Mätkyjä 790 €. Ootteko muut saaneet jo päätöksen?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli jo tulossa jotain 300e mutta piti lisätä työmatkat ja vuokratulot joten lisää tulossa
Eikös vuokratulot ole menoja, eli ne ei lisää palautuksia, vaan vähentää niitä?
Äh, siis joo huonosti muotoilin tämän🤦 siis piti käydä korjaamassa tietoja ja siis matkakuluista tulee takas😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi itsekin käydä tarkistamassa omaverosta, että kaikki vähennykset on otettu huomioon.
Se veroehdotus on tarkoitettu verotettavalle tarkastettavaksi. Ei vain loppusumman katsominen.
Niinkö? Minä en ole koskaan tehnyt muuta kuin vilkaissut loppusummaa. En ole eläissäni täyttänyt enkä edes palauttanut veroilmoitusta.
Olet ilmeisesti aika nuori ja sinulla ei ole mitään vähennyksiä? Muussa tapauksessa olet todennäköisesti antanut valtiolle vapaaehtoisesti rahaa.
En ole nuori, mutta vähennyksiä ei tosiaan ole koskaan ollut. Tai no, voi olla että olisi ollut, mutten tiedä niistä.
No sen verran nuori, että et ole elänyt sitä aikaa kun ne veroilmoitukset piti oikeasti joka kerta palauttaa!
Olen yli 50-vuotias. Muistan ensimmäisen verokortin. Siinä sanottiin, ettei tarvitse palauttaa, jos mitään korjattavaa ei ole. Olisiko ollut niin, että olin ihan siellä ensimmäisten joukossa, kun ne sai jättää palauttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöläisten kannattaa lukea myös verottajan kommentti nettiyhteyden kulujen vähentämisestä työhuonekulujen lisäksi…
Siitäkin saa hieman vähennyksiä.
Kiitos vinkistä. Miten tuo käytännössä korjataan veroehdotukseen, siis mikä summa? Sekö mitä nettiyhteys mulle maksaa vuodessa?
työeläkkeellä kirjoitti:
Palautusta 1230 e
Miten tuo voi olla mahdollista, kun verottaja ilmoittaa eläkelaitokseen veroprosentin ja ainakin mulla se on sellainen, että ei tule palautusta eikä mätkyjä. Työeläke on joka kuukausi sama, olitko osan vuotta töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyöläisten kannattaa lukea myös verottajan kommentti nettiyhteyden kulujen vähentämisestä työhuonekulujen lisäksi…
Kiitos vinkistä. Miten tuo käytännössä korjataan veroehdotukseen, siis mikä summa? Sekö mitä nettiyhteys mulle maksaa vuodessa?
Auttakaa please. Käytän laajakaistaa käytännössä ainoastaan työtehtäviin etätöissä, ja haluaisin tietää miten se laitetaan verovähennyksiin. Nettilaskut on kuukaudessa 22,50€. Miten mä merkitsen tuon?
Mulla veroehdotuksessa mätkyt 43700€. Kun korjasin hankintamenot ja lisäsin vähennykset (mm täysi kotitalousvähennys ja tulonhankintakulut täytenä) niin mätkyjä on noin 35400.
Nämä siis pääomatuloista, ansiotulot tietty menee aika nappiin, kun TA ilmoittaa jopa 32000 euron bonukset ennakkoon.
Maksan muuten aika monen toimeentulotuet ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa please. Käytän laajakaistaa käytännössä ainoastaan työtehtäviin etätöissä, ja haluaisin tietää miten se laitetaan verovähennyksiin. Nettilaskut on kuukaudessa 22,50€. Miten mä merkitsen tuon?
En ole varma mutta luulisin että kohtaan "palkkatulojen tulonhankkimismenot" "muut menot" ja siihen laajakaista 11x22.50€ =247.5€ (koska yhden kk olet todennäköisesti lomalla vaikka nettiä maksaisitkin koko vuoden) mutta jos joku muukin esim. puoliso käyttää samaa nettiä saat merkitä vain 50%, ja siis ilmoitat vain jos sun kaikki tulonhankkimiskulut yhteensä ylittää sen 750e. Eli jos sulla maksoi vaikka kuvitteellisesti tietokone 500e ja näyttö 200e niin sitten laitat tuon netin koska menee yli 750e. Mutta jos sulla vain toi netti kuluina ja vaikka pomo msksanu konert niin sitten ilmeisesti ei auta mitään? Voin toki olla ihan väärässä...
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varma mutta luulisin että kohtaan "palkkatulojen tulonhankkimismenot" "muut menot" ja siihen laajakaista 11x22.50€ =247.5€ (koska yhden kk olet todennäköisesti lomalla vaikka nettiä maksaisitkin koko vuoden) mutta jos joku muukin esim. puoliso käyttää samaa nettiä saat merkitä vain 50%, ja siis ilmoitat vain jos sun kaikki tulonhankkimiskulut yhteensä ylittää sen 750e. Eli jos sulla maksoi vaikka kuvitteellisesti tietokone 500e ja näyttö 200e niin sitten laitat tuon netin koska menee yli 750e. Mutta jos sulla vain toi netti kuluina ja vaikka pomo msksanu konert niin sitten ilmeisesti ei auta mitään? Voin toki olla ihan väärässä...
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…
Kiitos vastauksestasi. Korjasin veroehdotukseen tuohon laajakaistaan kuluvan summan ja tajusin myös, että olen itse ostanut viime vuonna tulostimen, musteet ja paperit, vaikka työnantajalta on varsinainen tietokone. Lisäsin siis tulostimeen liittyvät kulut myös. Harmi kun näitä ei ole aiemmin tajunnut merkitä… Eikös esim. nuo laajakaistakulut voi merkitä kuitenkin takautuvasti parin edellisen vuoden verotukseen?
Niin? En ole yhdessä toimipaikassa töissä? Vaan välillä voi olla vaikka työvuoro Vantaalla ja seuraava päivä Helsingissä tai Mäntsälässä.