Mulla on korona, lapset oireilee vatsaoirein mutta testit negatiivisia. Korona vai noro?
Itse tein selkeän positiivisen testin maanantaina. Tiistaina yhdelle lapsista nousi melkein 39 asteen kuume ja valittanut siitä lähtien välillä vatsakipua, kuumetta oli vaan tuon yhden illan. Toisella lapsella keskiviikkona oli vesiripuli, ja uloste edelleen melko löysää, muita oireita ei ole. Lapset testattu joka aamu tuosta lähtien, testit aina nega. Onkohan koronaa vai noroa? Vanhin lapsi ja mies oireettomia toistaiseksi.
Kommentit (18)
Mun kokemuksen mukana noron sairastaminen ei kyllä jää epäselväksi. Sen verran kaaressa sitä tavaraa lentää molemmista päistä päivätolkulla.
Ne pikatestit on surkeita, varsinkin kouluista jaettu. Pitäisi 20 sek pyöritellä molemmissa sieraimissa. Miten saat tehtyä sen lapselle, kun itselläkin vaikeuksiaå? Mulla korona ja pikatesti näyttää silti negaa.
Meillä myös koko perhe koronassa. Ensimmäisen testi näytti pos maanataina ja viimeisen vasta tänään. Oireita kaikilla viime viikonlopusta.
No helvetistäkö me sitä voidaan tietää :D
P.S. On muitakin vastaoikeita aiheuttavia pöpöjä kuin korona ja noro.
Ei ainakaan noroa. Se ei noin hillityillä oireilla ilmene.
Mun teinin kaverilla oli korona viikonloppuna. Hän sai negaa testeissä torstaihin asti.
Tartutti minun teinini samaisena viikonloppuna ja hänkin sai pos tuloksen vasta eilen illalla.
Kumpikin on tänään jo terveitä eli he käytännössä sairasti sen negatulosten kanssa ja ovat terveitä kun saivat pos tuloksen😂
Norosta tietää kyllä että se on noroa. Minä pyörryin ja sen jälkeen oksennus ja ripuli lensi. Ei tarvinnut paljon kysellä mikähän olisi.
Meillä päiväkodissa alkanut lapsilla lähes kaikilla vatsaoireilla. Eli kuumetta ja oksennusta/ripulia. Vanhemmilla taas sitten myöhemmin tullut selkeämmät flunssan/koronan oireet. Eli kuume, nuha jne...
Lastenoireet menneet yleensä tosi nopeasti ohi, alle vuorokaudessa. Mutta lähti leviämään kuin kulovalkea koko lapsiryhmään kun vanhemmat luulivat, että kyseessä pelkkä vatsatauti ja pitivät vain yhden oireettoman päivän pois ja lapset palasivat hoitoon.
Jos sinulla on korona niin on se lapsillakin.
Norokin voi, toisin kun yllä väitetään, olla lieväoireinen tai oireetonkin. Jotkut eivät saa sitä "klassista" oirekuvaa, vaan vaikkapa lievät vatsanväänteet vaan.
Te, jotka sanotte, että noin pienet oireet eivät voi olla noroa:
Noro ei aina ole mikään hullun rankka tauti, voi olla jopa oireeton. Suurin osa kaikista Suomessa sairastetuista vatsataudeista on noron aiheuttamia, vaikka puhekielessä siitä on lähinnä tullut synonyymi rajulle vatsataudille.
Ap:n kysymykseen ei ole vastausta, voi olla kumpaa vaan, tai sitten jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Noro ei aina ole mikään hullun rankka tauti, voi olla jopa oireeton. Suurin osa kaikista Suomessa sairastetuista vatsataudeista on noron aiheuttamia, vaikka puhekielessä siitä on lähinnä tullut synonyymi rajulle vatsataudille.Ap:n kysymykseen ei ole vastausta, voi olla kumpaa vaan, tai sitten jotain ihan muuta.
Tätä just mietin, kun itse olen aikoinaan sairastanut noron vain yhden illan kuumeella ja pahoinvoinnilla, oksentanut tai ripuloinut en kertaakaan. Ja kun noiden päiväkodissa onnollut myös sitä noroa nyt liikkeellä. Sattui vaan oireet niin sopivasti minun koronan kanssa samaan aikaan että nyt ei ole tietoa kumpaa tautia noilla lapsilla on. Ap
Olen itse koronassa ja mulla on myös vatsaoireita. Työterveyslääkäri sanoi että osalle niitä tulee ja kuuluu taudin kuvaan.
Mutta voihan tuo olla myös noroa, sekin voi oireilla eri tavoin ja yhtä lailla olla oireettomana.
Täähän nyt onkin aikamoista aikaa kun korona ja noro riehuu yhtä aikaa. Ihan kuin yhdessä ei olisi jo tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noro ei aina ole mikään hullun rankka tauti, voi olla jopa oireeton. Suurin osa kaikista Suomessa sairastetuista vatsataudeista on noron aiheuttamia, vaikka puhekielessä siitä on lähinnä tullut synonyymi rajulle vatsataudille.Ap:n kysymykseen ei ole vastausta, voi olla kumpaa vaan, tai sitten jotain ihan muuta.
Tätä just mietin, kun itse olen aikoinaan sairastanut noron vain yhden illan kuumeella ja pahoinvoinnilla, oksentanut tai ripuloinut en kertaakaan. Ja kun noiden päiväkodissa onnollut myös sitä noroa nyt liikkeellä. Sattui vaan oireet niin sopivasti minun koronan kanssa samaan aikaan että nyt ei ole tietoa kumpaa tautia noilla lapsilla on. Ap
Jos sinulla on korona, on aika lailla vääjäämätöntä että lapsillakin on ennemmin korona kuin noro.
Minä olen sairastanut koronan kahdesti ja molemmilla kerroilla vatsaoireilla.
Meillä on ollut molemmat. Eri aikaan siis. Noro oli paljon pahempi kuin korona, siis todella ikävä juttu.
Kirkkaasti pahin on silti ollut influenssa vuosia sitten. Silloin minä ja lapsista yksi oltiin sairaalassakin ja muukin perhe vakavasti sairaana ja kauan. Ei ole koskaan ennen ollut sellaista vastoinkäymistä elämässä ja toivottavasti ei tulekaan nyt influenssarokotettuna.
Meillä koronassa oli pelkät vatsaoireet. Lapsi altistui lauantaina, seuraavan viikon torstaina vasta tuli pos testitulos, vaikka oireet alkoi maanantai-iltana.