Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipilän puolella olevat: vastatkaapa näihin tiukkoihin kysymyksiin!!!

Vierailija
17.09.2015 |

Eli:

1. Onko sinusta oikein, että köyhiltä otetaan (lapsiperheet, eläkeläiset, opiskelijat, työttömät ja matala palkkaiset) kun samaan aikaan firmat jakavat historiallisen suuria osinkoja ja rikkaat rikastuvat yhä entisestään?

2. Miksi minun pitäisi luopua toooodella pienistä tuloistani Suomen hyväksi, kun samaan aikaan johtajilla on aivan järkkyttävän suuret palkat ja bonukset!

3. Miten Sipilän leikkaukset parantavat Suomen vientiä? Ja työllisyyttä? Vihjasi suoraan, että poliisit ja sairaanhoitajat maksavat yritysveron ym. muutokset. Miksi heidän pitää se maksaa?

4. Miksi minun pitäisi kärsiä siitä että sairastun? Jään ilman palkkaa vaikka en voi sairastumiselleni mitään, onko se oikein?

5. Miksi meille ei tule eläkekattoa? Kymmenien tuhansien tai edes useiden tuhansien eläkkeitä ei kukaan tarvitse eikä ole ansainnut.

6. Miksi meille otetaan uusia maahanmuuttajia elätettäväksi vaikka samaan aikaan joudumme leikkaamaan omista tuloistamme?!

7. Miksi julkiselta sektorilta otetaan vaikka yrityksien työntekijöillä on usein parempi palkka ja paremmat edut? Eikö meiltä lopu osaaminen ja asiantuntijat kun he loikkaavat julkiselta pois yksityisille (näin olen kuullut monen suusta)?

Voitte lisätä kommentteihin myös kysymyksiä, numeroikaa (ja erotelkaa ne tekstistä selkeästi)  juoksevasti aloittaen nyt sitten numerosta 8.

Haluan ehdottomasti kuulla vastauksianne, koska en ymmärrä tätä politiikkaa yhtään! Vaikka siis työskentelen yksityisessä yrityksessä, olen opiskellut taloutta jne.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Köyhiltä ei oteta vaan annetaan. Suomessa on käytössä tulonsiirto, jolla hyvin toimeentulevilta ihmisiltä siirretään verotuksen kautta varallisuutta heikommin toimeentuleville. Totta kai kirpaisee, kun vastaisuudessa köyhät saavat vähemmän ilmaista rahaa, mutta kun veronmaksajien määrä vähenee työttömyyden lisääntyessä, niin kuka nämä tulonsiirrot oikein maksaa? Pakko pienentää niitä samassa suhteessa, kun verotulojen määrä laskee. Lainalla ei voi elää ikuisesti. Suomessa on 110 000 hyvätuloista, jotka maksavat solidaarisuusveroa eli tienaavat yli 72 000 euroa vuodessa. Vaikka heiltä otettaisiin kaikki rahat, niin se ei riittäisi Suomen pelastamiseen lähellekään, joten tästä asiasta on turha itkeä.

2. Mielestäni johtajien palkankorotuksia tulisi hillitä tai jäädyttää ihan solidaariuden takia. Nämä johtajat, jotka tienaavat hyvin ja saavat osinkoja, ovat tehneet tämän eteen paljon töitä. Ovat kouluttautuneet, tehneet pitkää päivää nuorena, edennyt urallaan. Miksi jonkun siivoojan, jolle riittää vain peruskoulun läpäiseminen, pitäisi maksaa miljoonia? Mitä hän on tehnyt ansaitakseen nämä rikkaudet. Se tienaa, joka on nähnyt vaivaa sen eteen. Ilmaista rahaa ei ole. Tässä taloustilanteessa kaikilta on pakko leikata. Myös pienituloisilta.

3. Suomen julkinen sektori on aivan liian iso ja se verotetaan verotuloilla. Verotuloilla ei ole riittävästi, joten ei ole enää varaa maksaa tuollaisia palkkoja. Silloin joko potkitaan porukkaa pihalle (virkasuhteessa olevia ei voida erottaa) tai alennetaan palkkaa. Yksityisellä puolella työnantajan kulut pienenevät, jolloin varsinkin pk-yrittäjät pystyvät palkkaamaan lisää työvoimaa.

4. Miksi työnantajasi pitäisi kärsiä siitä, että sairastut? Työnantaja pystyy vaikuttamaan siihen vielä vähemmän. Hän joutuu lisäksi vielä maksaa sijaisellesi palkkaa. Jos käyt kaupassa ja ostat kananmunia ja bussipysäkille tiputat kananmunat maahan, jolloin ne rikkoutuvat, niin vaaditko kauppaa korvaamaan oman epäonnesi? Kaikki sairastuvat aina silloin tällöin ja jokaisen tulee maksaa se itse. Nyt on kuitenki kyse vain yhdestä karenssipäivästä. Tällä saadaan lisäksi nämä krapulapäivän pitäjät kuriin, heitä kun esiintyy matalapalkkaisilla aloilla paljon.

5. Miksi pitäisi tulla eläkekatto? Itse teen paljon töitä (välillä 20h päiviä tulee työreissuista, mutta ei minulle makseta kuin 8h, koska matkustaminen on omaa aikaa) ja ylimääräisiä tunteja tulee paljon. Näin paljon vaivaa, jotta etenisin urallani ja palkkani nousisi, jotta saisin haluamani elintason. Totta kai samalla myös eläkettä kertyy enemmän. Miksi minun pitäisi eläkkeelle jäädessäni luopua työelämässä saadusta elintasosta. Hyvätuloisilla on yleensä asuntoja ja muuta kiinteää omaisuutta, josta tulee kuluja enemmän kuukaudessa. Jos on tottunut saamaan 7000 euroa kuukaudessa ja eläkekatto on 3000 euroa, niin se on aika kova pudotus ja silloin joutuisi luopumaan saavutetusta elintasosta. Minusta tämä ei ole reilua.

6. Inhimillisyydestä ja humaanisistä syistä. Ei tätä ehkä loputtomiin pystytä jatkaa, mutta tällä hetkellä sopimukset velvoittavat ottamaan.

7. Julkisella puolella on niin sanottuja asiantuntijoita paljon. Kaikki oikeasti hyvät asiantuntijat ovat yksityiselle puolella, koska yksityisellä maksetaan paremmin. Miksi kukaan haluaisi julkiselle puolelle, kun siellä ei makseta kunnolla. Sen takia meidän eduskuntakin on täynnä turhiajulkkiksia. Tietääkseni julkisella puolella on tällä hetkellä pidemmät lomat. Minusta se on parempi etu kuin yksityisellä puolella. Tosin julkisella ei ole mahdollista maksaa kovempia palkkoja, koska se on taas linkitetty verotuloihin.

Vierailija
2/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käyhiltä viedään tuhkatkin pesästä ettei vaan ay-eliitin tarvitse sentistäkään luopua, sak:n paskiasten on korkea aika katsoa peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä on mukava hemmo mutta kyllä se munkin mielestä on nyt väärässä. 

Vierailija
4/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:53"]

Koska olemme eläneet yli varojemme on pakko leikata.

Kyllä. Vaikka se sattuu juuri sinuun. Vaikka Sipilä on varakas se ei vaikuta tähän.

[/quote] varoja ei uudet tulokkaat syö? 

Vierailija
5/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:58"]

7. Miten valtio voisi määrätä yksityisenpuolen palkkoja?

[/quote]

Miten kolmikanta on ollut mahdollinen?

[/quote]

Jos ei ole kolmikantaa, niin ei se hallitus edelleenkään voi estää minua esittämästä palkkavaatimusta ja työnantajaa hyväksymästä sitä.

Vierailija
6/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:56"]Järkyttävää et täälläkin näkyy jo toi "jotkut menestyy, jotkut ei" -mentaliteetti! Ikäänkuin olis ihmisen itsensä vika jos on matalapalkkainen! Kyllä hyväosaisten tehtävä on auttaa vähempi osaisia, ja nimenomaan ensin työllistää oma kansa ja ottaa sitten vasta muita tekemään niitä hommia!

No nythän noita maahanmuuttajia tulee, joille ei paljoa tarttekaan maksaa! Eli laitetaan ne tekemään pienellä palkalla töitä julkiselle sektorille! Tekevät varmasti pienellä palkalla ja osa varmaan jopa ilman lomiakin! Me suomalaiset voimmekin sitten jäädä kotiin makaamaan ja ne mamut elättää meidät! Eikös tämä siihen ole menossa? Vai miten tuo estetään?
[/quote]
Suomessa on täysi vapaus ja mahdollisuus kouluttautua mille alalle haluaa. Miksi minun pitää siitä kärsiä, että joku ei jaksa opiskella?

Vierailija
7/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:52"]

osinkojahan on pakko maksaa, jos tarvitsee yritykseen pääomaa.

[/quote]

Ei ole, mikäli joku suostuu sijoittamaan ilman toiveita siitä että saa osinkoina rahaa takaisinpäin. Köyhäkin pelaa hedelmäpeliä vaikka tietää ettei siitä jää voitolle.

Vierailija
8/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:56"]Järkyttävää et täälläkin näkyy jo toi "jotkut menestyy, jotkut ei" -mentaliteetti! Ikäänkuin olis ihmisen itsensä vika jos on matalapalkkainen! Kyllä hyväosaisten tehtävä on auttaa vähempi osaisia, ja nimenomaan ensin työllistää oma kansa ja ottaa sitten vasta muita tekemään niitä hommia!

No nythän noita maahanmuuttajia tulee, joille ei paljoa tarttekaan maksaa! Eli laitetaan ne tekemään pienellä palkalla töitä julkiselle sektorille! Tekevät varmasti pienellä palkalla ja osa varmaan jopa ilman lomiakin! Me suomalaiset voimmekin sitten jäädä kotiin makaamaan ja ne mamut elättää meidät! Eikös tämä siihen ole menossa? Vai miten tuo estetään?
[/quote]
Suomessa on täysi vapaus ja mahdollisuus kouluttautua mille alalle haluaa. Miksi minun pitää siitä kärsiä, että joku ei jaksa opiskella?
[/quote]
Ihansama miten kouluttautuu. Suhteilla ne parhaat työt saadaan!

Vierailija
9/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:57"]

Eli:

1. Onko sinusta oikein, että köyhiltä otetaan (lapsiperheet, eläkeläiset, opiskelijat, työttömät ja matala palkkaiset) kun samaan aikaan firmat jakavat historiallisen suuria osinkoja ja rikkaat rikastuvat yhä entisestään?

2. Miksi minun pitäisi luopua toooodella pienistä tuloistani Suomen hyväksi, kun samaan aikaan johtajilla on aivan järkkyttävän suuret palkat ja bonukset!

3. Miten Sipilän leikkaukset parantavat Suomen vientiä? Ja työllisyyttä? Vihjasi suoraan, että poliisit ja sairaanhoitajat maksavat yritysveron ym. muutokset. Miksi heidän pitää se maksaa?

4. Miksi minun pitäisi kärsiä siitä että sairastun? Jään ilman palkkaa vaikka en voi sairastumiselleni mitään, onko se oikein?

5. Miksi meille ei tule eläkekattoa? Kymmenien tuhansien tai edes useiden tuhansien eläkkeitä ei kukaan tarvitse eikä ole ansainnut.

6. Miksi meille otetaan uusia maahanmuuttajia elätettäväksi vaikka samaan aikaan joudumme leikkaamaan omista tuloistamme?!

7. Miksi julkiselta sektorilta otetaan vaikka yrityksien työntekijöillä on usein parempi palkka ja paremmat edut? Eikö meiltä lopu osaaminen ja asiantuntijat kun he loikkaavat julkiselta pois yksityisille (näin olen kuullut monen suusta)?

Voitte lisätä kommentteihin myös kysymyksiä, numeroikaa (ja erotelkaa ne tekstistä selkeästi)  juoksevasti aloittaen nyt sitten numerosta 8.

Haluan ehdottomasti kuulla vastauksianne, koska en ymmärrä tätä politiikkaa yhtään! Vaikka siis työskentelen yksityisessä yrityksessä, olen opiskellut taloutta jne.

[/quote]

1. Yritetäänkö tehdä lisää työpaikkoja? Jos yritetään niin yrittäjiä ja sijoittajia pitää silitellä, ei hakata hengiltä.

2. Johtaja vaihtaa työpaikkaa jos ei saa haluamaansa palkkaa ja boonusta. Köyhäkin voi toimia samoin. Ei johtajien palkat nouse jossei tulos miellytä heidän johtajiaan tai joku tarjoa enemmän toisessa firmassa.

3. Jos vienti vetää tarvitaan vientiin työntekijöitä. Jos vietävä tuote on parempi ja/tai halvempi kun kilpailija, niin silloin sitä ostetaan ja viedään, jossei niin sitä ei osteta ja viedä. "Vihjasi suoraan"... mutta julkista taloutta pitää kiristää, jos se elää velaksi vuodesta toiseen ilman valoa tunnelin päässä.

4. Käännetään kysymys. Miksi minun pitäisi maksaa leivästä jota en syö? Onko se oikein?

5. Eläkkeet... jos sen eläkkeen itse kerää niin sen on ansainnut. Nyt kovat eläkkeet maksaa työelämässä olijat, ei itse eläkkeen nauttijat.

6. Erittäin hyvä kysymys. Kulttuuri rikastuu ja mamut tuottaa meille. Näin sanoo vihreät ja kukkahatut. Lisäksi valkoisen miehen taakka.

7. Miksi julkisen puolen menot ovat suuremmat kuin tulot? Onko syynä liian kovat menot vai liian pienet tulot... ja miksi tämä on jatkunut vuositolkulla lainarahalla?!?

Vierailija
10/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:52"]

osinkojahan on pakko maksaa, jos tarvitsee yritykseen pääomaa.

[/quote]

Ei ole, mikäli joku suostuu sijoittamaan ilman toiveita siitä että saa osinkoina rahaa takaisinpäin. Köyhäkin pelaa hedelmäpeliä vaikka tietää ettei siitä jää voitolle.
[/quote]
Siksi se köyhä köyhänä pysyykin. Mutta se joka elääkseen sijoittaa,mei voi hedelmäpelin varassa olla.

Vierailija
11/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:06"]

Mamut usein ajautuvat matalapalkkaisille aloille, vaikka olisivat korkeasti koulutettujakin. Se johtuu suomalaisten rasismista. Insinööri ei kelpaa, jos se on opiskellut Irakissa.

[/quote]

Vit*t. Olen töissä insinööritoimistossa. Asiakkaat puhuvat suomea. Irakissa voi olla ok koulutus, mutta niin on Suomessakin ja täällä koulutetut osaavat luultavasti suomea, tietävät mitä lumikuormia lasketaan katolle. Lisäksi yhteistyökumppanit puhuvat suomea... tervetuloa Irakilainen insinööri joukkoon jaloon, kun on oikeasti paras hakija.

Vierailija
12/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pitää ottaa sieltä mistä voi siten, että suositaan työllistymistä, yrittämistä ja sijoittamista. Muutenhan kaikkien kannattaisi olla vain opiskelijoita.

- Johtajat ovat leikanneet omistaan ja jäädyttäneet palkkansa. Bonussopimukset taas on tehty ajat sitten, niitä voi tulla vielä maksuun vaikka niistä nyt luovuttaisiin.

- Alentamalla julkisen sektorin kustannuksia tasapainotetaan taloutta ja lopetetaan lopulta velaksi eläminen. Ei se ainakaan vientiä ja työllisyyttä paranna, että eletään velaksi.

- Se on oikein, koska elämä ei ole reilua eikä kaikkea vastuuta voi maksattaa työnantajalla. Vielä vähemmän työnantaja voi sairastumiseesi vaikuttaa kuin sinä. Ei se hänen murheensa ole.

- Kyllä varmasti tulee.

- Koska väestöpyramidi on kärjellään ja siksi kurjistumme. Huoltosuhde on kammottava. Ruotsilla ei tätä ongelmaa ole, koska havahtuivat ajoissa ongelmaan.

- Yksityisissä yrityksissä tehdään töitä aivan toiseen malliin kuin julkisella. Saikutus ja lomailu on vähäisempää. Yksityinen yritys toimii eri periaatteella kuin julkinen sektori. Se ei voi vain saada joltain momentilta joka vuosi saman verran tai lisää rahaa - sen täytyy toimia kannattavasti.

Vierailija
13/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:56"]Järkyttävää et täälläkin näkyy jo toi "jotkut menestyy, jotkut ei" -mentaliteetti! Ikäänkuin olis ihmisen itsensä vika jos on matalapalkkainen! Kyllä hyväosaisten tehtävä on auttaa vähempi osaisia, ja nimenomaan ensin työllistää oma kansa ja ottaa sitten vasta muita tekemään niitä hommia!

[/quote]
[/quote]
Ihansama miten kouluttautuu. Suhteilla ne parhaat työt saadaan!
[/quote]

Pientä katkeruutta havaittavissa. Toki suhteilla pääsee, mutta ei se ole ainoa tie menestymiseen. Täysin ilman suhteitakin voi menestyä, mutta se vaatii TYÖTÄ ja verkostoitumista! Kannattais kokeilla!
Löytyy myös ammatteja joihin ei suhteita tarvita - lääkärit. Sinne vaan joukkoon mukaan!

Vierailija
14/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kohtaan 1. Uskon, että ette jaksaisi lukea, jos vastaisin kaikkiin.

Ei ole oikein, että köyhimmiltä ja sairaimmilta otetaan. Tästä syystä olisikin parempi, jos hyväksyttäisiin Ay-liikkeiden vastustama yhteiskuntasopimus. Silloin leikattaisiin eniten vakinaista ja kokoaikaista työtä tekeviltä. He eivät ole yhtä heikossa asemassa kuin tukityöllistetyt, 0-sopimuksella töitä tekevät, sairaat, vanhukset jne.

Ehkä perustulo olisi selkein ja sillä saataisiin ihmisiä pois typeristä lomakkeiden käsittelytöistä? Julkista sektoria täytyy supistaa, mutta täytyisi olla varaa pitää suorassa asiakaskontaktissa olevat esim terveydenhuollon ja opetusalan ihmiset töissä!

Rikkaat ja hyväpalkkaiset ovat tosiasiassa tienneet jo kauan, että mitä tuleman pitää. Sekä he joilla on aikaa seurata hyvältä aitiopaikaltaan, kuten minun! Olisin tahtonut, että olisi leikattu monta vuotta aikaisemmin, jotta tähän tilanteeseen ei olisi päädytty. Ennakoinhan omaa talouttanikin säästämällä etukäteen olin köyhempi tai en!

Mieheni saa jo pienempää palkkaa kuin aikaisemmin ja tekee ylitöitä ja viikonlopputöitä ilman ylimääräisiä korvauksia, koska on ns johtajasopimuksella. Työaikalait eivät siis häntä koske. Myös lomilla on tavoitettavissa.

Itse en nosta työttömyyskorvausta, vaikka olenkin määritelmien mukaan työtön. En tahdo enkä ehdi täytetellä KELA:n papereita enkä alistua 9 €:n korvausta vastaan orjatyövoimaksi! Minulle on tärkeämpää kasvattaa lapsiamme ja nämä rahatkin voisi mielestäni käyttää valtion velkojen maksuun!

Meidän perhe kiittää miehen työstä, joka vie häneltä perheajan ja pitää minut kotona! Ei ole perheverotustakaan, joten valtio saa kyllä varsin suuren osan hänen tuloistaan! Kiva on hänenkin johtaa teitä rakkaassa Suomessamme! Minä vaikutan kotirouvana täällä taustalla. Asemaani en ole aivan taipumusteni mukaan voinut valita, mutta niin ei voi moni heikkoimmassa asemassa olevakaan!

piilotyötön hyvin yhteiskunnan varoilla koulutettu kotirouva

Vierailija
15/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkoihin kysymyksiin? Oikeasti? 

Naurettava, kieli keskellä suuta kyhätty litania tuo oli. 

Vierailija
16/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:56"]Järkyttävää et täälläkin näkyy jo toi "jotkut menestyy, jotkut ei" -mentaliteetti! Ikäänkuin olis ihmisen itsensä vika jos on matalapalkkainen! Kyllä hyväosaisten tehtävä on auttaa vähempi osaisia, ja nimenomaan ensin työllistää oma kansa ja ottaa sitten vasta muita tekemään niitä hommia! No nythän noita maahanmuuttajia tulee, joille ei paljoa tarttekaan maksaa! Eli laitetaan ne tekemään pienellä palkalla töitä julkiselle sektorille! Tekevät varmasti pienellä palkalla ja osa varmaan jopa ilman lomiakin! Me suomalaiset voimmekin sitten jäädä kotiin makaamaan ja ne mamut elättää meidät! Eikös tämä siihen ole menossa? Vai miten tuo estetään? [/quote] Suomessa on se hieno puoli, että kellä tahansa on mahdollisuus koulutauttua miksi haluaa - vaikka suuripalkkaiseen johtajan tai lääkärin ammattiin! Koulutus on käytännössä ilmainen (opintolainaa voi ottaa joihinki pikkumaksuihin) ja opintotuellakin on mahdollista elää (ei ehkä helsingissä mutta muualla), jos oikein nuukaksi rupeaa. Ainoa mitä tarvii tehä, on laittaa se rakas perse penkkiin ja ottaa kirja käteen! Niin kauan kuin ylläoleva on mahdollista kenelle tahansa suomalaiselle, taustaa lukuunottamatta, on kenenkään turha valittaa että kun olen köyhä ja matalapalkkainen. Kouluttaudu lääkäriks! Se on ihan korvien välistä kiinni! Työtä se toki vaatii, mutta ei se mahdoton ole! Joten älkää valittako aina, että köyhä sitä ja köyhä tätä. Arvostakaa ihmiset hyvät Suomessa sitä, että kenellä tahansa on mahdollisuus kouluttautua mihin tahansa. Sitä mahdollisuutta ei ole kuin kourallisilla maailman väestöstä. Olette oikeasti etuoikeutettuja!

[/quote]

Ihan näin sivuhuomautuksena: niitä korkeakouluopintoja ei kukaan voi aloittaa tuosta vaan ja silloin, kun sattuu huvittamaan. Ensin on läpäistävä pääsykokeet, joissa kilpailu on todella kovaa. Ja valitettavasti kaikille ei ole suotu lukupäätä, matemaattista lahjakkuutta tms. siinä määrin, että koulun ovet avautuisivat, vaikka he kuinka pänttäisivät.

Esimerkiksi itse olen suoriutunut vielä yliopisto-opinnoistanikin hyvin vähäisellä työllä, koska minulle on mitä ilmeisimmin siunaantunut geenilotossa lahjakkuutta. Mutta olen myös nähnyt vierestä, kun ihminen raataa vuosi toisensa jälkeen niska limassa pääsykokeiden eteen, mutta opiskelupaikkaa ei vaan irtoa. Kokemukseni perusteella en siis todellakaan voisi sanoa, että menestyminen on vain ja ainoastaan ihmisestä itsestään kiinni.

Olisi tärkeää ymmärtää, että olemme kyvyiltämme ja luonteeltamme erilaisia ja kaikilla meistä ei yksinkertaisesti rahkeet riitä korkeasti kouluttautumiseen - ja miksi pitäisikään? Duunareitakin tarvitaan ja heillekin kuuluu maksaa sellaista palkkaa, joka kattaa elämisen arvoisen elämän kulut. On toki oikeudenmukaista, että pitkälle opiskelleet ansaitsevat enemmän, mutta kaikki työ on siinä määrin arvokasta, ettei kenenkään pitäisi saada niin pientä palkkaa, ettei se riitä kunnolliseen ruokaan tai ehjiin, lämpimiin vaatteisiin.

Vierailija
17/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:56"]Järkyttävää et täälläkin näkyy jo toi "jotkut menestyy, jotkut ei" -mentaliteetti! Ikäänkuin olis ihmisen itsensä vika jos on matalapalkkainen! Kyllä hyväosaisten tehtävä on auttaa vähempi osaisia, ja nimenomaan ensin työllistää oma kansa ja ottaa sitten vasta muita tekemään niitä hommia! No nythän noita maahanmuuttajia tulee, joille ei paljoa tarttekaan maksaa! Eli laitetaan ne tekemään pienellä palkalla töitä julkiselle sektorille! Tekevät varmasti pienellä palkalla ja osa varmaan jopa ilman lomiakin! Me suomalaiset voimmekin sitten jäädä kotiin makaamaan ja ne mamut elättää meidät! Eikös tämä siihen ole menossa? Vai miten tuo estetään? [/quote] Suomessa on täysi vapaus ja mahdollisuus kouluttautua mille alalle haluaa. Miksi minun pitää siitä kärsiä, että joku ei jaksa opiskella? [/quote] Ihansama miten kouluttautuu. Suhteilla ne parhaat työt saadaan! [/quote] Pientä katkeruutta havaittavissa. Toki suhteilla pääsee, mutta ei se ole ainoa tie menestymiseen. Täysin ilman suhteitakin voi menestyä, mutta se vaatii TYÖTÄ ja verkostoitumista! Kannattais kokeilla! Löytyy myös ammatteja joihin ei suhteita tarvita - lääkärit. Sinne vaan joukkoon mukaan!

[/quote]

Verkostoitumista - eli suhteita. Ei kaikki suhteet synny syntymästä, osa pitää luoda ihan itse. Kyllä minäkin mielummin kaverin palkkaisin, jos tietäisin sen olevan hyvä hommassaan. Kuinka moni suhteista valittaja itse menee ennemmin kampaamoon jota kaveri suosittelee kuin jonkun täysin tuntemattoman suosittelemaan?

Vierailija
18/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:08"]

1. On oikein. PK-yritykset ovat suurin työllistäjä Suomessa. Uudistukset helpottavat yritysten toimintaa ja luovat uusia työpaikkoja.

2. Tämä on markkinatalous. Toiset pärjäävät hyvin, toiset huonommin.

3. Kun työnanatajien kulut pienenevät, työllisyys paranee. Myös kansainvälinen kilpailukyky paranee.

4. Liian monet huijaavat sairauslomia. Tämä muutos vähentää huijauksia.

5. Toiset menestyvät elämässä, toiset eivät.

6. Suomi on pian eläkeläisten valtakunta. Tänne tarvitaan nuoria maahanmuuttajia.

7. Julkiselta sektorilta loppuvat pian rahat, on pakko leikata.

[/quote]

1: Tämä Sipilän paketti ei juurikaan vaikuta PK-yrityksiin, siellä kun harvemmin tehdään sunnuntai-töitä.

2: Totta. Sairaanhoitajat, palomiehet ja poliisit voivat siis huoletta mennä lakkoon ja vaatia 15 000€ kuukausipalkkaa, kun kerran ministereilläkin on. Toisin kuin ministerit, esim. palomiehet on aika vaikeasti korvattavissa.

3: Työnantajien kuluja on viimeisten vuosien aikana pienennetty valtavasti, työttömyys senkuin vain pahenee.

4: Jos työntekijän moraali on niin alhainen että pitää krapulapäiviä, niin tulevaisuudessa hän tulee pitämään ryyppäysviikkoja. Ruotsissa on jo todettu, ettei tämä malli toimi.

6: Suuret ikäluokat ovat jo eläkkeellä.

7: Pakko on leikata, mitään leikkauslistaa ei Sipilältä ole tullut, ei edes ideaa että millä tämä pakolaisvyöry rahoitetaan.

Vierailija
19/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/35 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:58"]

[/quote]

Miten kolmikanta on ollut mahdollinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme