Voisiko joku ystävällinen, avulias ja kärsivällinen selittää minulle, miten paypal toimii?
Ivalliset ja ilkeät hypätkää tämän keskustelun yli, kiitos.
En ole hirveän kokenut näissä asioissa, nettimaksuissa ym.
T. muori netin uumenissa
Kommentit (52)
Luot tilin, siinä syntyy sulle tunnus ja salana.
Siirrät tilille rahaa.
Menet jonnekin verkkokauppaan ja valitset maksutavaksi paypal. Kauppaa ohjaa sinut maksamaan paypalilla kättäen tunnustasi ja salasanaa, tarkistat että maksu on mikä pitääkin ja painat OK.
Vierailija kirjoitti:
Siirrät tilille rahaa.
Menet jonnekin verkkokauppaan ja valitset maksutavaksi paypal. Kauppaa ohjaa sinut maksamaan paypalilla kättäen tunnustasi ja salasanaa, tarkistat että maksu on mikä pitääkin ja painat OK.
Mitä, käyttäen minun salasanaani? Ap
Mulla ongelmaa... niillä mun pankkitiedot ja puhelinnumerot mutta en saa yhteyttä ja tulee puheluita Nebraskasta... numero löytyi varoitettujen numeroiden listalta... en ole pystynyt poistamaan PayPal tiliäni... Rikolliset taineet päästä sinnekin hääräämään...
Vierailija kirjoitti:
Siirrät tilille rahaa.
Paypalilla ei ole siis itsellään yhteyttä pankkiini, vaan minä huolehdin, että siellä paypalissa on rahaa ikäänkuin odottamassa ostosten tekoa? Vai tapahtuuko se omalta pankkitililtäni paypalille siirtäminen ostosten yhteydessä reaaliajassa, vai onko paypalissa oltava joku pesämuna odottelemassa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrät tilille rahaa.
Mitä, käyttäen minun salasanaani? Ap
opastajalla hyvä ohje mutta himpun epäselvä lauserakenne. Hän tarkoittaa, että kauppa ohjaa sinut maksamaan, ja sinä maksat käyttäen sitä omaa tunnustasi ja salasanaa :)
Paypaliin voi laittaa myös luottokorttitiedot, jolloin maksu menee luottokortilta.
En ole kokeillut. Olen ymmärtänyt että siirrät omalta tililtä PayPal tilille rahaa, pankkikortillasi esimerkiksi. Ja verkkokaupassa joko on tai ei ole PayPal vaihtoehtoa jota käytät. Tai muu maksuvaihtoehto.
Jos makuuttaa siellä tilillä rahojaan, niin saako ne sieltä halutessa pois?
Vierailija kirjoitti:
Mikset maksa suoraan luottokortilla?
Ei ole luottokorttia. Kortin nimi paljastaa syyn. En luota niiden käyttöön netissä :/ Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole kokeillut. Olen ymmärtänyt että siirrät omalta tililtä PayPal tilille rahaa, pankkikortillasi esimerkiksi. Ja verkkokaupassa joko on tai ei ole PayPal vaihtoehtoa jota käytät. Tai muu maksuvaihtoehto.
Ei tarvitse siirtää paypaliin rahaa jos sillä maksaa, se toimii vaan maksunvälittäjänä.
Ja olisiko PayPalissa joku maksusivu tai tilisivu, jolla pääset siis siirtämään rahan vai pankkikortti. Vaiko tilisiirto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrät tilille rahaa.
Paypalilla ei ole siis itsellään yhteyttä pankkiini, vaan minä huolehdin, että siellä paypalissa on rahaa ikäänkuin odottamassa ostosten tekoa? Vai tapahtuuko se omalta pankkitililtäni paypalille siirtäminen ostosten yhteydessä reaaliajassa, vai onko paypalissa oltava joku pesämuna odottelemassa? Ap
Aikaisemmin onnistui laittamalla maksamalla rahaa paypal lompakkoon, mutta enää ei onnistu ilman pankkitilin käyttöoikeuksia.
Unohtakaa paypal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse siirtää paypaliin rahaa jos sillä maksaa, se toimii vaan maksunvälittäjänä.
Ok. Eli silloin verkkokaupan sivulta valitaan maksutavaksi PayPal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirrät tilille rahaa.
Juuri niin, sinne siirretään rahaa omasta pankista odottamaan ostosten tekemistä (raha pitää siis ennakkoon siirtää pankista paypal tilille). Vaihtoehtoisesti voi yhdistää pankki/luottokortin paypal tiliin jolloin paypal veloittaa kortilta oston yhteydessä, samalla tavalla kuin Smarket velottaa kortillta kassalla.
Huomioitavaa rahan siirrossa on se, että pankista paypaliin siirtäminen kestää yleensä päivän tai kaksi. Paypal tukee myös Trustly palvelua (raha siirtyy heti), mutta se vaatii pankkitunnusten luovuttamisen kolmansille osapuolille joka on ainain Op:n sopimuksessa erikseen kielletty eikä se muutenkaan ole järkevää.
Mutta oliko niin, että Paypal-tili on maksullinen, jos et käytä sitä tarpeeksi usein, esim. kerran kolmessa kuukaudessa? Joissakin tuollaisissa palveluissa napataan käyttämättömyydestä maksu ja mua ärsyttää jo etukäteen ajatuskin, kun tiedän, etten käyttäisi kuitenkaan tällaista palvelua kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oliko niin, että Paypal-tili on maksullinen, jos et käytä sitä tarpeeksi usein, esim. kerran kolmessa kuukaudessa? Joissakin tuollaisissa palveluissa napataan käyttämättömyydestä maksu ja mua ärsyttää jo etukäteen ajatuskin, kun tiedän, etten käyttäisi kuitenkaan tällaista palvelua kovin usein.
Paypalista ei mene käyttämättömyys maksua tavalliselta käyttäjältä
Hyvä kysymys. Nostetaan ketjua.