Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku ystävällinen, avulias ja kärsivällinen selittää minulle, miten paypal toimii?

Vierailija
31.03.2022 |

Ivalliset ja ilkeät hypätkää tämän keskustelun yli, kiitos.
En ole hirveän kokenut näissä asioissa, nettimaksuissa ym.
T. muori netin uumenissa

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi rahaa pitää siirtää tililtä toiselle tehdäkseen ostoksia kun ostokset voi tehdä suoraan siltä tililtä mistä rahoja siirtelee.

Vierailija
42/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos paypal-tilillä on liian vähän rahaa?

Verkko-ostosten hinta 119 euroa ja paypalin tilillä on 105 euroa. Ostos ei toteudu? Vai jäänkö paypalille velkaa 14 euroa? Ap

Jos et ole linkittänyt muita rahalähteitä (luottokortti, pankkitili) paypal-tilillesi niin ostos ei toteudu.

Jos olet niin paypal kysyy sinulta haluatko maksaa sen 14 euroa vaihtoehtoisesta lähteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luot tilin, siinä syntyy sulle tunnus ja salana.

Siirrät tilille rahaa.

Menet jonnekin verkkokauppaan ja valitset maksutavaksi paypal. Kauppaa ohjaa sinut maksamaan paypalilla kättäen tunnustasi ja salasanaa, tarkistat että maksu on mikä pitääkin ja painat OK.

Paypalilla ei ole siis itsellään yhteyttä pankkiini, vaan minä huolehdin, että siellä paypalissa on rahaa ikäänkuin odottamassa ostosten tekoa? Vai tapahtuuko se omalta pankkitililtäni paypalille siirtäminen ostosten yhteydessä reaaliajassa, vai onko paypalissa oltava joku pesämuna odottelemassa? Ap

Joillain alueilla (en tiedä kuuluuko Suomi niihin, toivottavasti ei) pankkitilinsä voi liittää suoraan PayPaliin, jolloin maksu menee niin kuin pankkikorttia käyttäisi. Itse en kyllä ikinä edes kuvittelisi liittäväni tiliä suorana pankkiin, aivan liian riskialtista hommaa.

Olen käyttänyt PayPalia luottokortin kanssa, eli syöttänyt sinne luottokortin numeron. Käytössä on kaksivaiheinen tunnistus, eli kun ostan jotain uudesta paikasta, niin tekstiviestinä tulee koodi, joka pitää syöttää kaupassa.

En ole koskaan siirtänyt rahaa valmiiksi tilille, koska minulla on ollut aina kortti käytössä, joten siinä en voi auttaa. Rahaa siellä on ollut vain silloin, kun joku kauppa on palauttanut sitä takaisin.

Sen olen kuitenkin internetistä oppinut, että PayPalin tilille ei missään nimessä kannata jättää rahaa lojumaan. Jos PayPal jostain syystä päättää sulkea tilisi, niin niiden tilille jääneiden rahojen saaminen takaisin on todella vaikeaa. Viimeksi olen kuullut tällaisesta tapauksesta viime syksyltä, kun yhden amerikkalaisen yhdistyksen kaikki rahat (parituhatta dollaria) jäivät jumiin suljetulle PayPal-tilille. Eivät ole vieläkään saaneet niitä takaisin.

Tämä oli kyllä aika synkkää tekstiä. Paypalin kautta minusta on turvallista maksaa eikä sinne tarvitse mitään rahoja laittaa lojumaan, tottakai minulla on suora yhteys pankkitiliini. Kuitenkin aina kun maksan, joudun antamaan salasanan (eli ihan suoraan niitä rahoja ei saa ja erehdyksen mahdollisuus pienenee).

Vierailija
44/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenikään käyttää PayPalia kaikki ostokset voi maksaa nopeammin ja huomattavasti vaivattomammin luottokortilla, tai depit.

Paypal on ihan lyömätön esim Ebay-ostoksissa koska silloin sinulla on tuplamaksuturva jos myyjä sattuisi tekemään oharit.

Minä luotan omaan pankkiini enkä tarvitse minkäänlaisia tuplamaksuturvia, yhdet puheet riittää.

Vierailija
45/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkko-ostosten hinta 119 euroa ja paypalin tilillä on 105 euroa. Ostos ei toteudu? Vai jäänkö paypalille velkaa 14 euroa? Ap

Ja jotkut verkkokaupat saattaa ottaa paypal maksutapalisää jokusen prosentin, eli tuotteen hinta esim. 119€ postikuluineen, mutta maksuvaiheessa lisätään 3% kulua maksutavasta. Ei tosin käytössä jokapaikassa.

En ole koskaan törmännyt sellaiseen verkkokauppaan

Vierailija
46/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut verkkokaupat saattaa ottaa paypal maksutapalisää jokusen prosentin, eli tuotteen hinta esim. 119€ postikuluineen, mutta maksuvaiheessa lisätään 3% kulua maksutavasta. Ei tosin käytössä jokapaikassa.

En ole koskaan törmännyt sellaiseen verkkokauppaan

Eli suomeksi siis verkkokauppa pistää paypaliin liittyvät kulut asiakkaan maksettavaksi

Vierailija
47/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenikään käyttää PayPalia kaikki ostokset voi maksaa nopeammin ja huomattavasti vaivattomammin luottokortilla, tai depit.

En kyllä ymmärrä millä logiikalla nopeammin ja vaivattomammin. Mun paypal-tili on yhdistetty pankkitiliin ja luottokorttiini. Kun ostan tuotteen esim. ebaystä, painan vain paypal-vaihtoehtoa, annan salasanani ja vahvistan kaupan, thats it. Kukaan ei saa luottokorttinumeroitani eikä minun täydy näppäillä niitä mihinkään. Kun laitan vaikka mieheni tilille rahaa, hänen e-mail on talletettu paypal-tililleni. Painan siitä, näppäilen summan ja lähetän. Todella yksinkertaista. Paypalissa mulla on myös parempi kontrolli tekemistäni maksuista.

Vierailija
48/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luot tilin, siinä syntyy sulle tunnus ja salana.

Siirrät tilille rahaa.

Menet jonnekin verkkokauppaan ja valitset maksutavaksi paypal. Kauppaa ohjaa sinut maksamaan paypalilla kättäen tunnustasi ja salasanaa, tarkistat että maksu on mikä pitääkin ja painat OK.

Paypalilla ei ole siis itsellään yhteyttä pankkiini, vaan minä huolehdin, että siellä paypalissa on rahaa ikäänkuin odottamassa ostosten tekoa? Vai tapahtuuko se omalta pankkitililtäni paypalille siirtäminen ostosten yhteydessä reaaliajassa, vai onko paypalissa oltava joku pesämuna odottelemassa? Ap

Joillain alueilla (en tiedä kuuluuko Suomi niihin, toivottavasti ei) pankkitilinsä voi liittää suoraan PayPaliin, jolloin maksu menee niin kuin pankkikorttia käyttäisi. Itse en kyllä ikinä edes kuvittelisi liittäväni tiliä suorana pankkiin, aivan liian riskialtista hommaa.

Olen käyttänyt PayPalia luottokortin kanssa, eli syöttänyt sinne luottokortin numeron. Käytössä on kaksivaiheinen tunnistus, eli kun ostan jotain uudesta paikasta, niin tekstiviestinä tulee koodi, joka pitää syöttää kaupassa.

En ole koskaan siirtänyt rahaa valmiiksi tilille, koska minulla on ollut aina kortti käytössä, joten siinä en voi auttaa. Rahaa siellä on ollut vain silloin, kun joku kauppa on palauttanut sitä takaisin.

Sen olen kuitenkin internetistä oppinut, että PayPalin tilille ei missään nimessä kannata jättää rahaa lojumaan. Jos PayPal jostain syystä päättää sulkea tilisi, niin niiden tilille jääneiden rahojen saaminen takaisin on todella vaikeaa. Viimeksi olen kuullut tällaisesta tapauksesta viime syksyltä, kun yhden amerikkalaisen yhdistyksen kaikki rahat (parituhatta dollaria) jäivät jumiin suljetulle PayPal-tilille. Eivät ole vieläkään saaneet niitä takaisin.

Tämä oli kyllä aika synkkää tekstiä. Paypalin kautta minusta on turvallista maksaa eikä sinne tarvitse mitään rahoja laittaa lojumaan, tottakai minulla on suora yhteys pankkitiliini. Kuitenkin aina kun maksan, joudun antamaan salasanan (eli ihan suoraan niitä rahoja ei saa ja erehdyksen mahdollisuus pienenee).

Ameriikan mantereella PayPal on saanut jäädytettyä käyttäjiensä linkitettyjä pankkitilejä riitatilanteissa. Eli myyjällä ja ostajalla on kaupasta erimielisyyksiä, ja PayPal laittattaa riidan ajaksi pankkitilin kaikki varat lukkoon. On aika ikävä tilanne, jos se on ainoa tili.

EU-alueella tuon ei pitäisi onnistua, koska pankkijärjestelmä ei ole yhtä kivikautinen kuin Atlannin toisella puolella, mutta ei huvita ottaa riskiä asiasta, kun luottokortti kuitenkin toimii.

Ja vielä yhtenä vinkkinä: älkää tehkö PayPal-tiliä alaikäisenä. Ihan oikeasti älkää.

Nimittäin jos PayPal sen jossain vaiheessa huomaa (vaikka vuosikymmenen kuluttua), niin tili menee heti lukkoon ja siellä mahdollisesti olevat rahat jäävät sinne.

Vierailija
49/52 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ystävällinen, enkä kärsivällinen vapaa-aikana. Joudun töissä ihan riittävästi opastamaan kaltaisiasi tahvoja...

Ja siksi hengaat Av:lla, kun sun rumaa pärstää ja kusista luonnetta ei kukaan katsele vapaaehtoisesti. Ihmisrupi.

Vierailija
50/52 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paypal on mielestäni ihan kätevä maksuvaihtoehto, jos ei halua laittaa korttitietojaan verkkokauppoihin. Kirjautuu vaan maksutapahtuman yhteydessä paypaliin ja hyväksyy maksun, mikä sitten tulee kortille. 

En ole Paypaliin lisännyt korttini numeroa, koska olen ajatellut käyttäväni sitä vain niin, että toisinaan laitan tilille saldoa, jos jotain pientä ostan. Pari vuotta sitten tämä onnistui hienosti: sain ostetuksi mitä halusin.

Mutta tänään, kun yritin ostaa erästä tuotetta, valitettiin siitä, etten ole lisännyt Paypaliin mitään maksutapaa. Ilmeisesti tälle myyjälle ei käynyt sellainen vaihtoehto, että ostos maksetaan Paypal-tilillä olevasta saldosta. Jätin asian sikseen.

Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia eikä tule olemaan, mutta Electron kuulemma käy aivan hyvin. Mieluummin käyttäisin silti niin, että laitan tilille rahaa kun aion jotain ostaa, minkä jälkeen teen ostokseni. Käyttöni on vähäistä eikä tilillä tarvitse pitää merkittäviä summia lojumassa.

Ei tämä iso asia ole, ja kai sitä korttiakin voisi käyttää, mutta ihmetyttää, miksi Paypal-tilillä olevalla rahalla ei voi maksaa.

Vierailija
51/52 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää Paypal ny miten luotettava paikka? Yritin tehdä tiliä, niin jo pelkkä rekisteröityminen oli tuskaisaa. Alkukankeutena ei tunnistanut luotua salasanaa, vaan piti luoda uusi. Kaksivaiheista tunnistautumista ei saa päälle ilman jotain appia, appi on pakollinen "varakeinona", ei voi käyttää pelkkää turvakoodia. Turvakysymyksiä ei taas saa asetettua, herjaa "Emme juuri nyt pysty käsittelemään pyyntöäsi loppuun. Yritä myöhemmin uudelleen." Ja sähköposti pysyy vahvistamattomana tiedoissa, vaikka klikkasin linkkiä mikä tuli sähköpostiin... Tännekö pitäis uskaltaa laittaa sitten pankkitietoja vielä, huoh.

Vierailija
52/52 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää Paypal ny miten luotettava paikka? Yritin tehdä tiliä, niin jo pelkkä rekisteröityminen oli tuskaisaa. Alkukankeutena ei tunnistanut luotua salasanaa, vaan piti luoda uusi. Kaksivaiheista tunnistautumista ei saa päälle ilman jotain appia, appi on pakollinen "varakeinona", ei voi käyttää pelkkää turvakoodia. Turvakysymyksiä ei taas saa asetettua, herjaa "Emme juuri nyt pysty käsittelemään pyyntöäsi loppuun. Yritä myöhemmin uudelleen." Ja sähköposti pysyy vahvistamattomana tiedoissa, vaikka klikkasin linkkiä mikä tuli sähköpostiin... Tännekö pitäis uskaltaa laittaa sitten pankkitietoja vielä, huoh.

Sama ongelma itselläni kirjautumisen kanssa.

Onko tämä nyt miten luotettava? Pyytää lataamaan sovelluksen ja sen jälkeen pitäisi skannata henkilöllisyystodistus ym.??