Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisinko Tampereelle? Kertokaa kaupungista

Vierailija
19.09.2015 |

Saisin töitä sieltä jos haluaisin vaihtaa sinne täältä Helsingistä. Millainen kaupunki Tampere on, millainen ilmapiiri siellä on? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:06"]

Entisen espoolaisen näkökulmia Tampereesta:

1. Ei uskoisi millään Suomen 3. suurimmaksi kaupungiksi! Pienemmän kaupungin tuntua, vaikka onkin kooltaan ja asukasmäärältään iso.

2. Kauppakeskukset hiljaisia ja pieniä, mutta Lempäälän Ideapark on onneksi lähellä.

3. Paikkakuntalaiset jaksavat ihmetellä sitä, miksi minä pääkaupunkiseutulainen muutin Tampereelle. Olen todella kyllästynyt ihmettelyyn :D

4. Bussilla pääsee kulkemaan hyvin, mutta autollakin liikkuminen on helppoa ja kätevää. Ruuhkia ei ole käytännössä ollenkaan, jos vertaa pääkaupunkiseutuun.

5. Paljon kivoja kahviloita ja ravintoloita sekä liikuntamahdollisuuksia. Muutenkin ihan mukava paikka asua. :)

[/quote]

Kiitos tästä, on kiva kuulla ex-pääkaupunkiseutulaisen kokemuksia :)

Millaisia ihmiset siellä ovat? Ovatko ystävällisiä?

ap

[/quote]

Tamperelaiset ovat olleet tosi ystävällisiä, toki täällä asuu myös tosi paljon muualta muuttaneita. Minun on ollut helppo tutustua ihmisiin ja asiakaspalvelu on saanut hyvälle tuulelle.

En sanoisi, että täällä olisi mitenkään paljon mamuja, jos vertaa vaikka Leppävaaraan. :D

Olen asunut täällä vasta alle puoli vuotta, joten kaikki tuntemukseni ovat aika uusia. :)

t. se Espoosta muuttanut

Vierailija
2/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on muuttamassa? Nuori sinkku? Perhe? Vanhempi pariskunta?
Tampereen päiväkoti/koulupalvelut on suoraan sanottuna perseestä. Lapsi perheelle vaikkapa Pirkkala on parempi, bussilla kuitenkin pääsee Tampereen keskustaan alle puolessa tunnissa ja omalla autolla jopa ruuhka aikaan 20 minuutissa.
Sinkun kannattaa muuttaa keskustaan tai sen läheisyyteen (Finlaysonin alue).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään, vaikka pyöräilijänä olen kaupunkilaisten tappolistalla....:| Olen viihtynyt tosi hyvin, en siis ole alkujani täältä.

Vierailija
4/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:25"]

Minä tykkään, vaikka pyöräilijänä olen kaupunkilaisten tappolistalla....:| Olen viihtynyt tosi hyvin, en siis ole alkujani täältä.

[/quote]

Minäkin kuljen mielelläni pyörällä. Onko siellä raitiovaunuja? Entä hyvä julkinen liikenne?

ap

Vierailija
5/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luin jostain, että sinne perustettaisiin raitiolinja... Joko se on käytössä? 

Ap

Vierailija
6/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitiolinja on vasta toteutusasteella, rakennustyöt alkavat ilmeisesti 2016 ja liikennöinti alkaisi 2019. Jos nyt on muuttamassa, niin mahdollisuuksien mukaan kannattaa tietysti suunnitella muuttoa tuon linjan varteen ellei keskustassa muuten asu. Linja kun tulee varmaan myös nostamaan kyseisten asuinalueiden hintoja.

Vierailija
7/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ratikka vielä käytössä, Tampereen ikuisuusprojekti. Tampere on muuten oikein mukava kaupunki, asuin siellä ensimmäiset 20 vuotta elämästäni. Toivon joskus palaavani.

Vierailija
8/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mielelläni lukisin lisääkin kokemuksia Tampereesta :)

ap

Vierailija
9/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaupunki

Vierailija
10/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekalassa on narkkareita, Hervannassa on mamuja. Ihan ok asua molemmat jos et kulje tksin pimeällä.

Vierailija
11/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei raitiolinjan rakennus ole käynnistynyt. Bussiliikenne on hyvä. Erityisesti jos jonkin ns. runkolinjan läheisyyteen asetut, menee busseja usein. Joka puolelle kaupunkia pääsee mielestäni helposti bussilla. Aikaahan se luonnollisesti vie, jos kaupungin toiselta laidalta toiselle matkustaa, mutta keskustaan pääsee kaikkialta suht nopsaan.
Pyöräilijöiden päänvaivaksi tosiaan tunnutaan keksivän jos jonkinlaista kommervenkkiä, mutta eiköhän niihinkin sopeudu.
Kaupunkina Tampere on oikein kiva! Löytyy monipuolisesti harrastusmahdollisuuksia, tapahtumia, luontoa, kauppoja...
Palvelut ok.
Pääkaupunkiseudulle on helppo mennä junalla, niitä menee tiheästi. Ja muuallekin Suomeen, on niin keskeinen sijainti.
Tänne vaan :)

Vierailija
12/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää? No ainakaan vielä ei ole ratikkaa, ehkä parin vuoden päästä. Yliopisto on ja Tampere on aika maalaiskunta mutta myös viihtyisä. Keskustassa on kauniita alueita (vanhat talot, tammerkoski, siltoja, tiilirakennuksia) myös tosi rumia taloja on, uimahallit on ja Särkänniemi lisäksi teatterit ja Finlaysonin tehdasalue, sitten mustaa makkaraa Tammelan torilta, sitten on Pyynikin metsät ja Pispalan hieno puutaloalue harjulla josta näkyy näsi ja pyhäjärvi, torni hotelli ja näköalat, bussilla Hervantaan :D tai tesomalle...:Dd

Vierailija
13/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsmpereelle ei kannata tukka. Ihan peestä koko kaupunki.
UGH olen puhunut.

Vierailija
14/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinalueina tesomaliaa ja pohjois/länsi hervantaa kannattaa välttää ellei kuulu vihervasemmistoon ja rakasta rikastuneita alueita. Etelähervanta on kuitenkin jo ihan ok aluetta.
---
Asunnot on selkeästi halvempia kuin Helsingissä. Tampereen seudun työttömyys on korkeampi kuin Suomessa keskimäärin. Paljon tietysti riippuu ammatista.
---
Ulkoilu mahdollisuudet, jopa keskustassa ovat hyvät (pyynikki), lähiöissä loistavat. Kaupunki on kahden järven välissä, joten joka paikasta on lyhyt matka rantaan jos vaikka veneilystä tykkää.
---
Lapsiperheelle kuitenkin suosittelen mieluummin Tampereen ympäryskuntia (Nokiaa ehkä Lukuunottamatta). Tampereen päivähoito ja koulupalvelut on todella syvältä.

Vierailija
15/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on paras paikka asua.

Vierailija
16/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei uskoisi millään Suomen 3. suurimmaksi kaupungiksi! Pienemmän kaupungin tuntua, vaikka onkin kooltaan ja asukasmäärältään iso.

2. Kauppakeskukset hiljaisia ja pieniä, mutta Lempäälän Ideapark on onneksi lähellä.

3. Paikkakuntalaiset jaksavat ihmetellä sitä, miksi minä pääkaupunkiseutulainen muutin Tampereelle. Olen todella kyllästynyt ihmettelyyn :D

4. Bussilla pääsee kulkemaan hyvin, mutta autollakin liikkuminen on helppoa ja kätevää. Ruuhkia ei ole käytännössä ollenkaan, jos vertaa pääkaupunkiseutuun.

5. Paljon kivoja kahviloita ja ravintoloita sekä liikuntamahdollisuuksia. Muutenkin ihan mukava paikka asua. :)

Vierailija
17/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on paras!
Muuttaisin jos voisin.
T. Espoolainen

Vierailija
18/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:46"]

Tsmpereelle ei kannata tukka. Ihan peestä koko kaupunki. UGH olen puhunut.

[/quote]

Hyin snttu iellä perällö!

Tampere on liian punainen! Kommareita ja työnvieroksujia joka paikassa.

Vierailija
19/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 18:06"]

[/quote]

Kiitos tästä, on kiva kuulla ex-pääkaupunkiseutulaisen kokemuksia :)

Millaisia ihmiset siellä ovat? Ovatko ystävällisiä?

ap

Vierailija
20/40 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 20v mutta ihmiset joihin olen tutustunut ovat olleet mukavia ja tutustuminen on ollut helppoa. Töitä on kohtuullisen helppo saada, riippuu tietysti mitä töitä. Julkinen liikenne toimii tosi hyvin jos ei minnekkään metsään muuta. Tuntuu tosi pieneltä kaupungilta ollakseen niinkin suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän