottunut saamaan tahtonsa aina läpi, äippä ja iskä ovat helikoptereina tasoittamassa elämää vaikka olisikin jo kolmekymppinen, kuvittelee omaavansa erikoiskykyjä ja taitoja vaikka ainoa harrastus ja mielenkiinnon kohde on sohva ja sipsipussi, on " taiteellinen" ( lue suuriään7nen ja ärsyttävä", niin itseään täynnä että halkeaa.
Kaikki on omanlaisiaan,toiset vaan kuvittelevat olevansa niin erikoisia ja erinomaisia koska ovat vegaaneja, pukeutuvat rumiin rytkyihin, huutelevat mielipiteitään kovaan ääneen tai jotain muuta pölhöä. Voin olla ihan omanlaiseni vaikka käytän massavaatteita,en ymmärrä omituista taidetta tai jotain muuta. En ole niin huonolla itsetunnolla varustettu/huomionhakuinen että mun tarvisi leikkiä erkoista. Nämä mielestäni oikeasti erikoiset tyypit taas ei tee numeroa itsestään ja ovat ehkä siksi jollain tavalla mielenkiintoisia.
Vanha ketju mutta ajankohtainen aihe.
On raskasta kun joku jatkuvasti niputtaa kaikki vähänkin eri tavalla ajattelevat yhteen typeräksi laumaksi ja katsoo itse omaavansa ainoat oikeat näkemykset, vaikka asiantuntijuudesta ei ole merkkiäkään. Mitään raskasta ei sen sijaan ole vaikkapa siinä pyynnössä että yhteisissä pesukoneissa käytettäisiin hajusteettomia pesuaineita, koska niitä sietävät kaikki. Kukaan ei sairastu tuoksuttomuudesta. Hajustetut pesuaineet sen sijaan voivat aiheuttaa allergiselle sietämättömän kutinan, joka tekee olon vielä tukalammaksi kuin vaikkapa 39 asteen kuume.
Uniikki lumihiutale sulaa (triggeröityy) heti jos joku muu on asioista eri mieltä ja kehtaa jopa sen sanoa. Pahoittavat myös mielensä helposti kaikkien vähemmistöryhmien puolesta jos vähänkään kuulevat sellaisten ryhmittymien arvostelua.
Niko Petteri tai Eija Susanna niminä. Neliovinen Bemari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki näin, mutta uniikki lumihiutale vaatii kaikkia muitakin elämään juuri omien arvojensa mukaisesti.
Esim et saa käyttää hajusteellisia pesuaineita taloyhtiön pesukoneessa, koska minä en pidä pesuaineesi tuoksusta.
No tässä ei ole kyse lumihiutaluudesta vaan siitä, että pitää osata ottaa myös muut huomioon. Eihän yhteisiin porrassakäytäviinkään käydä kakkimassa, joten miksi pitäisi olla oikeus myrkyttää yhteinen pesula kammottavalta löyhkäävillä pesuaineilla?
Uniikki lumihiutale näköjään ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta ajankohtainen aihe.
On raskasta kun joku jatkuvasti niputtaa kaikki vähänkin eri tavalla ajattelevat yhteen typeräksi laumaksi ja katsoo itse omaavansa ainoat oikeat näkemykset, vaikka asiantuntijuudesta ei ole merkkiäkään. Mitään raskasta ei sen sijaan ole vaikkapa siinä pyynnössä että yhteisissä pesukoneissa käytettäisiin hajusteettomia pesuaineita, koska niitä sietävät kaikki. Kukaan ei sairastu tuoksuttomuudesta. Hajustetut pesuaineet sen sijaan voivat aiheuttaa allergiselle sietämättömän kutinan, joka tekee olon vielä tukalammaksi kuin vaikkapa 39 asteen kuume.
Jos talossa asuu vaikkapa 20 taloutta, joista 1 on hajusteyliherkkä, niin ei ole mitenkään reilua tanssia sen yhden pillin mukaan. Hän voi käyttää omaa pesukonettaan. Hajustamattomat pesuaineet, shampoot, jne ne vasta kamalalta haisevatkin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että luulee olevansa jotenkin erityinen. Kukaan ei ole.
Väärin. Jokainen on erityinen, vai oletko tavannut itsesi kloonia?
Joka ikinen on uniikki, jopa identtisillä kaksosilla on erilainen sormenjälki vaikka heillä on aivan samat geenit ohjaamassa kehon muodostumista. Tämä johtuu siitä, ettei pelkkä perimä muotoile sormenpäitämme.
Väitän olevani uniikki -jos en lumihiutale olekaan. Jokaisella pitäisi olla niin hyvä itsetunto että tuntee itsensä eriyiseksi, arvokkaaksi yksilöksi ei osaksi kasvotonta massaa.
Eli mitä pitää sanoa ollakseen lumihiutale?