Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen virkamiesvalta -avin ylitarkastajat

Vierailija
30.03.2022 |

Miksiköhän aloitukseni etelä-suomen avin ylitarkastajien kokemuksesta poistettiin? Huomasin siis, että koronarajoituksista päättäneet ylitarkastajat ovat esim. vastavalmistuneita. Jäin itse miettimään, etteikö tuollaisissa päätöksissä tarvittaisi enemmän kokemusta? Toki nuoret voivat olla aivan yhtä taitavia, kuin kokeneemmat, mutta silti jäin tätä pohtimaan. Miten teidän muiden mielestä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin lakimieheksi 26-vuotiaana ja sain heti viransijaisuuden (ja myöhemmin viran) ylitarkastajana eräässä valtion virastossa. Myös minun työhöni kuului aika paljon kommentointia medialle, ja kriittistä palautetta tuli paljon.

Vähän ehkä ihmetyttää, että tuossa jutussa ylitarkastajaksi eteneminen 28-vuotiaana on esitetty niin ihmeellisenä saavutuksena. Ylitarkastaja on aika ”perusvirka”, enkä minä silloin 26-vuotiaana osannut pitää mitenkään kovin erikoisena sitä, että toimin kyseisessä tehtävässä. Lähinnä olin vain tyytyväinen siitä, että olin saanut kiinnostavan työpaikan, josta pääsin sitten myöhemmin etenemään ylemmäs valtionhallinnossa.

Vierailija
22/23 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valmistuin lakimieheksi 26-vuotiaana ja sain heti viransijaisuuden (ja myöhemmin viran) ylitarkastajana eräässä valtion virastossa. Myös minun työhöni kuului aika paljon kommentointia medialle, ja kriittistä palautetta tuli paljon.

Vähän ehkä ihmetyttää, että tuossa jutussa ylitarkastajaksi eteneminen 28-vuotiaana on esitetty niin ihmeellisenä saavutuksena. Ylitarkastaja on aika ”perusvirka”, enkä minä silloin 26-vuotiaana osannut pitää mitenkään kovin erikoisena sitä, että toimin kyseisessä tehtävässä. Lähinnä olin vain tyytyväinen siitä, että olin saanut kiinnostavan työpaikan, josta pääsin sitten myöhemmin etenemään ylemmäs valtionhallinnossa.

Niinpä. Itse en ymmärrä mikä koko jutun pointti oli edes. Miksi tästä haluttiin tehdä juttu? Ap puhui ylitarkastajista, joten ilmeisesti muitakin nuoria ollut etelä-suomen avin porukassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän noille maksetaan palkkaakin...työ ei vaikuta kovin vaativalta.