Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppuna vieraita, tänään pitäisi tehdä iso suursiivous

Vierailija
30.03.2022 |

Ei helvetti että ei huvita yhtään. Pitkin aamua olen tätä vetkuttanut. Talo ihan siivottomassa kunnossa, että pakko olisi. Khh ja pesutilat kuin pommin jäljiltä, eteisessä verhot repsottaa ja ikkunat täynnä koiran kuononjälkiä. Lattioilla hiekkaa ja koirankarvoja. Joulukoristeita pitäisi kerätä pois … 😩😩😩

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole tulossa vieraita, mutta koti on kuin pommin jäljiltä. Kaikki hommat on tekemättä. En jaksaisi tehdä mitään varsinkaan kun sukulainen, jonka kanssa asun ei tee mitään ja kun sitten lopulta teen jotain tämä sukulainen vain kyttää, valittaa, arvostelee, kommentoi ja haukkuu tekemistäni. Tiedän kyllä olevani surkea kotitöissä ja ne aiheuttavat suurta ahdistusta. Sitten kun tuohon lisätään sukulaisen laiskuus ja reaktiot tekemiseeni on motivaatio nollassa. Äsken sain sentään laitettua pesukoneen päälle. Kone tulikin sitten täyteen. Noh, ainakin sähköä ja vettä säästyy kun pesee täyden koneellisen.

Vierailija
22/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kolme päivää aikaa.

KE: Verhot ja ikkunoiden pesu vain huoneen puoleisesta lasista.

TO: Talon imurointi ja raivaus

PE: Kodinhoitohuone, kylpyhuone ja vessat + pyyhkeiden vaihto

Lauantaiaamuna voit pyyhkiä pölyjä ja silittää pöytäliinaa

Perjantaina tulevat. Silloin olen koko päivän töissä. Huomenna iltavuoro ja sitä ennen käytävä asioilla. Tämä päivä on aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi vaikka Youtubesta jotain kivaa kuunneltavaa ja rupea puuhaamaan.

Aika menee nopeasti ja mukavasti samalla kun saat paljon aikaan.

Vierailija
24/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina tulevat. Silloin olen koko päivän töissä. Huomenna iltavuoro ja sitä ennen käytävä asioilla. Tämä päivä on aikaa.

OK. Kyllä tuo on tehtävissä kuitenkin.

Vierailija
25/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana keräät kaikki tavarat. Pyykit pyykkiin, tiskit koneeseen. Koneet päälle, vähintäänkin tiski.

Muut tavarat viet paikoilleen. Roskat roskiin.

Koko talon imurointi ja ikkunoiden pikapuhdistus.

Vielä ennen vieraiden tuloa pikaimurointi sekä vessojen pesu.

Vierailija
26/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei ole tulossa vieraita, mutta koti on kuin pommin jäljiltä. Kaikki hommat on tekemättä. En jaksaisi tehdä mitään varsinkaan kun sukulainen, jonka kanssa asun ei tee mitään ja kun sitten lopulta teen jotain tämä sukulainen vain kyttää, valittaa, arvostelee, kommentoi ja haukkuu tekemistäni. Tiedän kyllä olevani surkea kotitöissä ja ne aiheuttavat suurta ahdistusta. Sitten kun tuohon lisätään sukulaisen laiskuus ja reaktiot tekemiseeni on motivaatio nollassa. Äsken sain sentään laitettua pesukoneen päälle. Kone tulikin sitten täyteen. Noh, ainakin sähköä ja vettä säästyy kun pesee täyden koneellisen.

Haluan vain olla tällä palstalla tekemättä mitään. Nyt tässä samalla ”valvon pesukonetta”. Ja ainahan ap. voi vedota noroon tai koronaan tai altistumisepäilyyn ja perua vierailun, jos siis ei jaksakaan vieraita.

Vierailija
27/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko koskaan hiusnaamioita tai värjäätkö hiuksiasi.

Noiden vaikutusajan aikana on näppärää siivota samalla kylpyhuone.

Vierailija
28/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko koskaan hiusnaamioita tai värjäätkö hiuksiasi.

Noiden vaikutusajan aikana on näppärää siivota samalla kylpyhuone.

En käytä tuollaisia

Vierailija
29/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee näkyvimmät jutut ensimmäiseksi. Kerää ne joulukoristeet pois ja siivoa tavararöykkiöt. Heti tulee paljon siistimpi fiilis ja tuntuu, että on saanut jotakin aikaiseksi. Kuuraa sitten vessat ja pesutilat, koska niiden likaisuus on vieraista kaikkein ällöttävintä. Seuraavaksi keittiö. Ennen kuin vieraat tulevat, niin imuroi hiekat. Kuonon jäljet ikkunoissa ei haittaa. Ne voi pyyhkäistä, jos ehtii. Olet jo siivonnut vierashuoneen, niin olet jo puolivälissä! Kaiken ei tarvitse olla tiptop, perussiisti riittää.

Vierailija
30/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ei vaikuta olevan ihan pieni, kun siellä on khh ja vierashuone, joten siitä päättelen, ettei ap asu yksin. Ettekö voi siivota yhdessä? Miten työnjako menee noin yleensä?

Vierailija
31/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ajattelit vielä vetkutella? Vai pyydätkö ehkä vieraita yllärinä mukaan siivoustalkoisiin?

"Kannattaa tulla kauempaakin"?

Vierailija
32/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita hommat paperille ja aloita joko vaikeimmasta tai helpoimmasta. Tsemppiä! 

Kaikki tuntuu just nyt todella vaikeilta. Haluisin vaan olla tässä sohvalla ja pelata pleikkarilla. Ajatuskin vieraista väsyttää. Varmaan pitää syödä joku vitamiinikuuri kun on ollu jo pitkään tällaista vetelää oloa

Kun sinulla on kotisi niin siivottomassa kunnossa, miten kuvailit., niin olet patalaiska ja sinusta tuntuu AINA TODELLA VAIKEALTA. Kuvottavaa.

Vierailija
33/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankekka, tässä on kolme päivää aikaa. Minä siivoaisin sikolättisi päivässä , vaikka olenkin 76v.

Vierailija
34/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lusmu, vielä marisit koneella klo 13.00 . Sinullahan on aikaa nytkin 12 tuntia, sitten otat muutaman tunnin unet ja jatkat siihen saakka ,kun on PAKKO käydä asioilla.

Vierailija
35/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto ei vaikuta olevan ihan pieni, kun siellä on khh ja vierashuone, joten siitä päättelen, ettei ap asu yksin. Ettekö voi siivota yhdessä? Miten työnjako menee noin yleensä?

Työnjako toimii, se tekee kumpaa sattuu huvittamaan ja kummalla on aikaa. Mies tekee tosin aina ruuan ja käy kaupassa, niihin en puutu ollenkaan. Nyt on tämän päivän kokonaan töissä, huomenna lupasi järjestää khh+kph. Perjantaina tekee ruuat, itse olen tuolloin töissä, illalla vasta kotona.

Vierailija
36/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ajattelit vielä vetkutella? Vai pyydätkö ehkä vieraita yllärinä mukaan siivoustalkoisiin?

"Kannattaa tulla kauempaakin"?

Jotain sain tehtyä, enää ei huvita. Kävin suihkussa, avasin kaljan ja nyt olen sohvalla :) Huomenna ehkä aamusta jotain jos ehtii.

Vierailija
37/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi vaikka Youtubesta jotain kivaa kuunneltavaa ja rupea puuhaamaan.

Aika menee nopeasti ja mukavasti samalla kun saat paljon aikaan.

Tämä. Mä kuuntelen aina siivotessa fiiliksen mukaan musiikkia, podcastia tai äänikirjaa. Jos on enemmän tekemistä ja vapaa niin siideri tai pari menee mukavasti siinä samalla. 

Vierailija
38/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumankekka, tässä on kolme päivää aikaa. Minä siivoaisin sikolättisi päivässä , vaikka olenkin 76v.

Ok, oletpa aikaansaava noin vanhaksi👍

Vierailija
39/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, oletpa aikaansaava noin vanhaksi👍

Kyllä, niin olen-misen olisi🤗

Vierailija
40/43 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä ylläri. Tee 10 kohdan työlista, josta arvot työt kaikille vieraille. Kun ne on tehty, teette yhdessä ostoslistan, menette kauppaan ja teette ruoat, juomat yms.

Loppuilta yhdessä rattoisasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi