Posti ei enää tyhjää pakettiautomaatteja päivittäin
Maaliskuussa 4 lähettämääni pakettia oli automaatissa 4 arkipäivää, yksi oli 2 arkipäivää ennen kuin ne otettiin kuljetukseen. Nyt minulle saapuva paketti olisi eilen pitänyt hakea automaatista kuljetukseen, mutta kappas on yhä automaatissa. Saa nähdä liikkuuko tänäänkään. Matkahuollon paketit liikkuu normaalisti.
Kommentit (16)
Ilmankos ne automaatit on aina täynnä.
Paketin saajat ne automaatit tyhjentävät.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kiinni jakajastakin?
No ainakin lähettämäni paketit on lähetetty eri paikkakunnalta kuin tuo, mikä on itselle tulossa... Eli ei kuse toiminta vaan täällä kotipaikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Pakettiautomaattiin jätetään myös lähetettäviä paketteja.
Vierailija kirjoitti:
Haloo, olen itse lähettäjä. Laitan lähettämäni paketit helposti koodilla postin automaattiin, ja posti hakee ne sieltä kuljetukseen. Automaatissakin lukee tyhjennetään ma-pe, mutta eipä tyhjennetä kuin vissiin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt oikein. Eli kun lähetän paketin Helsingistä Utsjoelle, vastaanottaja tulee noutamaan paketin Helsingin pakettiautomaatista sen jälkeen, kun olen sen sinne jättänyt, eikä siinä välissä kukaan Postin henkilökunta käy siirtämässä pakettia? Mikä järki tuossa on, sen paketinhan voi sitten noutaa suoraan lähettäjän kotoa.
Siis paketti menee automaattiin, jos vastaanottaja valitsee tilatessaan sen vaihtoehdon. Ei sitä kuljeteta mihinkään kotiin sieltä, vaan se pitää noutaa. Jos tilaa kotiinkuljetuksen, kuljetetaan kotiin.
Käytännössä 80% niistä paketeista, jotka tilataan automaattiin, ei tosin ikinä viedä automaattiin, koska ne ovat aina täynnä. Ne joutuvat lähimpään postikonttoriin, joka sijaitsee meillä melko kaukana toisessa kaupunginosassa ja josta se pitää käydä hakemassa jonottamalla.
T. Hki
Vierailija kirjoitti:
Siis paketti menee automaattiin, jos vastaanottaja valitsee tilatessaan sen vaihtoehdon. Ei sitä kuljeteta mihinkään kotiin sieltä, vaan se pitää noutaa. Jos tilaa kotiinkuljetuksen, kuljetetaan kotiin.
Käytännössä 80% niistä paketeista, jotka tilataan automaattiin, ei tosin ikinä viedä automaattiin, koska ne ovat aina täynnä. Ne joutuvat lähimpään postikonttoriin, joka sijaitsee meillä melko kaukana toisessa kaupunginosassa ja josta se pitää käydä hakemassa jonottamalla.
T. Hki
Eihän kukaan ole tässä kuvitellutkaan että automaattiin tilatut paketit tuotaisiin kotiin? En ihan ymmärrä pointtiasi.
Täällä Espoossa sama juttu, eivät tyhjennä päivittäin pakettiautomaattiin jätettyjä lähetyksiä. Toisaalta jos posti ei saa normaalia postiakaan kuljetettua päivittäin, niin miksi tyhjentäisivät automaatit päivittäin? Meillä kaikki paketit, jos mahdollista, kulkee Matkahuollon kautta. Heillä, toistaiseksi ainakin, homma toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Hki
Eihän kukaan ole tässä kuvitellutkaan että automaattiin tilatut paketit tuotaisiin kotiin? En ihan ymmärrä pointtiasi.
Kirjoitit odottavasi, että posti kuljettaisi sinulle saapuvan paketin, joka odottaa laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Hki
Kirjoitit odottavasi, että posti kuljettaisi sinulle saapuvan paketin, joka odottaa laatikossa.
Minä, ap, olen ostanut huuto.netissä tuotteen, jonka myyjä on jättänyt sanotaan vaikka Tampereella automaattiin, josta sen pitäisi tulla minulle Vaasaan. Mutta posti hilloaa sitä siellä automaatissa, eikä hae kuljetukseen. Ja tasan tiedän, että posti tässä kusee, kun on omia lähettämiäni paketteja samoin hillonnut.
Ota huomioon että joskus seuranta laahaa perässä jopa päiviä.
Jos tiedät tuon olevan ongelma niin miksi jatkat automaattien käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta nyt maaliskuussa muodostunut ongelmaksi. Taitaa olla aika siirtyä kokonaan matkahuollon pakettiasiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei niitä perinteisiä postitoimistoja enää ole. Monessa paikassa on vain automaatit.
Voi olla kiinni jakajastakin?