Ihastun parisuhteessa muihin, APUA!
Ollaan oltu puolison kanssa useampi vuosi yhdessä. Parisuhde on ihan ok, mutta varmaan se perus: tuntuu, että henkinen yhteys on aika olematon. Kaipaan syvällistä yhteyttä, ja tuntuu, ettei sitä löydy kaivamallakaan. Ei sitten millään.
Mulla oli aiemmin hyvin pitkä ja hyvin, HYVIN voimakas ihastus ystävääni kohtaan. Tunsin aivan sielunkumppanuutta tätä toista henkilöä kohtaan. Kerroin asiasta puolisolle ja tälle toiselle. Lopulta menetin tämän ystävän (tai oikeastaan jäähdytin itse välit) ja puoliso jäi hieman varuilleen/epäluuloiseksi. Kesti todella pitkään päästä yli tuosta ihastuksesta. No nyt olen taas tilanteessa, että olen huomannut olevani aika ihastunut uuteen kaveriin/ystävään. Olen yrittänyt pitää etäisiä välejä, mutta törmään häneen ajoittain enkä voi välttää näitä kohtaamisia. Hassua on, että nämä ihastukseni ovat keskenään häkellyttävän samankaltaiset, mutta hyvin erilaiset kuin puolisoni.
Olen aika onneton. En halua erota, sillä meillä on kuitenkin kaikki ihan mukavasti JA pienet lapset. Kaipaan vaan sitä yhteyden tunnetta, jota koen myös näihin ihastuksiin. Koen, että he tuovat myös minussa parhaat puoleni esille, puoliso taas ei. Onko mitään keinoa sekä säilyttää parisuhde että saada ne hyvät asiat, joita koen että nämä ihmissuhteet ihastuksiin tuovat?
Kommentit (3)
Itse määritän ihastumisen "voimakas hämmennys, että noinkin upea ihminen on olemassa" Se että ihastuu ei siis omassa ajattelussa tarkoita, että pitäisi rikkoa parisuhdetta saati perhettä, sen vuoksi. Mielummin on onnellinen, että tuolainen ihminen on olemassa. Mitä taas sun ja puolisosi parisuhteeseen tulee, niin menkää parisuhdeterapiaan paljon parempi vaihtoehto, kuin vinkit vauvapalstalla.
Lapset kärsii aika paljon sellaisesta että parisuhde voi huonosti, mutta vanhemmat kituuttaa yhdessä koska "kaikki on ihan mukavasti".
Jätä se.
Vaihtamalla paranee, ruoho on vihreämpää jne.