Onko sopivaa tarjota kyyti tuntemattomalle bussipysäkillä?
Onko tyhmää mennä tarjoamaan kyytiä jollekin yksinäiselle henkilölle,joka odottaa bussia esim. nyt illalla? Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Kommentit (17)
On tyhmää. Harva lähtee tuntemattomien kyytiin.
Jos olet mies ja tarjoamassa kyytiä naiselle, niin yksikään normaalijärkinen nainen ei autoosi nouse. Raiskaus tai väkivallanuhka on liian suuri.
No on tuo kyllä aika tunkeilevaa Suomessa.
Miksi menisit tekemään noin?
Mun mielestä ihan ok, varsinkin yöaikaan.
Maaseudulla ajellessa mietin tätä monesti. Olen nainen ja olen liftannut paljon ympäri Suomea. Maaseudulla bussien odotusajat voi olla pitkiä ja bussit kalliita. Joskus olisi kiva auttaa jotain sateessa tai kylmässä värjöttelevää tyyppiä.
En ole kuitenkaan tehnyt niin, koska en kehtaa ja tosi outo vaikutelmahan tuollaisesta tulee.
Itselleni on satunnaiset ohiajajat joskus tarjonneet kyytiä, mutta koska kaikki ovat olleet vähän epäilyttävän oloisia miehiä, niin olen kohteliaasti kieltäytynyt.
Ei, koska pysäkillä odottaminen on signaali siitä että jokin väline on pian tulossa siihen. Sen sijaan syrjäisessä paikassa kävelevälle on mielestäni OK.
Olen aikanaan tarjonnut randomille naiselle kyytiä, koska se näytti niin söpöltä siinä yksin odotellessa.
Ei tullut :D
Eikä ollut edes pahat mielessä. Tuli vain sellainen olo, että tahtoisin ilahduttaa sitä. Itseään on vaikea nähdä raiskaajana, mutta ymmärrän kyllä, ettei kukaan selvin päin randomin autoon mene - kännissäkin vain kahjoimmat.
Ei kai se tyhmää ole tarjota (vähän outoa kyllä ilman jotain järkevää syytä), mutta kuka hullu nousee kyytiin?
Perjantaina näin kaksi lasta bussipysäkillä, viedessäni lapsia kouluun. Siis nyt pe kun bussit ei kulkeneet ja lapset näyttivät olevan maahanmuuttajataustaisia.Kyllä, päättelin ihonväristä ja pysäkin sijainnista heidän olevan maahanmuuttajataustaisia ja ajattelin, että ehkä vanhemmat eivät ole tieneet lakosta.
Kun palasin koululta n. 15 min. myöhemmin pysähdyin pysäkille ja kysyin, tiesivätkö he, että bussit eivät kulkeneet. He tiesivät ja odottivat myöhässä olevaa luokkakaverin vanhempaa, joka veisi heidätkin kouluun.
Jos he eivät olisi tienneet ja olisivat olleet ilman kyytiä, en osaa sanoa, olisinko uskaltanut tarjota heille kyydin koululle. Tuollaisesta varmaan voisi saada jonkun syytteen lasten kaappauksesta yms. Mutta halusin auttaa edes tarkistamalla tilanteen.
Mulle on pari kertaa tuntematon mies tarjonnut kyytiä, mutta en uskaltanut mennä, vaikka vaikuttivatkin ihan kunnollisilta. Kiitin kauniisti kuitenkin.
Minun tyttärelle on tarjottu kyytiä kerran, kun hän oli menossa kotiin kaveriltaan.
Tyttäreni juoksi itkien takaisin kaverilleen.
Tämä tapahtui vuonna 2005, kun tyttäreni oli 8-vuotias.
Herkästi soitto hätäkeskukseen tuollaisesta lähtee.
Jaa, joku raiskari pistää taas seksi/väkivaltaketjua tulille.
Riippuu kuka olet ja kenelle tarjoat?