Ukrainalainen herkkuruoka valmistuu käden käänteessä – ja maksaa vain euron
Potuista, sipulista ja kananmunasta syntyy ruoka, jota Ukrainassa syödään aamupalaksi, lounaaksi tai jopa päivälliseksi. Ukrainalaisten ”pannukakkujen” kanssa voi tarjota esimerkiksi smetanaa tai niiden joukkoon voi lisätä vaikkapa tuoreita yrttejä.
Kommentit (12)
En jaksa katsoa näiden videoita, miten ne tehtiin? Oliko peruna keitettyä ja muussattua vai raastettua?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa katsoa näiden videoita, miten ne tehtiin? Oliko peruna keitettyä ja muussattua vai raastettua?
Ei ollut pitkä video. Raaka peruna ja raaka sipuli raastetaan.
Tuo vaikutti hyvälle.. voikohan noita pakastaa kun sisältävät perunaa?
Tein äsken ja syötiin , hyvää ja yksinkertaista, näitä tulee tehtyä toistekin!
Kokeilla täytyy, näyttää helpolta ja herkulliselta.
Kiva ruoka vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa söin näitä jo 50 vuotta sitten. Siellä kutsuttiin nimellä Kartoffelpuffer ja edelleenkin syödään ja olen vuosien aikana usein itsekin tehnyt. Hyviä ovat. En ole kuullutkaan, että olisi ukrainalainen spesialiteetti tai alkuperäinen ukrainalainen resepti.
Varmaan riippuu siitä missä päin Saksaa olet ollut. Itse asunut 10 vuotta ja en ole kuullutkaan. Aion kyllä kokeilla.
Kannattaa ennemmin kokeilla hatsapuria...
Milloin röstiperunoista on tullut nimenomaan ukrainalainen ruokalaji?
Näytti hyvältä, joten kokeilen huomenna. Olisi kiva saada uusi helppo ja halpa resepti käyttöön.
Saksassa söin näitä jo 50 vuotta sitten. Siellä kutsuttiin nimellä Kartoffelpuffer ja edelleenkin syödään ja olen vuosien aikana usein itsekin tehnyt. Hyviä ovat. En ole kuullutkaan, että olisi ukrainalainen spesialiteetti tai alkuperäinen ukrainalainen resepti.