"Mulla on sun tilanteesi takia koko ajan huoli ja ahdistus", onko mielestäsi ok sanoa noin?
Jos sinulla on vaikka sairaus tai jokin muu vastoinkäyminen elämässä meneillään tai olisit toipumassa siitä, mitä ajattelisit jos kaverisi tai sukulaisesi sanoisi sinulle noin?
Mitä vikaa lauseessa mielestäsi mahdollisesti on?
Kommentit (25)
Ei tuossa lauseessa sinänsä mitään vikaa ole. Toki olisi sanojan itsensä kannalta parempi, jos ei ahdistuisi niin paljon toisten asioista. Tietysti joskus toisen ihmisen tilanne voi olla niin hirveä, että siitä väkisinkin huolestuu ja ahdistuu.
No eikö tuo kuitenkin ole "minä-viesti", vaikka siinä onkin sanat "sun tilanteesi takia"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen noin oman aikuisen lapsen kohdalla, jolla on ollut tosi vaikeaa. Mutta en kyllä ikinä sanoisi hälle noin. Eli tunne on sinällään ymmärrettävä, kun toisesta kovasti välittää ja on huoli, mutta en tajua miksi joku haluaisi jo valmiiksi stressaavassa elämäntilanteessa olevan kuormaa lisätä tuolla lailla sanomalla.
Olen myös aika kova stressaamaan läheistensä asioista. Nykyään kysyn: " Pitääkö minun murehtia tuota asiaa ja menettää yöuneni." Vastaus on aina sama. Ei tarvitse.
Voi, ihana ❤️
Mä olen kans perinyt äidiltäni ylenpalttisen huolehdinnan. Tiedän, että hän murehtii ja oikeasti vielä valvoo öitä aikuisen kakaran takia jos mulla on jotain ongelmia. Itsekin olen herkästi kyynelissä ja toisen murheet tuntuu omassa sydämessä asti.
Tän vois ottaa käyttöön 🙂
Muotoilisin tuon niin, että "olen huolissani sinusta".
"Koko ajan" kuulostaa syyllistävältä ja ahdistuksen mainitseminen antaa vaikutelman, ettet pysty käsittelemään huolestuneisuuttasi.
T. DRAMA QUEEN