Karppaus altistaa diabetekselle.. rasva ei ole terveellistä!
Kommentit (18)
että on huomattu miten karppiruokavalio parantaa diabetestä =D
Eli diabeetikot on tutkineet ruokavalion vaikutusta veriarvoihinsa ja karppiruokavalio, kas kas, on parantanut tuloksia huimasti ja toiset on jopa parantuneet (tai siis eivät ole enää lääkityksen tarpeessa) karppauksella.
Pelkällä karppiruokavaliolla ei kyllä 1-tyypin diabeetikko pysy hengissä. Ilman insuliinia nyt vain kuolee ja se on lääketieteellinen fakta. 2-tyypin diabetekseen hyväkarppaus varmasti sopii, mutta se onkin sitten ihan eri tauti...
Mutta tästä asiasta karppaus on syntynyt ja toimii edelleen myös nykypäivänä =)
Eläinrasvaa ei missään nimessä voi suositella suoliston hyvinvoinnin vuoksi, päinvastoin!
Vierailija:
Eläinrasvaa ei missään nimessä voi suositella suoliston hyvinvoinnin vuoksi, päinvastoin!
KOVETETUT KEINOTEKOISET tai osittain kovetetut eivät VOI OLLA luonnon keinoja parempia, mieti nyt itsekin.
Valitettavasti vaan se kaikki muu höhhö on sitä joka voihin yhdistettynä aiheuttaa verisuonten kalkkeumat yms kolesteroliarvojen nousut.
Vierailija:
Pelkällä karppiruokavaliolla ei kyllä 1-tyypin diabeetikko pysy hengissä. Ilman insuliinia nyt vain kuolee ja se on lääketieteellinen fakta. 2-tyypin diabetekseen hyväkarppaus varmasti sopii, mutta se onkin sitten ihan eri tauti...
Kuka on sanonut, että 1-tyypin karppaajadiabeetikko ei tarvitse insuliinia. Tottahan toki tarvitsee, perusinsuliinia kyllä, vaan ei hiilarille tarkoitettua pikainsuliinia. Hyvin pelittää, paremmin kuin koskaan ennen, sokerit mahtavat ja tasaiset.
Ai mistäkö tiedän: no satun olemaan hengissä oleva, puli vuotta alakarpannut 20-40 g/hh päivässä nauttiva tyypin 1 diabeetikko.
Tottakai täytyy tietää mitä tekee. Mulle tämä sopii kuin nenä päähän ja loppujen lopuksi mun d-lääkärikin siunasi tämän ruokavalion.
Käytän itsekin oikeaa voita leivonnassa, mutta leivän päällä en käytä rasvaa, ja ruuanlaitossa käytän aina öljyä. Silti pyrin jättämään voin käytön minimiin, koska se on eläinrasvaa.
Vedätkö sinä ihan suoraan voipaketista sitä rasvaa, vai mitä meinasit? Ja voisitko lyödä mulle yhden lähteen sille, että kannattaa ennemmin käyttää eläinrasvoja kuin kasvirasvoja? (Tutkimus tai tutkimuksen pohjalta kirjoitettu artikkeli, kiitos)
ei parane koskaan, arvot voivat parantua. Laihduttaminen tekee hyvää diapeetikolle(ja muillekin), eläinrasvojen syönti ei kenellekään. Kuten ei myöskään sokerin ja vehnäjauhon.
Eli siinä mielessä sun tapasi tehdä on jotain ihan muuta kuin karppaamista, etkä tiedä näköjään tästä asiasta siis yhtikäs mitään.
Karppaaja voi käyttää oikeaa voita kun ei käytä valkoisia jauhoja (= leipä, leivonnaiset, pasta jne) tai muita truhia tyhjiä hiilareita.
Vierailija:
Käytän itsekin oikeaa voita leivonnassa, mutta leivän päällä en käytä rasvaa, ja ruuanlaitossa käytän aina öljyä. Silti pyrin jättämään voin käytön minimiin, koska se on eläinrasvaa.Vedätkö sinä ihan suoraan voipaketista sitä rasvaa, vai mitä meinasit? Ja voisitko lyödä mulle yhden lähteen sille, että kannattaa ennemmin käyttää eläinrasvoja kuin kasvirasvoja? (Tutkimus tai tutkimuksen pohjalta kirjoitettu artikkeli, kiitos)
esittää mitään tutkimustuloksia, joista ilmenisi, että eläinrasvat olisivat terveellisempiä, kuin kasvisrasvat. Karppaus on hyvä laihdutuskeino, mutta elämäntapana, sitä ei jaksa montaakaan vuotta. Parasta on aloittaa karpaauksella ja lisätä liikuntaa, sitten syödä kohtuullisesti kaikkea. Tietenkin pitää vältellä vehnäjauhoja ja sokeria.
joka karpaa väittää, että kreikkalaiset syövät terveellisimmin Euroopassa, kysyin, että eikö siellä kuulukin olennaisena osana ateriaan leipä? Hän vastasi kyllä, kuuluu, mutta leivän päälle ei laiteta mitään(korkeintaan oliiviöljyä), ja leipä on siten terveellistä. Meni hiljaiseksi, kun mainitsin, että sikäläinen leipä on vehnästä tehtyä. Jos tämä karpaaminen olisi jotenkin mullistava keksintö, niin kyllä sitä suositeltaisiin ihan yleiseksi ruokavalioksi.
Hassuinta on, että yksi aiheesta kirjoja väsännyt " asiantuntija" on ortopedi, joka on saanut aineistonsa kirjoihinsa mm. netistä. Hän ei ole tehnyt yhtään merkittävää tutkimusta aiheesta, mutta kertoo potilaistaan(joita ei ainakaan omalla työpaikallaan hoida), joille tapahtuu " ihmeitä" , kuin kuponkiuutisissa.
Olen normaalipainoinen ja voin oikein hyvin, ja ne " voileivonnaiset" ovat hyvin usein tapauksessani yhtä kuin karjalanpiirakat (tarvii voisulaa) tai murotaikinapohja (vierasvara, itse en syö kahvileipiä).
t. 14
että teollisesti kovetetut kasvirasvat ovat pahempia kuin eläinrasvat. Karpit suosii oliiviöljyä mutteivat kaihda eläinrasvaa hullun lailla. Tuoreimmassa Kotilääkärissä muuten on " sähke" , että oliiviöljy(etenkin virgin) voi auttaa kolesteroliongelmaisia.
Nro 6 väitti, että eläinrasvalla kannattaa " voidella" suolistoaan, kuin kakkuvuokaa ikään.. Siitä kai tämä ajatus sitten lähti. Usea oli sitä mieltä, että kasvirasva olisi tähän voitelutarkoitukseen parempi (niinkuin onkin).
niin huomaat miten liukkaasti suoli toimii =)
Ei ollut mun juttuni se. Kasvissyöjä olen ollut ikäni, eikä eläinvalkuainen oikein sopinut elimistölleni (ei, vaikka koitin totuttaa pikkuhiljaa).
Mutta ei ehkä kannata julistaa, että rasva on epäterveellistä, kun se on vain puoli totuutta.