Nimistä kiinnostuneet, hoi!
Tytölle kaunis, mieluiten kaksitavuinen nimi. Ei tämän päivän muotinimi eikä minkään muunkaan aikakauden varsinanen hittinimi.
Ei väkisin erikoinen, mutta siis suhteellisen harvinainen kuitenkin. Perinteinen mieluummin kuin moderni. Ei kovia konsonantteja liikaa eli esim. Kirsti on minusta ruma nimi. Mieluummin ihan suomalainen kuin "kansainvälinen". Toki voi pohjautua kansainväliseen nimeen, niinhän useimmat nimet.
Sukunimi on suomalainen kaunis luontonimi.
Ehdotuksia?
Kommentit (53)
Täällä on pari päivää pyörinyt ketju jossa listataan kauniimpia naisten nimiä Raamatusta. Vaikken olekaan uskonnollinen niin siellä oli paljon kauniita nimiä joita voisin lapselle harkita.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:34"]
Iines
[/quote]
Tulen kodista, jossa isä ja veljet lukivat Aku Ankkaa. Isä jopa minulle ääneen vielä silloinkin kuin itse osasin lukea :)
Eli tämä assosioituu minulla hyvin vahvasti Iines Ankkaan, joka minusta oli aina niin epäreilu Akua kohtaan. Heti, kun Hannulla oli uusi auto tms., niin Aku-parka sai jäädä nuolemaan näppejään.
Kaunis nimi sinänsä, jotain tämän tyyppistä juuri haetaan...
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:34"]
Iines
[/quote]
Tulen kodista, jossa isä ja veljet lukivat Aku Ankkaa. Isä jopa minulle ääneen vielä silloinkin kuin itse osasin lukea :)
Eli tämä assosioituu minulla hyvin vahvasti Iines Ankkaan, joka minusta oli aina niin epäreilu Akua kohtaan. Heti, kun Hannulla oli uusi auto tms., niin Aku-parka sai jäädä nuolemaan näppejään.
Kaunis nimi sinänsä, jotain tämän tyyppistä juuri haetaan...
[/quote]
Iiris
Mailis
Elli, Miia, Anni, Asta, Aava, Amalia, Lila, Essi.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:41"]Elli, Miia, Anni, Asta, Aava, Amalia, Lila, Essi.
[/quote]
Onks Amaliassa kaksi tavua?
Elsa, Kaisa, Miili, Saima, Eeva, Iiris, Virva
Kiva tarina sit lapselle kertoa. "Kun sun nimeä mietittiin, äiti kävi sellaisella vauva-palstalla netissä josta pyysi nimiehdotuksia. Sieltä sitten isäsi kanssa yhdessä valittiin kiva nimi."
Mari