Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon viinistä?

Vierailija
17.09.2015 |

On kokeiltu A-klinikat ja kaikki sun muut.Onko sillä niin väliä,että juon liikaa 3-4 krt viikossa.Muuten on hyvä olo.Lenkkeilen käyn kävelyllä ja teen ruokaa.Mieheni mielestä tämä ei ole hyvä asia? Inhoaa sitä,kun humalassa sanon asiat niinkuin ne on,eli en mielistele sitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 v.En vain ymmärrä sitä tunnetta mikä tulee alkoholin kautta.Olen silloin itselleni armollinen.Takana on pitkä psykoterapia,olen joutunut kantamaan lapsuudessa huolta kaikesta.En ole koskaan saanut turvaa tai hellyyttä enkä osaa osoittaa sitä vaikka kuinka tahtoisin..Olen myös saanut diagnoosin epävakaa persoonallisuushäiriö,vaikka se ei minusta näy?

ap

Vierailija
2/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:50"]

On kokeiltu A-klinikat ja kaikki sun muut.Onko sillä niin väliä,että juon liikaa 3-4 krt viikossa.Muuten on hyvä olo.Lenkkeilen käyn kävelyllä ja teen ruokaa.Mieheni mielestä tämä ei ole hyvä asia? Inhoaa sitä,kun humalassa sanon asiat niinkuin ne on,eli en mielistele sitä.

[/quote]

Jos miehesikin kärsii alkoholismistasi, niin kai sillä nyt hitto soikoon on väliä. :D

[/quote]Eihän ap sanonut miehen alkoholismistaan kärsivän, vaan siitä kun häntä ei mielistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko annoksia tulee kerralla? Entä viikossa?

Vierailija
4/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla ehdottamaan, että juo pois. Mutta älä sittenkään juo. On sillä väliä.

Ensinnäkin kannattaa heivata elämästäsi mies, jonka kanssa et voi olla oma itsesi vaan sorrut mielistelemään, etkä ole rehellinen selvinpäin. Parempi niin teille molemmille.

Vierailija
5/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:50"]

[/quote]

Jos miehesikin kärsii alkoholismistasi, niin kai sillä nyt hitto soikoon on väliä. :D

Vierailija
6/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa.. juo vain viikonloppuisin

Vierailija
7/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon Viikossa n.7 viinipulloa ja tiedän,että se on liikaa.Pelkään,ettei muut hyväksy minua selvinpäin,olen hiljainen,humalassa sosiaalinen.
ap

Vierailija
8/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hankkimaan dokumiehen niin ei tule valittamista ja voitte yhdessä ryypätä rauhassa. Normi ihminen ei jaksa kauan katella dokua, varsinkin kun teillä tilanne toi, että normi on mies ja sinä doku. Naiset yleensä jaksavat kauemmin.

Vierailija
9/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:57"]

Juon Viikossa n.7 viinipulloa ja tiedän,että se on liikaa.Pelkään,ettei muut hyväksy minua selvinpäin,olen hiljainen,humalassa sosiaalinen. ap

[/quote]

Etkö pelkää yhtään sitä, että muut pitävät sinua epämiellyttävänä juomisesi takia? Tai sitä, että miehesi heittää sinut pihalle kun ei kiinnosta enää katsella örvellystä?

Vierailija
10/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon Viikossa n.7 viinipulloa ja tiedän,että se on liikaa.Pelkään,ettei muut hyväksy minua selvinpäin,olen hiljainen,humalassa sosiaalinen. ap

[/quote]

Sä saat 5 vuodessa maksakirroosin.

Vierailija
11/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hyväksy sua kun oot lihava maksakirroosipotilas

Vierailija
12/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä väliä, koska et pysty pitämään määriä kurissa vaan tulet juomaan aina enemmän ja enemmän. Kohta se näkyy sinusta myös ulospäin jos ei jo näy.

Vierailija
13/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä, juoppo tilalle niin saat toteuttaa itseäsi ja mies saa etsiä raittiin.

Vierailija
14/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miehesi avuksi. Mun veli vaimoineen teki niin, että veljen kaikki pankkikortit jne. oli vaimolla säilössä. Kaupassa kävivät vaan yhdessä, Alkoon ei ollut asiaa ollenkaan ja vaimo jätti myös kaiken alkoholin houkutusten välttämiseksi.

Vierailija
15/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, osastomme kaikki n. 60v. naiset ovat alkkiksia paskamahoineen, pitäisikö pyytää työterveyttä tekemään interventio? Jos ulkonäöstä päätellään, erityisesti ylämahaläskistä.

Vierailija
16/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olet? Ilmaisesti ei vielä lapsia kuvioissa,,? 

Vierailija
17/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillut alkoholitonta viiniä?  jos se auttaisi pahimpaan vieroitukseen

Vierailija
18/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se todellakin on liikaa. Mutta kysymys ei ole ap siitä, hyväksyvätkö muut sinut selvinpäin, vaan hyväksytkö itse, ja ilmeisesti et. Olet ilmeisesti jonkun sortin introvertti, eikä siinä ole mitään vikaa. Kyllä, meillä introilla erityisesti estot ja muurit laskee yleensä verrattuna ekstrovertteihin (jotka ovat "aina äänessä"), kun juomme, mutta se on eri asia, olemmeko me sen parempia ihmisiä silloin. Vai olemmeko vain niitä astetta ärsyttävämpiä rääväsuita, jotka nimenomaan "sanovat asiat niin kuin ne ovat" (no onneksi en itse harrasta tätä, mutta muuten minusta tulee estoton ja villi rääväsuu, en arvosta). Olen kyllä itsekin käyttänyt introverttiyttäni tekosyynä (!) joskus juomiselle; minusta tulee mukavampi ja rennompi, muilla on helpompi olla lähelläni, olen helpommin lähestyttävämpi yms.

Mutta sitten aloin miettiä, että jos en ole aidosti sellainen, niin miksi haluan ihmisten pitävän minusta erilaisena, kuin mikä ja kuka minä oikeasti olen? Olen oikeasti hiljaisempi, hyvä ystävä, hyvä kuuntelija, vilpitön, aito, välittävä - mutta hiljainen. Miksi kaipaisin elämääni ihmisiä, jotka haluavat että olen tuon kaiken jo valmiiksi hyvän itseni lisäksi äänekäs seuraihminen, kun en sellainen ole valtaosan aikaani? Etkä sinäkään ole, vaikka jo aika hyvän aikaa elämästäsi käytätkin ollaksesi sellainen.

Hyväksy ensin itse itsesi tuollaisena kuin olet selvinpäin, ja sitten valitse elämääsi ihmiset, jotka myös hyväksyvät selväpäisen sinäsi. Älä juo siksi, että olisit muille parempaa seuraa.

Vierailija
19/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä just nyt oikein mitään. Et halua luopua alkoholista etkä myöntää olevasi alkoholisti. Niin kauan kuin et halua myöntää sitä, ei ole juuri mitään toivoa raitistumisesta. Vasta kun itse haluat, tervehtyminen on mahdollista. AA-kerho on siihen tosi hyvä tuki, mutta ei siellä ketään väkisin pidetä, vapaaehtoisia vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi