Ottaisitko sotalapsen?
ottaisitko alaikäisen lapsen tuolta sodan (?) jaloista teille?
Minä olisin valmis tarjoamaan pienelle paremman kasvuympäristön, joten sanoisin sotalapsille welcome!
Vanhempia en haluaisi edes tavata.
Kommentit (25)
No, miten on mammat? Huolisitko pesueeseesi tuntemattoman pienen lapsen? Ihan solidaarisuusmielessä? Moni on kysellyt, josko majottaisit turvapaikanhakijan kotiisi, mutta minä kysyn, jos ei vanhemmst tulisi perässä, olisitko valmis ottamaan pakolaislapsen useaksi vuodeksi?
Olisin jos siitä saisi lapsilisän.
Voisin ottaa, mielellään sellainen joka samaa ikäluokkaa omien kanssa.
Ottaisin. Mitä pienempi sitä parempi. Teini-ikäinen ahmed ehkä vähän tökkisi mutta menisi kai se tuossa.
Hei, mehän tienataan tällä!
Tuottavia, potentiaalisia täyspäisiä yhteiskunnan jäseniä. Suomessa on niin alhainen syntyvyys ja suppea geeniperimä.
Vanhemmilla ei olisi mitään asiaa, mutta alle 10 vuotiaita voisimme ottaa vaikka 100 000!
Kyllä, voisin ottaa. Olisiko ehdot yhtä tiukat kuin adoptiossa?
Yh
Voisin ottaa. Äitinikin oli sotalapsi.
Kyllä minä voisin rakastaa vielä yhtä kuin omaani. Ottaisin avosylin vastaan!
Voisin ottaa, vaikka parikin lasta. Alakouluikäisiä tai nuorempia, en "17-vuotiaita".
Ottaisin vaikka heti, ja voisin kasvattaa vaikka aikuiseksi asti. Isoilta miehiltä sen sijaan rajat kiinni ja heti.
Mä en rehellisesti omaa niin paljoa henkisiä voimia että jaksaisin yhtä mahdollisesti traumatisoitunutta lasta. Olisi kauheaa katsoa sodan jättämiä jälkiä pienessä lapsessa. Toivottavasti teitä jotka pystyisitte ottamaan on kuitenkin paljon.
Kyllä mä voisin. En tosin tiedä miten se tämän hetkiseen opiskelijaelämään sopisi, mutta muuten kyllä ehdottomasti.
Joo, ottaisin, alle 10-vuotiaan. Itse asiassa aivan varmasti ottaisin.
Täällä olisi tarjolla onnellinen perhe, tasapainoiset vanhemmat, sisaruksia, lemmikkejä ja huippuhyvä elintaso.
en kun ne on kaikki "10-vuotiaita" viiksekkäitä 80-luvulla syntyneitä pikku orpoparkoja.
Oi vaikka kaksi. Olisi ihanaa tarjota lapsille turvallinen koti pariksi vuodeksi, ja päästää heidät sitten takaisin oman perheen luokse, kun se olisi turvallista.
Voisin ottaa pikkulapsen, mitä pienempi sen parempi, oppisi hyvin kielen ja kulttuurin. Mieluiten myös pitäisin hänet "omanani", eli jäisi pysyvästi perheeseen eikä lähtisi takaisin.
Alle 10 - vuotiaan ottaisin.