Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa kaverille ystävällisesti etten halua jatkaa enää ystävyyttä?

Vierailija
01.04.2022 |

Auttakaa muotoilemaan sanat jotenkin niin että asia tulee mahdollisimman nätisti sanottua. Pitkä ystävyys takana, mutta ystävä on seonnut salaliittoteorioihin ja levittää valeuutisia. Hänestä on tullut ilkeä tässä vuoden sisällä. Vit tuilee, ivaa, haukkuu lampaaksi jne. En jaksa enää. Pelkkää negatiivista riidanhaastamista.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tätä Päivi Räsäsen valeuutisia?

Vierailija
2/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sua enää, koska vit  tuilet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jotenkin "Viimeiset pari vuotta ovat olleet rankkaa aikaa. Sen seurauksena tapamme katsoa maailmaa ovat muuttuneet sillä tavalla, että ystävyytemme ei enää toimi."

Vierailija
4/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit parempaa tekemistä. Tosin jos itse luet hesaria ja yleä niin olet varmaan aika tyhmä.

Vierailija
5/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä voi ystävällisesti tehdä, mutta sano kuitenkin jotain. Vaikka että toivot hänelle kaikkea hyvää jatkoon, arvelet että te olette niin eri suunnilla elämässä että tiet kulkevat nyt eri suuntiin. Asia saattaa tulla ystävällesi puun takaa ja varmaan loukkaantuu. Jos alkaa haastamaan niin kerro nämä samat asiat, jotka tuossa kerroit.

Vierailija
6/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa tilanteessa lähetin tekstiviestin: "En halua enää jatkaa ystävyyttä." En kyllä muista oliko tarkka sanamuoto tuo. Todennäköisesti ei, tästä on jo 20 vuotta aikaa. Sitten tuli vastaus, jossa suunnilleen vain todettiin, että selvä juttu. Ystävyydessämme oli ollut ongelmia jo vuosia, joten toiselle osapuolelle ei varmaan tullut kauhean suurena shokkina että haluan lopettaa sen.

Vierailija
7/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pehmentää, niin voithan ensin ottaa puheeksi suhteenne ongelmat. Parhaassa tapauksessa ystävä suuttuu siitä niin paljon, että haluaa itse panna välit poikki.

Vierailija
8/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantyylinen ystävä.  Mulla on kipulääkitys käteen ja ystävä soitteli joka päivä , no kerroin että lääkkeet väsyttää , en tiedä milloin olen hereillä. Alettiin kirjoittamaan , mutta ystävä ei pystynyt siellä kirjoittaan koska "ne lukee mun tekstit". Yritti moneen kertaan soittaa , en vastannut , alkoi v..ttuilemaan jolloin jätin vain vastaamatta (kirjoitukset). Toivotin hyvät joulut ja thats it. Ei tuollaisille ystävällinen puhe yleensä auta , sanot asian niinkuin on. Parempi jos saisit asian käännettyä että ystävä jättää sinut.

Vierailija
9/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, päättääkö joku nykypäivänä ystävyydet?

Ettei vaan ghostaa?

Vierailija
10/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano se on nyt sitten moro ja näkemiin.

Vierailija
11/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ivaa ja haukkuu sinua, ei kai silloin täydy mitään hunajaista viestiä keksiä. 

Vierailija
12/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että voit jatkaa yhteydenpitoa jos hän ei puhu ollenkaan valeuutisista ja jauha paskaa. Tai kerro, että kun tulee järkiinsä voi ottaa yhteyttä. Tai että lopetat joka keskustelun kun tätä aihepiiriä alkaa tulemaan. Voihan olla, että hän tulee järkiinsä.

Vierailija
13/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 3 on asiallisesti ja kauniisti muotoiltu. Voisikohan siihen vielä lisätä, että haluat kiittää monista hyvistä hetkistä vuosien varrella?

Vierailija
14/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun jätät yhteydenpidon vähemmälle….. vaikka toisaalta on hyvä sanoa suoraan….

Vierailija
15/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Olemme kumpikin niin muuttuneet niin että lähdetään eri teille ja se on parasta kummallekkin. Jos ei ole mahdollista vaihtaa puhelin numeroa tai jättää vain vastaamatta niin että toinen tajuaa ettei intressit, tavoitteet eivät enää kohtaa eikä ole enää mitään yhteistä. 

Jotkut ihmiset tai luultavasti suurin osa saattavat iän myötä muuttua, elämänarvojen muuttuessa tosi paljon nuoruudesta ja silloin ne saman henkiset kaverit siihen aikaan niin eivät enää toimi myöhemmällä iällä vaikka kuinka väkisin yrittäisi ja silloin kannattaa luovuttaa hakien uusia ystäviä. Jos on ihan eri arvot ja harrastukset niin en jaksa sellaisiin pitää yhteyttä eikä ole samoja mielenkiinnon kohteita yhtään. 

Vierailija
16/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on hyvin tapauskohtaista, miten asia kannattaa hoitaa ja miten pitkät selitykset ovat tarpeen. Minusta olisi kyllä hyvä kertoa syy, ainakin jos ystävä kysyy syytä, ja jos syy ei ole tilanteesta johtuen ilmiselvä.

Vierailija
17/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että toinen on ilkeä. Osa teoreetikoista ei ole tuollaisia, yrittävät henkistä kehitystä, hän ei taida kuulua niihin. Kuka tahansa voi liittyä nyt teorioihin. Entä jos vain lähdet kun tulee vaan riitaa, ei ole pakko sanoa mitään tai sitten sano suoraan ilman riitaa, mutta hän voisi taas ilkeillä lisää, joten se siitä. 

Vierailija
18/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä oikein ystävällisesti voi tehdä. Itse aloin vaan ignooraamaan, kerran tai pari sieltä yritti soitella ja laittoi viestiä mutta ilmeisesti äkkäsi yskän.

Vierailija
19/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi huomata siitä jos joku ei enää ota yhteyttä niin hakee ystävänsä sitten muualta eikä ala väkisin yrittämään. 

Vierailija
20/21 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä oikein ystävällisesti voi tehdä. Itse aloin vaan ignooraamaan, kerran tai pari sieltä yritti soitella ja laittoi viestiä mutta ilmeisesti äkkäsi yskän.

Näin on sitkeiden yrittäjien kohdalla ja kiltteyteni loppui siihen kun aloin riitelemään takaisin ja heitin sen asunnostani ulos. Kehtasi tulla kylään ja arvostelemaan minua negatiivisesti vaikka en ollut mitään mielipiteitä pyytänyt. Ja olin kuulemma lihonut liikaa ja harrastukseni olivat kuin vanhan muorin harrastuksia. Sanoin että hae sitten muita ystäviä jotka hoikkia, nuorten harrastukset ja tervemenoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi