Onko kukaan muu laihduttanut onnistuneesti muuten kuin karppaamalla?
Kertoisitteko miten ja missä ajassa ja miten paljon, kiitos!
Kommentit (8)
Ihan vain jättämällä herkut pois, lisäämällä liikuntaa ja pienentämällä annoksia. En syö paljoa aterialla pastaa, riisiä tai perunaa, rasvaa olen syönyt kohtuudella (kasvrasvaa).
Mutta mitä mahdat tarkoittaa onnistumisella? Keinosta riippumatta kilot ovat myös tulleet aina takaisin... Paitsi tietysti nämä viimeiset, joita karistaessani olen käyttänyt Kalorilaskuria sekä lisättyä liikuntaa (juoksu, jooga). Laihduin 5 kiloa 5 kuukaudessa, mikä vissiin on ihanne, jos haluaa pysyvää muutosta. Aika näyttää, onko tämä pysyvää.
Kilo viikossa lähti nälkää näkemättä ja liikuntaa lisäämättä. Parasta kehui olevan, että viikonloppuisin voi dokata ja silti paino putosi tasaisesti. On nyt aivan upean näköinen.
Rasvaiset herkut, karkit ym. pois, ja muutenkin vähän katsoin mitä suuhuni laitoin. Välipaloiksi hedelmiä, kevytjugurtteja, kourallinen pähkinöitä ym. Yleensä kerran viikossa herkuttelin, mutta kohtuudella.
Tällä konstilla lähti 4kk:ssa 8kg ja olo parani todella paljon!
Normaali ruokavaliolla. Jätin vain herkkuja pois ja isojen annosten mättämisen.
Liikuntaa lisäsin.
Paino on pysynyt kurissa 9 vuotta.
vaunuttelemalla ensimmäisen 8kk päivittäin 1-2 tuntia, sen jälkeen aloin käydä jumpassa 3xviikossa. nyt, melkein 2v synnytyksen jälkeen olen pari kiloa miinuksella ennen raskautta olleisiin kiloihin verrattuna. en tosin yrittänyt tietoisesti laihduttaa, mutta näin vain kävi.
en tiedä, oliko imettämisellä vaikutusta, mutta täysimetin 6kk ikään ja senkin jälkeen osittain aina 1,5 vuoteen asti.
Tarkoitan siis virallisen suosituksen mukainen. Lisäsin hyötyliikuntaa, eli kävelin kauppamatkat yms. tuloksena oli 10 kg pois vajaassa vuodessa.