Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pelkäättä työpaikan menettämisen puolesta?

Vierailija
18.09.2015 |

Jos totuus on että yt:t ovat nykypäivää ja ihmisiä joutuu lähtemään tämän tästä. Meillä on yt:t ja kaikki tuntuvat olevan aivan stressissä vaikka ovat nuoria, osaavia ihmisiä. Ettekö usko, että elämä kantaa ja selviätte? Pelkäättekö elintason laskua? Mitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Sain kenkää, enkä ole saanut uutta työtä. En minä tiedä, mitä se elämän kantaminen sitten tarkoittaa. Sitäkö, että olen hengissä?

Vierailija
2/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisit jäänyt ajatuksen tasollasi teini-ikäiseksi, joka ajattelee, ettei itselle voi tapahtua mitään pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen työllistyminen on vaikeaa. Tiedän kokemuksesta, olenhan ollut puolitoista vuotta työnhakijana ja päässyt peräti kahteen haastatteluun, töitä en ole saanut. Työttömyyttäni edelsi ainakin viiden vuoden jatkuva yt-putki edellisessä duunissani ja yli puolet porukasta joutui pihalle. Nyt on käynnissä viimeinen taistelu, konkurssi varmaan edessä, ei auta enää lomautukset, irtisanomiset, palkanalennukset tai toimipisteiden lopettamiset. On muuten helvetin raskasta elää puolet vuodesta yt-neuvottelustressissä ja -pelossa saako tällä kertaa itse lähtöpassit. En suosittele!

Vierailija
4/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 10:41"]

En pelkää. Sain kenkää, enkä ole saanut uutta työtä. En minä tiedä, mitä se elämän kantaminen sitten tarkoittaa. Sitäkö, että olen hengissä?

[/quote]

sitä, etä olet ghengissä ja mahdollisesti terve. Sitä, että uusi työ löytyy joskus ja että et tule hulluksi vaikka sinulla ei työtä olisikaan.

Vierailija
5/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintason lasku, statuksen lasku, eläkkeen pieneneminen, matkustelun loppuminen, haaveiden hautaaminen, jos ei uutta työtä ja tippuu peruspäivärahalle => köyhyys.
Kyllä todella pelkään työttömyyttä ja olen joka päivä kiitollinen työpaikastani!

Vierailija
6/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päinvastoin toivoin että yt:ssä onnistais ja irtisanottais. Kävikin sitten niin ja olen tosi tyytyväinen, sain hyvän eropaketin eikä tosiaankaan ole kiirettä työnhaulla.

Vierailija
7/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 10:42"]

Ihan kuin olisit jäänyt ajatuksen tasollasi teini-ikäiseksi, joka ajattelee, ettei itselle voi tapahtua mitään pahaa.

[/quote]

minulla on yhtä suuri riski joutua työttömäksi mutta en anna asian viedä yöunia. elintasoni on tarpeeksi alhainen muutenkin joten en putoa korkealta, elämässäni muutakin sisältöä kuin työ. En siis tule "hulluksi" vaikka joutuisin kotona olemaankn. Kysyin mitä te pelkäätte. ap

Vierailija
8/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen irtisanomisen jälkeen ja samoja työpaikkoja hakemassa entistä suurempi joukko työntekijöitä. Tietenkin moni kokee olevansa korvaamaton mutta harvemman kohdalla näin on. Ollakseen se joka saa suuresta hakijoukosta työpaikan täytyy olla erinomainen tai muuten pystyä huoraamaan itsensä uudelle isännälle paremmin kuin muut.

Elämä kantaa on yksi latteus mitä moni toistaa. Työssäkäyvillä jää jatkossa aina vain vähemmän käteen ja työmarkkinoiden ulkopuolella olevien eloa kurjistetaan myös. Entistä isompi joukko jakamassa nykyistä pienempää "ateriaa" joten kantaahan se elämä.

Vierailija
9/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 10:41"]

[/quote]

sitä, etä olet ghengissä ja mahdollisesti terve. Sitä, että uusi työ löytyy joskus ja että et tule hulluksi vaikka sinulla ei työtä olisikaan.

[/quote]

Kyllä minä itse asiassa olen sairastunut psyykkisesti tämän työttömyyden johdosta. Muutenkaan en ole terve, ja työttömyys pahentaa sairauksiani, kun rahaakaan ei kauheasti ole.

Vierailija
10/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis YT:itä on luvattoman paljon! Tarkoittaa ettei työntekijöitä haluta/voida pitää enää niin paljon kuin väestöä on jo!

Vierailija
11/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 10:52"]

Siis YT:itä on luvattoman paljon! Tarkoittaa ettei työntekijöitä haluta/voida pitää enää niin paljon kuin väestöä on jo!

[/quote]

Jep ja sitten tästä maailmasta vieraantunut Stubb jaksaa aina sanoa kuinka meillä on työvoimapula ja kuinka työllisten määrän lisääminen lisää työllisyyttä - ja paskat!

Vierailija
12/12 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle irtisanominen on ollut yksi elämän rankimpia asioita. En ole vielä löytänyt uutta työtä ja olen aivan maassa. Toki elämässä on muutakin kuin työ, mutta ei sen piuttumisen vaikutusta hyvinvointiin voi kiistää.