Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalan palkat eivät ole mitään pieniä!

Vierailija
31.03.2022 |

Hoitoalan palkat eivät ole ollenkaan mitään pieniä, paruspalkka ei välttämättä ole normaalia kovempi, mutta lisät ja erilaiset hyödykkeet aivan käsittämättömiä. Siellä saa tehdä viikonloppuja ja sitten on milloin mitäkin vaate tms lisiä, esim vaimo sai yhtäkkiä ilmoituksen että teille kuuluu tälläinen ja tällainen lisä joka oli 100€. Lisäksi tiedän parikin yksinhuoltaja äitiä joista toinen sanoi lomilla ollessaan että on rahallisesti vähän tiukkaa, mutta kun palaa töihin niin ei ole sitten mitään hätää. Toinen sanoi että ei ole mitään hätää kun vakituinen työ jne. Osti uuden auton ja seuraavalla viikolla asunnon, molemmat töissä päiväkodilla.
Vertailun vuoksi itse olen insinööri tason koulutuksen saanut, metallialalla 17 vuotta tehtaassa töissä, sama työpaikka. Peruspalkka on muutamaa senttiä alle 13€ ja kun on kaksivuorotyö niin siihen saa iltavuorolta euron lisän, eli ollaan noin 13,5€ lisäksi vaihtelevan henkilökohtaisen lisän. Tällä hetkellä 11% niin ollaan päälle 14€ tunti. Jos olisi yövuoroja, siitä saisi 2€ yölisän. Huomenna kun tulee 2 viikon tili, niin se on 890€ puhtaana käteen. Hyvin monella hoitajalla tili on isompi ja työkokemusta vähän.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hoideta asiaa verotuksellisesti näin. Annetaan se 5 % palkankorotus, mutta samalla laitetaan 4 % lisävero julkisen sektorin työllisille, koska palkankorotushan rahoitetaan verorahoista. Näin ostovoima hieman kasvaa, mutta lopultahan ne rahat pitää verottamalla saada. Kansantalous on jo tuhottu ilmastohumpalla, joten verotus on ainoa tapa maksaa enemmän palkkaa julkisen sektorin työntekijöille.

Vierailija
22/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Olen 38v tehnyt päivähoidossa ja näköjään meillä suht. sama palkka. Yksinhuoltajalla mahdollisesti tukia eli älä vertaa siihen. Saan 1700-1800€/kk käteen ja vastaan myös sinun lapsesi hyvinvoinnista 👀

Tietysti vastaat, kun kerran siellä töissä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hintoihin nähden palkat kautta linjan ovat surkeita. Mikä voima se on kun ne eivät nouse keskieuroopan tasolle millään. Saksassa lähes kakki on 30-35% halvempaa. Siellä raha riittää ja perujakaan ei tämä kiinosta muista puhumattakaan.

https://www.expatistan.com/cost-of-living/index/europe

https://www.statista.com/statistics/1211601/hourly-labor-cost-in-europe/

Vierailija
24/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on lapsen kirjoittama.

Vierailija
25/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittakaa vaan huomisaamusta 6.00 ihmisiä rupeaa kuolemaan. Ylilääkäri jo sanoi sen 82 leikkaus salia pois käytöstä.

Vierailija
26/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan / sairaanhoitajan työ on helvetin raskasta fyysisesti ja henkisesti. Siinä sitten siivoot seiniltä kakkaa samalla ku yrität ehtiä hoitamaan monia potilaita. Samalla sua haukutaan ja voidaan jopa lyödä.

Kylläpä se raskasta on täällä metallialallakin, yksitoikkoista, päivässä voi olla enimmillään tuhansia samanlaisia liikkeitä,esim kiertoliikkeitä jotka vuosien mittaan käyvät nivelten päälle, jos 20 vuotta on alalla niin harva on säästynyt ilman työstä johtuvaa nivel leikkausta tai vaivaa. Itselläkin on ollut jo vuosikymmenen erilaisia reumaattisia oireita, nivelet täynnä nestettä, kävin aamulla lenkillä, kävelin reilun kilometrin ja palasin takaisin kun polveen sattui. Sillä kohta 20 vuotta polkenut pedaalia, tuhansia kertoja päivässä. Ap

Älä helvetti valita. Vaihda sitten hoitajaksi. Niin saat tietää kuinka ihanaa ja kevyttä se työ on. Oon varma ettet kestä edes viikkoa!

Kyllä minä tiedän,en sitä ole väittänytkään, on raskasta esim vanhus puolella nostella ja pestä ihmisiä. Minäkin olen tehnyt yli kymmenen vuotta kolmivuoro työtä, en edes saanut siitä kunnon korvausta, 2€ yölisä. Viisi yötä, vkl, viisi iltaa vkl, viisi aamua, vkl, viisi yötä jne. Ei mitään kolme ja neljänkin päivän vapaita. Ap

Vierailija
27/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa sain epäpätevänä hoiva-avustajana aika tasan 3000 euroa. Tein iltaa ja aamua ja suurin osa vuoroista oli vain 7 tuntia. Helpointa rahaa koskaan.

Vierailija
28/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaksi kolmen päivän vapaata 1,5 vuoden ajalla. Ai niin eikä yhtään lomapäivää!

Vierailija
29/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro missä sait tuon korvauksen epäpätevä hoiva-avustaja?

Vierailija
30/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro missä sait tuon korvauksen epäpätevä hoiva-avustaja?

Vuokrafirman kautta yksityisellä puolella.

Vierailija
31/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko insinööri (ap) olla näin tyhmä?

Vastaus: Voi olla!

Vierailija
32/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700€ netto on ollut lähihoitajana kolmivuorotyötä aika tasan. Missä hoiva-avustaja saa noin paljon palkkaa. Haluan sinne hoiva-avustajan töihin, jotta vastuu vähenisi.

Vierailija
33/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittakaa vaan huomisaamusta 6.00 ihmisiä rupeaa kuolemaan. Ylilääkäri jo sanoi sen 82 leikkaus salia pois käytöstä.

Nyt kaikki työttömät tuuraamaan lakkolaisia . Ei ole niin vaikeaa työtä etteikö opastamalla oppisi. Ja joku neuvoisi mitkä lääkkeet kenellekkin ja paljonko. Saattaapa saada pysyvänkin työpaikan ja palkka olisi hyvä työttömyyskorvaukseen verrattunakin.

Vierailija
34/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan / sairaanhoitajan työ on helvetin raskasta fyysisesti ja henkisesti. Siinä sitten siivoot seiniltä kakkaa samalla ku yrität ehtiä hoitamaan monia potilaita. Samalla sua haukutaan ja voidaan jopa lyödä.

Kylläpä se raskasta on täällä metallialallakin, yksitoikkoista, päivässä voi olla enimmillään tuhansia samanlaisia liikkeitä,esim kiertoliikkeitä jotka vuosien mittaan käyvät nivelten päälle, jos 20 vuotta on alalla niin harva on säästynyt ilman työstä johtuvaa nivel leikkausta tai vaivaa. Itselläkin on ollut jo vuosikymmenen erilaisia reumaattisia oireita, nivelet täynnä nestettä, kävin aamulla lenkillä, kävelin reilun kilometrin ja palasin takaisin kun polveen sattui. Sillä kohta 20 vuotta polkenut pedaalia, tuhansia kertoja päivässä. Ap

Älä helvetti valita. Vaihda sitten hoitajaksi. Niin saat tietää kuinka ihanaa ja kevyttä se työ on. Oon varma ettet kestä edes viikkoa!

Mikä vi tun supertyyppi luulet olevasi? Kyllä muutkin ihmiset työtä kestää kuin sinä. Ja miten muuten suurin osa tapaamistani ja näkemistäni hoitajista ovat lihavia, jos kerran työ on niin raskasta ja palkka muka huono?

Vierailija
35/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa isompaa palkkaa muuttaako se työn ihanaksi ja kevyeksi?

Vierailija
36/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kuussa sain epäpätevänä hoiva-avustajana aika tasan 3000 euroa. Tein iltaa ja aamua ja suurin osa vuoroista oli vain 7 tuntia. Helpointa rahaa koskaan.

Mikä sun koulutus on? Olen itse miettinyt tota hoiva-avustajaa, kun siihen on lyhyt koulutus. Olen siis ollut ihan eri aloilla töissä.

Vierailija
37/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naisvaltaiset alat tarvitsee lisää palkkaa. Sukulainen on palkanlaskijana ja saa sen 1700€ nettona. Vastuullinen työ ja palkassa ei näy. Miesvaltaisilla aloilla ei usein olekaan ongelmaa palkan kanssa.

Vierailija
38/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei hoideta asiaa verotuksellisesti näin. Annetaan se 5 % palkankorotus, mutta samalla laitetaan 4 % lisävero julkisen sektorin työllisille, koska palkankorotushan rahoitetaan verorahoista. Näin ostovoima hieman kasvaa, mutta lopultahan ne rahat pitää verottamalla saada. Kansantalous on jo tuhottu ilmastohumpalla, joten verotus on ainoa tapa maksaa enemmän palkkaa julkisen sektorin työntekijöille.

Ehkä asiakkaille voisi nostaa veroja esim. 1% per käynti tai vaikka 0,5%.

Vierailija
39/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet valehtelemaan ketjuun?

Vierailija
40/54 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun koulutus on? Olen itse miettinyt tota hoiva-avustajaa, kun siihen on lyhyt koulutus. Olen siis ollut ihan eri aloilla töissä.

Ei hoiva-avustajan palkka ole tuota tasoa, terveisin sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan