Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velan määrä vuosittaisiin bruttotuloihin

Vierailija
30.03.2022 |

Yllätyin todella paljon kun katsoin kuinka paljon itselläni saa olla velkaa suhteessa siihen mitä tienaan vuodessa bruttona. Tienaan siis 3000 euroa kuukaudessa, eli 36000 euroa vuodessa. Velkaa minulla saisi olla laskelman mukaan 162000 euroa, eli 4,5 kertaa vuosituloni verran.

En kyllä tajua miksi niin paljon. Nyt velkaa on 28000 euroa ja sen kyllä pystyn hoitamaan, mutta jos velkaa olisi tuo 162000 euroa niin sen maksaminen olisi todella vaikeaa. Asun yksin ja nykyinen velkamäärä on ns. hanskassa. Todella huikeiksi on laskettu ihmisten kyky ottaa ja selviää veloista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei pidä ihmetellä miksi niin monet ovat ylivelkaantuneita.

Vierailija
2/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän velkaa, sitä pidempi maksuaika. Ei kuukausittainen lyhennys siten nouse sen korkeammaksi. 

Mun vuositulot on n. 50 000 € brutto ja lainaa oli alunperin neljä kertaa sen verran. Pankki ja minä emme pidä erityisenä riskinä, koska asunto on Helsingissä hyvällä alueella, minulla on korkeakoulututkinto ja työuraa ts. mahdollisuus työllistyä vaikka joutuisin työttömäksi. 

Jossain on pakko asua. Asumiskuluni laskisivat vuokralla asuessa vain jos muuttaisin todella pitkälle nykyisestä asuinpaikasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no toi laskelma perustuu siihen, että ihmisen tuloista enintään 40% saa mennä lainaan kuluineen laina + korot + muut asumiskulut) . Ja jos sulla on esim 20 vuoden maksuaika, niin kyllä tuossa siihen pääsee.

Mind you, laskuelma olettaa, että olet alalla, jsosa työsi eivät noin vain yhäkkiä lopu. Ja homma toki muuttuu jos tämän lisäksi on esim taloyhtiölainaa tai yrityksen lainaa josta on henkilökohstsesti vastuussa.

Vierailija
4/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asui sitten missä tahansa ei velkaa kannata ottaa liikaa. Samoin pitkä maksuaika lisää korkomenoja, vaikka korot eivät vielä olekaan korkealla.

Vierailija
5/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joutuu työttömäksi niin silloin pienempikin velkamäärä on hankala maksaa takaisin.

Vierailija
6/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velkaa tuplaten sen verran kuin on bruttovuositulot. Velka on tosin kahdesta omistusasunnosta (toinen sijoitusasunto).

Vierailija
7/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli joutuu työttömäksi niin silloin pienempikin velkamäärä on hankala maksaa takaisin.

Kannattaa olla säästöjä niin voi helposti lyhentää lainaa samalla, kun hakee uutta työtä. 

Vierailija
8/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuosituloni ovat 70.000e eikä minulla ole velkaa yhtään.

Vierailija
9/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi tuo summa vaikka asuntolainaa vaikka muutaman prosentin korollakin, (tällä hetkellä yläkanttiin) missä maksuaika 25 vuotta, olisi kuukausierä todennäköisesti silti pienempi, kuin vaikka kaksion vuokra edes jossain 100 000 asukkaan kaupungissa, en pidä tuota erityisen isona summana, itseasiassa yllättävänkin maltillinen ollakseen tuolla laskentatavalla rajatapaus.

Vierailija
10/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia pidetään kunnollista puskuria, tai tiukan paikan tullen hyödynnetään lyhennysvapaata.

Vierailija
11/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mr. Greenille. Yli kahden tuhannen kolikkopelin valikoimasta muun muassa legendaarinen Book of Dead. Emme vaadi rekisteröintiä mutta saat voitot pankkitilillesi viidessä minuutissa. Palkittu ja vastuullinen, Mr. Green.

Vierailija
12/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säästöjä, mutta en saa säänn. tuloja, jos ei laske p:solta tulevaa. Hän hoitaa vastikkeen ja ruokapuolta. Velkaa ei taloudessamme ole.

Minä en voi toteuttaa omia rahaa vaativia virikkeitä. Työn haku hakemuksella on mistä kieltäydyn. Yllätyslaskujen varalta minun on pidettävä varoja sivussa. -Koska en ole kortistossa, en joudu leikkitöihin tai leikkikoulutuksiin.

Vierailija
13/13 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia pidetään kunnollista puskuria, tai tiukan paikan tullen hyödynnetään lyhennysvapaata.

Me maksoimme lainavakuutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan