Mitä tykkäät nykyisestä muodista?
Minusta vaatteet oli ennen paljon tyylikkäämpiä.
Nykyään on vaan ihmeellisiä kuvioita ja röyhelöitä puseroissa.
Farkut isoja ja lahkeet leveitä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää mistä nuorekkaat nelikymppiset ostavat vaatteensa. Sellaista ajatonta ja perustyylikästä. Paidat maks 40€ ja housut maks 70€.
Noissa nuorille suunnatuissa ketjuissa on tosiaan sitä tämän hetken trendikästä ja huonolaatuista riepua.
Mutta mitkään marimekot tai vastaavan tyyliset mammakaavutkaan ei tunnu omalta tyyliltä.
Facesta, enkä tarkoit face bookia. Aleksi 13:ssa oli ennen hyvä valikoima kun oli Kluuvissa. Joskus urheilukaupoista. Stockalta tai Sokokselta. Joskus harvoin löytyy jotain Mangosta, vero modasta tai henkkamaukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää mistä nuorekkaat nelikymppiset ostavat vaatteensa. Sellaista ajatonta ja perustyylikästä. Paidat maks 40€ ja housut maks 70€.
Noissa nuorille suunnatuissa ketjuissa on tosiaan sitä tämän hetken trendikästä ja huonolaatuista riepua.
Mutta mitkään marimekot tai vastaavan tyyliset mammakaavutkaan ei tunnu omalta tyyliltä.Ajatonta ja perustyylikästä tuohon hintaan. Jotain realismia kehiin!
Itselleni nuo kriteerit tarkoittavat myös kestävyyttä, eikä tuollaisilla hinnoilla saa kuin kertakäyttomuotia ka keinokuituja.
Kirpparilta. Siihen päälle Sokos, Halonen, Esprit, Luhta. NP-housut. Tosin "ajattomuus ja perustyylikkyys" on sit kuitenkin eri juttu jos työskentelee etänä tai jos on johtaja jossain asiallisessa firmassa. enkä tarkoita it-alan huppariporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Oscar gaalasta pisti todella silmiin, miten jotkut naisten muuten ihan hienot ( ja upeatkin) puvut juuri ja juuri kätkivät paljaat rinnat.
Taisi tätä jo aiemminkin olla, mutta ei helkkari...
Todella tyylitöntä.
Eikö tuollainen ole ihan hemmetin epämukavaakin (* paitsi jos nyt "oikeasti" haluaa, että rinnat pullahtaa esiin)?
Eikä tuollainen ole mitään oikeaa feminismiä vaan pelkkää typeryyttä ( ja ihan naisena ajattelen näin).
Niin. Tällaisen arvion, jos mihenä esität julkisuudessa esimerkiksi kuluneen vuoden (2022) Oscar gaalan juotajinia toimineiden Venus ja Serena Williamsin asuista niin saat varautua ties miltä syytöksiltä paheksunnalta.... Ehkä aiheesta ja ehkä itse olen vainahdasmielinen mutta silti vähän myös hämmentynyt ja ihmeissäni.
En tykkää siitä huonolaatuisuudesta, joka näistä nykyisistä vaatteista paistaa. Siis saumat on miten sattuu ja materiaali on todella ohutta. Ainakin ennen tehtiin vaatteet kestämään, minulla on äitini vanhoja paitoja (noin 40 vuotta vanhoja) ja ne ovat kestäneet paremmin kuin monet paidat, jotka olen tässä kymmenen vuoden sisällä ostanut.
Tykkään tosi paljon. Leveälahkeiset farkut, cropatut paidat, puhvihihat ja paksupohjaiset kengät 😍. Kun on kroppa kuosissa niin voi käyttää mitä vaan.
Varmaan ainakin helppoja tehdä kun paidat, puserot, neuleet on. neliskanttisia, usein lyhyitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitkään marimekot tai vastaavan tyyliset mammakaavutkaan ei tunnu omalta tyyliltä.
Noilla hinnoilla on vaikea saada muita kuin huonolaatuisia vaatteita. Valitetaan, että laatu on huonoa mutta laadusta ei olla valmiita maksamaan. MOT.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan mitään käsitystä siitä mikä on muotia. Ostan itselleni miesten vaatteita. Pitää varmaan vielä tarkentaa että olen mies.
No jos haluat olla trendin aallonharjalla juuri nyt, niin kaiva 2000-luvun alun vaatteet esiin.
Tukan blondaat kusenkeltaiseksi, nostat geelillä pystyyn, puuhelmet kaulaan, kulmakarvaan ”playboy-kolo” ja Karl Kanit jalkaan.
Jos emo- tai grunge-tyyli puhuttelee enemmän, niin ne on myös ok.
Harvan päällä muoti on koskaan kaunista, kun eivät ymmärrä oman kropan mittasuhteita. Mutta eipä se ole mun ongelma mitä jollain toisella on päällä. Ongelma siitä tulee vaatekaupassa, kun myynissä on vaan rumia vaatteita. Onneks on kirpparit ja onneks osaan tuunata itselleni sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tosi paljon. Leveälahkeiset farkut, cropatut paidat, puhvihihat ja paksupohjaiset kengät 😍. Kun on kroppa kuosissa niin voi käyttää mitä vaan.
Zara ja Monki lempikauppoja. Joskus Mangostakin löytyy kivoja. Tilaan myös paljon netistä, kun täällä on aika suppea valikoima. Kirppareilta myös.
NP-housukauppa on kallis, osa oli jopa 119€...
Perustan ihan tosissani kohta jonkun ompelukerhon. Vihaan yli kaiken ompelemista ja vaatteiden tuunaamista (rintavana pakko tuunata kaikki yläosat.) Hirveän vaikea löytää usein edes sitä tuunattavaa kun kuosit ja värit niin kauheita/itselle epäsopivia ja kivoimmat kolttuset on aina myyty loppuun kun niitä hikisen etsinnän jälkeen löytää jostain Zalandolta. Ompelukerhon perustaisin ihan jo siitä syystä että tosiaan inhoan ompelemista, tulis ehkä tehtyä sitten kun ois henkistä tukea ympärillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oscar gaalasta pisti todella silmiin, miten jotkut naisten muuten ihan hienot ( ja upeatkin) puvut juuri ja juuri kätkivät paljaat rinnat.
Taisi tätä jo aiemminkin olla, mutta ei helkkari...
Todella tyylitöntä.
Eikö tuollainen ole ihan hemmetin epämukavaakin (* paitsi jos nyt "oikeasti" haluaa, että rinnat pullahtaa esiin)?
Eikä tuollainen ole mitään oikeaa feminismiä vaan pelkkää typeryyttä ( ja ihan naisena ajattelen näin).Niin. Tällaisen arvion, jos mihenä esität julkisuudessa esimerkiksi kuluneen vuoden (2022) Oscar gaalan juotajinia toimineiden Venus ja Serena Williamsin asuista niin saat varautua ties miltä syytöksiltä paheksunnalta.... Ehkä aiheesta ja ehkä itse olen vainahdasmielinen mutta silti vähän myös hämmentynyt ja ihmeissäni.
Ohis Siis tällaisia asuvalintoja tarkoitin: https://tomandlorenzo.com/2022/03/oscars-2022-venus-williams-in-elie-sa…
Miksette tilaa netistä? Zalandosta löytyy vaikka mitä, paljon eri merkkejä. Löytyy myös eri mitoituksilla. Kenkiäkin löytyy 35-43 naisille.
Mikä tässä on ongelma?
T.31
Pk-seudulta löytyy Sokos, Halonen, Aleksi 13, Kekäle, Esprit, Stocka..? Ja näistäkään ei löydy mitään?? Millasta vaatetta sit etsitte???? Olen itse vaateliikkeessä töissä, joten kyllä sitä valikoimaa löytyy.
T. 31
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulta löytyy Sokos, Halonen, Aleksi 13, Kekäle, Esprit, Stocka..? Ja näistäkään ei löydy mitään?? Millasta vaatetta sit etsitte???? Olen itse vaateliikkeessä töissä, joten kyllä sitä valikoimaa löytyy.
T. 31
Minäkään en ymmärrä näitä palstalaisten vaateongelmia.
Maailma on täynnä erilaisia vaatekauppoja ja jokaiselle löytyy varmasti jotain, on kaikenlaisissa tyyleissä, malleissa ja materiaaleissa kaiken kokoisia vaatteita.
Nythän on samanlainen muoti kuin 2000-luvun alussa ja ysärillä ja kasarivaikutteitakin on ja nämä on tietysti kierrätystä 1940-1950-1960- ja 1970-lukujen muodista. Eli ennen oli paremmin- muoti on täällä. Muisteleeko ap jotain 1900-luvun alun muotia?
En itse piittaa muodista, mutta nykyään näkyy ulkotakkeina paljon pitkiä villakankaisia takkeja ja lukkuina kangaskasseja. Itsekin olen aina pitänyt tästä tyylistä, vaikka varmaan viiden vuoden päästä näytän ihmisten silmissä vain pahasti muodista jälkeenjääneeltä.
Minkä ikäistä porukkaa täällä on, jos ei tosiaan mitään löydy kaupoista kuin "laaduttomia rumia teinirytkyjä?"
Itse oon 46 v ja seuraan muotia, mutten mitenkään orjallisesti. Miksei 46 v vois käyttää leveälahkeisia farkkuja? Zarassakin on monenlaista, ihan klassistakin tyyliä mikä sopii toimistoon.
T. 31
Ajatonta ja perustyylikästä tuohon hintaan. Jotain realismia kehiin!
Itselleni nuo kriteerit tarkoittavat myös kestävyyttä, eikä tuollaisilla hinnoilla saa kuin kertakäyttomuotia ka keinokuituja.