Onko kukaan mies koskaan kehunut remontointitaitojasi tai jotain muuta taitoa, mitä miehet yleensä tekee?
Esim "Onpas hyvin vaihdetut renkaat" ?
Oletko mies ollut yllättynyt jostain osaamastasi taidosta?
Kommentit (21)
Ei, kun ei voi vähempää kiinnostaa remppahommat tai renkaidenvaihdot vaan käytän mieluummin palveluita niihin.
Lukion opettaja oli sitä mieltä, että matematiikka on yleensä poikien vahvuus ja yllättyi kun meidän luokan parhaimmistoa olikin tytöt.
Miksi olisi yllättynyt? Ei keskivertomuija mikään uusavuton vauva kai ole?
Asun yksin kuten iso osa suomalaisista.
Hassua, mutta on.
Töissä yli 30 vuotta nuorempi mieskaveri sanoi ihailen, että tuon ikäiseksi naiseksi osaat ja tiedät näisitä atk-jutuista tosi paljon.
Olin silloin 62 vuotias ja juuri eläkkeelle jäämässä.
Minä kiittelin kohteliaisuudesta, tietenkin.
En vaan viittynyt nuorelle miehelle mainita, että aloitin tietokoneella tehdä töitä jo ennenkuin sinä olit edes syntynyt. Ja kaikki piti opetella kantapään kautta.
Nyt olen kohta vuoden päivät viettänyt leppoisia eläkepäiviä.
Ei ole. Itse olen remontoinut taloa (jossa asun yksin), tehnyt uraa ja kasvattanut lapsenikin yksin. En kyllä kaipaakaan mitään kiitosta tai kunniaa tästä, mutta haluaisin sanoa niille yksinhuoltajaäitejä pilkkaaville miehille, että tehkääpä sama perässä ja tulkaa sitten kertomaan miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, mutta on.
Töissä yli 30 vuotta nuorempi mieskaveri sanoi ihailen, että tuon ikäiseksi naiseksi osaat ja tiedät näisitä atk-jutuista tosi paljon.
En vaan viittynyt nuorelle miehelle mainita, että aloitin tietokoneella tehdä töitä jo ennenkuin sinä olit edes syntynyt. Ja kaikki piti opetella kantapään kautta.
Ihana! 🥰
Eksän kanssa yhdessä opettelimme erilaisia remonttijuttuja ja usein tuli kehuttua meidän tiimiä, miten yhdessä osasimme tehdä hyvän tuloksen. Ei minulla ollut miehenä mitään synnynnäistä kykyä tapetointiin, sisäkaton laittamiseen tai vaikka laatoittamiseen. Yhtälailla minun piti niitä opetella kuten eksänkin.
Mieheni on kirvesmies. Sain asianmukaiset kehut, kun vähitellen minäkin opin sahaamaan suoraan.
Ei ole lainkaan niin helppoa, kuin voisi kuvitella.
Yksi mies oli hippasen yllättynyt miten siisti autoni oli. Ja myös auto valintani oli yllättävä. Minulla oli silloin pick-up
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Itse olen remontoinut taloa (jossa asun yksin), tehnyt uraa ja kasvattanut lapsenikin yksin. En kyllä kaipaakaan mitään kiitosta tai kunniaa tästä, mutta haluaisin sanoa niille yksinhuoltajaäitejä pilkkaaville miehille, että tehkääpä sama perässä ja tulkaa sitten kertomaan miten meni.
Ei elämästä selviämiseen pillua tarvita.
Miksi tarvitsisin kehua jostain simppelistä asiasta, kuin renkaiden vaihdosta?
Viime vuonna 13v tytön kanssa remontoimme yhdessä hänen huoneen. Mikäli 13v tyttö kykeni oppimaan listojen poisottamista, maalaamista, laminaattilattian laittamista, uusien listojen laittamista sekä kasaamaan Ikeasta ostetun sänkynsä, niin luulisi noiden olevan aikuisillekin ihan luonnollisia asioita oppia. Niin on jokainen mieskin ne opetellut, jos osaa. Ei tässä ole mitään sukupuolen mukaan olevaa luontaista taitoa.
Joo, muutama mieskin on kehunut, että ajan hyvin autoa. Ilmeisesti heidän kokemuksensa huonoista kuskeista on naisista ja minä teen heidän mielestään siinä poikkeuksen, en tiedä. Hämmentävää.
Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta ymmärtää lukemaansa? Nythän ei kysytty kaipaatteko kiitosta, odotatteko niitä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, mutta on.
Jep jep, atk 🤣
Oma mies kehuu jopa muutaman kerran viikossa. Arvostaa kovasti sitä mitä teen.
Osaan rakentaa (olemme rakentaneet 3 taloa ja nyt remppaamme yhtä ulkomailla), osaan sisustaa, saan puutarhan kukoistamaan ja tuottamaan satoa > osaan hyödyntää sadon koko talvelle. Laitan hyvää ruokaa. Paras kehu silti jo 26v takaa - hän sanoi jo seurustelun alkuvaiheessa ettei halua naista joka on "kauko-ohjattava" eli kenelle pitää koko ajan olla sanomassa mitä pitää tehdä tai neuvoa yksinkertaisemmassakin asiassa sen sijaan että ottaisi selvää ja tekisi itse.
Siis onko mies yllättynyt...