Ystaväni on masentunut ja ilmeisesti on muutakin. On tekemisissä erään varatun miehen kanssa ja mies kohtelee häntä huonosti. Miten voisin auttaa ystävääni?
Ystävä tapasi siis netin kautta miehen joka etsi salasuhdetta kai. Mies pakottaa ystäväni kaikelaisiin likaisiin juttuihin seksin saralla mitä hän ei haluaisi tehdä mutta on antanut periksi koska pelkää menettävänsä tämän miehen. Olen sanonut että käyttää vain hyväksi ja parempi olisi lopettaa juttu koska ei hän ainakaan noin toivu parempaan kuntoon.
Kommentit (16)
Ikävää kuulla että ystävälläsi on noin pahana läheisriippuvaisuus.
Onpas täällä väsynyttä porukkaa kun noin haukotuttaa..menkää töihin niin ei väsytä..
Ei tuossa oikein muu auta, kuin sanoa ystävällesi, että jos mies hänestä välittäisi oikeasti, antaisi ensin hoitaa mielenterveysasiat kuntoon ja sen jälkeen katsoisi, missä mennään.
Valitettavasti mielenterveysongelmaisilla voi olla todellisuuden taju aika vääristynyt, eivätkä kertomaasi viestiä usko. Toista sitä kuitenkin, jos vähitellen silmät aukenisivat.
Toinen, mitä voit tehdä, on kannustaa ystävääsi menemään terapiaan ja hankkimaan kunnollista hoitoa itselleen. Auta vaikka ajan varaamisessa ja mene tarvittaessa mukaan vastaanotolle.
Valitettavasti näitä tapahtuu, itsekin seuraan juuri vastaavan tyylistä tapausta valitettavan läheltä.
Tässä pitäis suoraan sanottuna kasvaa aikuiseksi ja asettaa itellensä vähän enemmän arvoa ja sanoa miehelle että ei. En väitä sen olevan helppoa jos on liian kiltti / sinisilmäinen / huono itsetunto tms tms mutta realiteettia kehiin ja siihen joko oppii tai ei. Elämä jatkuu sen ein sanomisen jälkeenkin ja jos hän ei nykytilanteeseen ole onnellinen, niin mitä hävittävää siinä on? Ei kannata roikkua kenenkään kanssa suhteessa odottaen että "sitten joskus kun hän muuttuu" tms niin suhde alkaa vihdoin olla sitä mitä haluaa. Niin ei tule tapahtumaan.
Sellainen tarinatuokio tällä kertaa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä väsynyttä porukkaa kun noin haukotuttaa..menkää töihin niin ei väsytä..
Olen nukkunut ihan tarpeeksi.
Hohh,hohh,hoijaa noita sun juttuja.
Masentunut ei jaksa/kykene mitään suhteita etsimään.. Provo
Panet itse sitä miestä, niin ystävän silmät avautuu?
Vierailija kirjoitti:
Ja huono suhde saa naisen kuin naisen masentuneeksi. Cogito, ergo sum.
Vierailija kirjoitti:
Olen todistanut vierestä, että kykenee. Samalla sama masentunut kykeni jättämään perheensä (mies ja 3 lasta) 3 viikon suhteen jälkeen.
En siis sano, että tässä olisi mitään järkeä, vaan masentunut ei ole ymmärtänyt mitä tekee ja kuvittelee että olo paranee tällä uudella suhteella.
Onko ystäväsi ajatellut mennä terapiaan?