Nelli Matula puhuu asiaa.
Olipa mielenkiintoinen tämä Nellin haastattelu Ylen aamussa. Jäin ihan kuuntelemaan. Asioiden liiallinen vatvominen lienee naisille suurempi ongelma kuin miehille. Miksi?
Itse olen aina saanut olla aina villi, hieman sotkuinenkin eikä sievyyttä ole korostettu. En muuten olisi isoveljien kanssa pärjännytkään. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt kuinka hieno asia tämä on.
Kommentit (17)
Some on vaikuttanut siihen että ulkonäkökeskeisyys on niin tärkeää. Se liittyy myös siihen, että nuoret naiset oireilevat masentuneisuudella ja riittämättömyyden tunteella.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyys on johtanut naisilla siihen, että hekeskittyvät miettimään, miltä näytän muiden silmissä, kuin mitä teen ja miten toimin.
Naiset ovat objekteja, katseen ja arvioinnin kohteita,miehet subjekteja eli tekijöitä ja toimijoita karrikoidusti sanoen.
Ihme että tämä ei asetelma ei ole vieläkään muuttunut. Oikeastaan vaan pahentunut.
Nuoret naiset kyllä tekevät sen ihan itse somessa. Huomionhakua ja ihme performanssia koko niiden elämä nykyään. Johan se on tutkittukin, että some on nimenomaan huonontanut nuorten naisten ja tyttöjen elämänlaatua ja lisännyt mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyys on johtanut naisilla siihen, että hekeskittyvät miettimään, miltä näytän muiden silmissä, kuin mitä teen ja miten toimin.
Naiset ovat objekteja, katseen ja arvioinnin kohteita,miehet subjekteja eli tekijöitä ja toimijoita karrikoidusti sanoen.
Ihme että tämä ei asetelma ei ole vieläkään muuttunut. Oikeastaan vaan pahentunut.
Koska se on asioiden luontainen järjestys.
Nainen voi tehdä Suomessa mitä haluaa. Ja usein tekeekin. Jälki on sitten sen mukaista. Ei aina sitä mitä kuvitteli saavuttavansa. Joskus toisinkin päin.
Ei minun tarvitse kriiseillä ulkonäköni kanssa, miltä mahdan näyttää muiden mielestä. Kivat, reilut ja villit pojat opettivat, että olen niin ruma ja vastenmielinen.
Olenkin sitten keskittynyt muihin asioihin elämässäni.
Mutta vähän näen punaista jos vihjataan, että tytöt/naiset ovat sisäsyntyisen tyhmiä neurootikkoja.
Somesta pois vaan, siis niiltä vertailusivuilta. Elämä paranee, kun ei enää päätarkoitus ole hakea vertailutietoa. Mikään ei valehtele niin paljon kuin kuva.
Naiset, ruvetkaa vähän rennommiksi oman itsenne suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvitse kriiseillä ulkonäköni kanssa, miltä mahdan näyttää muiden mielestä. Kivat, reilut ja villit pojat opettivat, että olen niin ruma ja vastenmielinen.
Mutta vähän näen punaista jos vihjataan, että tytöt/naiset ovat sisäsyntyisen tyhmiä neurootikkoja.
Samaa vähättelyä ja yökkäilyä vastakkaiselta sukupuolelta kokevat myös rumat pojat/miehet, eli ei se ole teidän naisten yksinoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa vähättelyä ja yökkäilyä vastakkaiselta sukupuolelta kokevat myös rumat pojat/miehet, eli ei se ole teidän naisten yksinoikeus.
Väitinkö muuta?
Pointtini oli, että v*tuttaa tämä "pojat on niin rentoo ja reiluu ja chillii, ottakaa neuroottiset tytöt mallii t. Cool girl" Ei ollut tarkoitus uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo jako on loppujen lopuksi molemmille pahasta.
Naiset oppii, ettei heidän tekemisillä ole niin merkitystä vaan tärkeintä on ulkonäkö.
Miehet oppii, ettei heillä itsellään ole mitään arvoa vaan vain heidän tekemisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa naisten maku on paljon kapeampi.
After a 2014 interview with Tinder CEO Sean Rad, the New York Times reported that men swiped right, or "liked", 46 percent of the time while women did so to 14 percent of profiles
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme että tämä ei asetelma ei ole vieläkään muuttunut. Oikeastaan vaan pahentunut.Ja tuo jako on loppujen lopuksi molemmille pahasta.
Naiset oppii, ettei heidän tekemisillä ole niin merkitystä vaan tärkeintä on ulkonäkö.
Miehet oppii, ettei heillä itsellään ole mitään arvoa vaan vain heidän tekemisillä.
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvitse kriiseillä 6
ulkonäköni kanssa, miltä mahdan näyttää muiden mielestä. Kivat, reilut ja villit pojat opettivat, että olen niin ruma ja vastenmielinen.
Kasvatusympäristö saattaa huomaamattaan vahvistaa näitä stereotypioita. Tyttöjä kiitetään hyvästä käytöksestä , tunnollisuudesta ja suorituksista. Erään jenkkitutkimuksen mukaan pikkupoikia kannustettiin itsenäisyyteen ja
tyttöjä varoiteltiin mahdollisista vaaroista.
Myös pojille kasvattajat puhuvat alemmalla äänensävyllä kuin tytöille.
Oletpa sinä nätti, sanotaan tytöille. Oletpa sinä rohkea, pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulkonäköni kanssa, miltä mahdan näyttää muiden mielestä. Kivat, reilut ja villit pojat opettivat, että olen niin ruma ja vastenmielinen.
Kasvatusympäristö saattaa huomaamattaan vahvistaa näitä stereotypioita. Tyttöjä kiitetään hyvästä käytöksestä , tunnollisuudesta ja suorituksista. Erään jenkkitutkimuksen mukaan pikkupoikia kannustettiin itsenäisyyteen ja
Niin ja johtuu ihan siitä, että mies on mies ja nainen on nainen. Toiset lähtee Ukrainastakin karkuun ja toisia estetään lähtemästä. Matula itse nätti tyttö ja hyötynyt siitä ihan valtavasti.
Hassua että tuota ulkonäköä pidetään tärkeimpänä valintakriteerinä. Riittää, kun on riittävän siistin näköinen ja erityisesti omasta mielestä. Persoona on paljon muutakin.
Naamaan väsyy, on se miten kaunis tahansa, jos ei muuta yhteyttä löydy. Erään saksalaisen kyselyn mukaan miehet arvostavat eniten kumppanissaan, yllätys yllätys, huumorintajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta ja tässä on muutoksen siemen. Asenteista ja kasvatuksesta sen pitää lähteä. Ei niin, että kaadetaan syy sen tyttö-/tai poikalapsen niskaan jossain välissä, että "ottaisit oppia miten Roosa / Risto tekee", kun on ensin kasvatettu jossain ihan toisenlaisessa muotissa. Jos "virhe" on jo tapahtunut, niin voidaan rohkaista terveempään suuntaan. Edelleenkään ei niin, että verrataan Roosaan / Ristoon tai noihin tyttöihin / noihin poikiin, "joilta sinun pitäisi ottaa oppia kun sinä elät väärin".
Naiset ovat Realityohjelmien kaikkien suurin katsojaryhmä, koska herakastavat draamaa, selkäänpuukottamista, juoruja ja vatvomista. Tämä on kansainvälinen ilmiö