Muuttaisinko Tampereelle? Kertokaa kaupungista
Saisin töitä sieltä jos haluaisin vaihtaa sinne täältä Helsingistä. Millainen kaupunki Tampere on, millainen ilmapiiri siellä on?
Kommentit (40)
Ihmiset ovat kyllä ihan ystävällisiä. Itse en vain Tampereen ilmapiirissä oikein viihdy. Tuntuu, että täällä viihtyvät parhaiten sellaiset vähän alternative-henkiset ihmiset. Olen asunut täällä jo useamman vuoden ja en vaan koe paikkaa omakseni. Ei tunnu löytyvän oman henkistä porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:36"]
Ihmiset ovat kyllä ihan ystävällisiä. Itse en vain Tampereen ilmapiirissä oikein viihdy. Tuntuu, että täällä viihtyvät parhaiten sellaiset vähän alternative-henkiset ihmiset. Olen asunut täällä jo useamman vuoden ja en vaan koe paikkaa omakseni. Ei tunnu löytyvän oman henkistä porukkaa.
[/quote]
Tämän kirjoittaja jatkaa: tekisi siis mieli sanoa, että älä muuta, mutta eihän sitä voi kenenkään toisen puolesta. Tykkäätkö räväkästä, vähän roisista menosta ja kaikesta hämystä meiningistä? Jos kyllä, niin silloin saatat viihtyä Tampereella.
Julkinen liikenne sekä infra ovat hyvät ja luonto lähellä. Itse en vaan tajua, miksi en viihdy.
En nyt menisi ylistämään tamperelaisia. Itse olen Keski-Suomesta ja kaipaan niitä tavallisia ja ystävällisiä ihmisiä. Kukaan täällä ei puhu ja täällä kestetään sosiaalista hiljaisuutta eli voidaan olla kahvitauolla eikä kukaan puhu mitään.
Hämeenkadun asemanseutu on kuin joku spurkulandia. Antaa hyvän kuvan ihmisille kun siinä on se juottola heti Hämeenkadun alkupäässä. Saa ihan hävetä.
Me ollaan asuttu kolmessa paikassa ja eka rivari Hakametsässä oli jees naapureiden osalta. Toiset naapurit oli kyttääjiä (omakotitalo) - ottivat musta valokuvakin - olin kuulemma niin huonon näköinen. Tosin en kertonut heille lähisukulaisen kuolemasta - onneksi. Sama mies kuunteli saunanikkunasta ja myrkytti hiiriä. Kiva kun raatoja oli pitkin pihoja yms. Nämä esim on kevyemmästä päästä. Syytti meitä muuten heidän lapsen kiusaamisesta, vaikka työnsi poikansa meidän pihalle leikkimään, jotta sai remontoida. Ja sirkkeli soi kun nukutimme lastamme. Outo sattuma ja todella usein.
Nyt meillä on naapurina äreä mummo, mutta sen kanssa pärjää. Ja kyllä täällä kytätään. Kannattaa pitää hajurako.
Täällähän on ne kaksi selvittämätöntä murhaa - Hervanta ja Tesoma.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:31"]
Outoja nuo kysymykset että Ovatko ihmiset ystävällisiä jne. Ei kun kaikkein veemäisimmät ihmiset ovat muuttaneen Tampereelle.
[/quote]
Olen huomannut, että jokaisessa kaupungissa on omanlaisensa henki. Tätä tavoittelin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:52"]Asuinalueina tesomaliaa ja pohjois/länsi hervantaa kannattaa välttää ellei kuulu vihervasemmistoon ja rakasta rikastuneita alueita. Etelähervanta on kuitenkin jo ihan ok aluetta.
---
Asunnot on selkeästi halvempia kuin Helsingissä. Tampereen seudun työttömyys on korkeampi kuin Suomessa keskimäärin. Paljon tietysti riippuu ammatista.
---
Ulkoilu mahdollisuudet, jopa keskustassa ovat hyvät (pyynikki), lähiöissä loistavat. Kaupunki on kahden järven välissä, joten joka paikasta on lyhyt matka rantaan jos vaikka veneilystä tykkää.
---
Lapsiperheelle kuitenkin suosittelen mieluummin Tampereen ympäryskuntia (Nokiaa ehkä Lukuunottamatta). Tampereen päivähoito ja koulupalvelut on todella syvältä.
[/quote]
Etelä-hervanta on kuin oma pieni kylä Hervannan sisällä. Itse olen pk-seudulta Hervantaan muuttanut 10 vuotta sitten, eikä mua sais enään millään hinnalla takaisin pk- seudulle.
Harkitaan Vuorekseen muuttoa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:45"]En nyt menisi ylistämään tamperelaisia. Itse olen Keski-Suomesta ja kaipaan niitä tavallisia ja ystävällisiä ihmisiä. Kukaan täällä ei puhu ja täällä kestetään sosiaalista hiljaisuutta eli voidaan olla kahvitauolla eikä kukaan puhu mitään.
Hämeenkadun asemanseutu on kuin joku spurkulandia. Antaa hyvän kuvan ihmisille kun siinä on se juottola heti Hämeenkadun alkupäässä. Saa ihan hävetä.
Me ollaan asuttu kolmessa paikassa ja eka rivari Hakametsässä oli jees naapureiden osalta. Toiset naapurit oli kyttääjiä (omakotitalo) - ottivat musta valokuvakin - olin kuulemma niin huonon näköinen. Tosin en kertonut heille lähisukulaisen kuolemasta - onneksi. Sama mies kuunteli saunanikkunasta ja myrkytti hiiriä. Kiva kun raatoja oli pitkin pihoja yms. Nämä esim on kevyemmästä päästä. Syytti meitä muuten heidän lapsen kiusaamisesta, vaikka työnsi poikansa meidän pihalle leikkimään, jotta sai remontoida. Ja sirkkeli soi kun nukutimme lastamme. Outo sattuma ja todella usein.
Nyt meillä on naapurina äreä mummo, mutta sen kanssa pärjää. Ja kyllä täällä kytätään. Kannattaa pitää hajurako.
Täällähän on ne kaksi selvittämätöntä murhaa - Hervanta ja Tesoma.
[/quote]ja jos ihan rehellinen olen niin en muuttaisi tänne enää. Kaksi ekaa vuotta oli ok. Hämeenkadulla saa väistellä ihmisiä - he kävelevät vaikka päin. Asiakaspalvelu on melko surkeaa ja ylimielistä.
Mutta jos täältä saa hyvän työpaikan niin kannattaa muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:31"]Outoja nuo kysymykset että
Ovatko ihmiset ystävällisiä jne. Ei kun kaikkein veemäisimmät ihmiset ovat muuttaneen Tampereelle.
[/quote]tämä on muuten totta osaksi. Täällä on paljon pohjalaisia jotka kyllä antavat oman säväyksen ilmapiiriin...
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:40"]Nekalassa on narkkareita, Hervannassa on mamuja. Ihan ok asua molemmat jos et kulje tksin pimeällä.
[/quote]ei ne Hervannan mamut ole ketään vielä häirinnyt. Hyvin ovat sopeutuneet. Harmittaa kun pultsareita pyörii heti siinä "keskustassa" ja muut juopot. Eli mamut eivät ole ongelma vaan kantasuomalaista. Siellä on fiksuja korkeakouluopiskelijoitakin...
Minäkin olen muuttamassa Tampereelle koirani kanssa ja mielelläni kuulisin mielipiteitä missä kaupunginosissa on hyviä lenkkimaastoja. Viihdyn vesistöjen tuntumassa ja olenkin yrittänyt katsella rivariasuntoa tälläisiltä alueilta. Erityisesti Villilä on miellyttänyt, mutta saa nähdä onko lompsassa riittävästi pitoa.
Meillä on täällä aivan saatanasti rahaa, joten suuruudenhulluja hankkeita kuten turhia hukkaputkia täällä piisaa. Mamut vilisee nykyään silmissä ja lisää lappaa. Kaikki rannat rakennetaan täyteen, ja jos maa loppuu, täytetään järveä lisää. Liikenne täällä toimii aivan omilla poikkeussäännöillään.
Että tervetuloa vaan tutustumaan erinomaiseen kaupunkiimme!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:31"]
Outoja nuo kysymykset että Ovatko ihmiset ystävällisiä jne. Ei kun kaikkein veemäisimmät ihmiset ovat muuttaneen Tampereelle.
[/quote]
Olen huomannut, että jokaisessa kaupungissa on omanlaisensa henki. Tätä tavoittelin.
Ap
[/quote]
Jos Eirassa ja Kontulassa yksi ja sama henki, niin sitten varmaan Hipposkylässä ja Ranta-Kaarikassan on.
No joo, trolliltahan se tuoksahtaa tämäkin aloitus.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:31"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Jos Eirassa ja Kontulassa yksi ja sama henki, niin sitten varmaan Hipposkylässä ja Ranta-Kaarikassan on.
No joo, trolliltahan se tuoksahtaa tämäkin aloitus.
[/quote]
Kiitos jälleen kerran ennakoivan tekstinsyötön. Siis tietysti kyseessä oli Ranta-Kaarila, eikä mikään Kaarikassa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:41"]Meillä on täällä aivan saatanasti rahaa, joten suuruudenhulluja hankkeita kuten turhia hukkaputkia täällä piisaa. Mamut vilisee nykyään silmissä ja lisää lappaa. Kaikki rannat rakennetaan täyteen, ja jos maa loppuu, täytetään järveä lisää. Liikenne täällä toimii aivan omilla poikkeussäännöillään.
[/quote]
Ja kuten huomaat, myös ruikuttavia persuja riittämiin täälläkin.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:37"]Kiitos vastauksista. Mielelläni lukisin lisääkin kokemuksia Tampereesta :)
ap
[/quote]
Mene ihmeessä.
Mulletteja ja kanapersetukkia löytyy, ihmiset hitaita ja tyhmiä, mutta sopii joillekin.
Tampere on Suomen 3. suurin kaupunki, joka elää tieteestä ja kulttuurista, mutta on ylpeä siitä, että se EI ole mitenkään urbaani eikä sivistynyt tai - herra paratkoon - snobi. Tätä taisi tarkoittaa se yllä vaihtoehtokultuurisuudesta puhunut. Täällä kuuluu puhua murretta yliopistoilla ja teattereissa. Tällä kuuluu pukeutua lämpimästi kaupungille. Täällä kuuluu haaveilla perunamaasta palstaviljelmällä vaikka oikeasti kirjoittaa runoja ja soittaa twangyä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:41"]Meillä on täällä aivan saatanasti rahaa, joten suuruudenhulluja hankkeita kuten turhia hukkaputkia täällä piisaa. Mamut vilisee nykyään silmissä ja lisää lappaa. Kaikki rannat rakennetaan täyteen, ja jos maa loppuu, täytetään järveä lisää. Liikenne täällä toimii aivan omilla poikkeussäännöillään.
[/quote]
Ja kuten huomaat, myös ruikuttavia persuja riittämiin täälläkin.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut sellaista termiä kuin sarkasmi?? No nyt kuulit!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:30"]Mä olen 20v mutta ihmiset joihin olen tutustunut ovat olleet mukavia ja tutustuminen on ollut helppoa. Töitä on kohtuullisen helppo saada, riippuu tietysti mitä töitä. Julkinen liikenne toimii tosi hyvin jos ei minnekkään metsään muuta. Tuntuu tosi pieneltä kaupungilta ollakseen niinkin suuri.
[/quote]
Arvelinkin, että tämä espoolainen on teini, sen verran lapsekkaita mielipiteitä. Arvon teini, kun vertaat kokoa, niin vertaa Espooseen äläkä Helsinkiin. Kun minä pyörin Espoossa, niin todella mietin, että miten tämä takahikiä voi olla asukasluvultaan suurempi kuin Tampere, kun eihän täällä ole keskustaakaan, vaan koko alue tuntuu olevan yhtä suurta hervantaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 10:10"]Minäkin olen muuttamassa Tampereelle koirani kanssa ja mielelläni kuulisin mielipiteitä missä kaupunginosissa on hyviä lenkkimaastoja. Viihdyn vesistöjen tuntumassa ja olenkin yrittänyt katsella rivariasuntoa tälläisiltä alueilta. Erityisesti Villilä on miellyttänyt, mutta saa nähdä onko lompsassa riittävästi pitoa.
[/quote] Jos hyviä lenkkeilymaastoja arvostat ja rantamaisemia, niin myös Lapinniemi, Käpylä ja Petsamo potentiaalisia vaihtoehtoja. Vieressä Näsijärvi, sekä kaupungin monipuolisimmat Kaupin lenkkeilymaastot. Bonuksena keskustaan lyhyt matka, toisin kuin Villilästä. Toki jos vain rivari kelpaa, niin silloin nuo alueet ei oikein käy.
Outoja nuo kysymykset että
Ovatko ihmiset ystävällisiä jne. Ei kun kaikkein veemäisimmät ihmiset ovat muuttaneen Tampereelle.