Mitä järkeä on testata koronaa? Testaus ei ketään paranna ja jokainen tulee sen kuitenkin jossain vaiheessa sairastamaan pois.
Mä en ole yhtään flunssatestiä tehnyt korona-aikanakaan. Jotain flunssan puolikkaita on ollut, mutta eipä niitä voi flunssaksikaan sanoa kuin pieni lämpö ja kurkkukipu tuli ja meni nopeasti ohi. Tuollaisilla pikkujutuilla ei ole mitään väliä - niitä tulee ja menee elämän aikana usein. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Vuonna 2016 sairastin talven ja alkukevään A-influenssan ja totta vie tiedän mitä tarkoittaa kun ihminen on oikeasti sairas. Aikani taistelin kotisängyllä ja lopulta sairaalahoito pelasti minut. Alkukesään asti sairaslomalla, kun uupumus ei ottanut loppuakseen. Mut se olikin täysin eri tauti, ei voi mitenkään verrata flunssiin. Influenssarokotteen olen ottanut aina sen jälkeen, koronarokote on ottamatta kun en näe flunssarokotusta tarpeellisena. Ymmärrän, että influenssaan on rokotus.
Kommentit (9)
Saa tartuntatautipäivärahan ja lisäksi koronapassiin tiedon (itselläni 2 rokotetta ja yksi sairastettu korona, joten en tarvitse enempää rokotteita).
Itse tulin eilen kipeäksi. Kovaa lihassärkyä, kuumetta, yskää ja heikotusta. Ei tulisi mieleenkään lähteä selvittelemään tarkemmin tätä olotilaa. Sairastan normaalisti, kuten aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Saa tartuntatautipäivärahan ja lisäksi koronapassiin tiedon (itselläni 2 rokotetta ja yksi sairastettu korona, joten en tarvitse enempää rokotteita).
Joo, et varmasti tarvitse.. he.. hehehh.. hehehehehh...!
No tuo tartuntatautipäiväraha itsellänikin, että sain poissaolosta korvauksen. Työnantaja ei maksa saikkuna eikä kuulukaan, vaan tartuntatautipäiväraha kuuluu hakea.
Testit eivät ole täysin luotettavia, mutta joo, kiitos jos silti testaisit koronan.
TÖissäni lähimmät työkaverini olivat kahden viikon sisään koronassa. Koska nykyään ei enää kerrota koronatartuinnoista sain asian selville ihan vahingossa.
MInulla on vaikeasti sairas äiti, jota käyn usein katsomassa. En mielelläni vie hoitokotiin koronaa vain siksi, että jonkun mielestä ei ole tarpeetonta testailla sitä enää saati mainita omasta huonovointisuudestaan. Sen perusteella ilmoitan vain äidilleni, että nyt olen altistunut ja tavataan kahden viikon kuluttua vasta.
Kyse ei ole siis mistään koronafobiasta, vaan muiden ihmisten elämäntilanteiden huomioimista. Jossakin vaiheessa on jaksettava ajatella vähän muitakin ympärillään.
No minun kannaltani olisi erittäin olennaista tietää onko kotona, koska kotona lisää riskiä veritulppaan ja kun on veritulpille altistava geenimutaatio, niin sen pienenkin flunssan ajalle tarvitsee verenohennuslääkityksen. Muutenkin riskiryhmään kuuluva niin osaisi varautua siihen jos se flunssa paheneekin ja vie sairaalaan että on kassi pakattuna jossa lääkitykset ja lapsille hätävarahoitopaikka.
Samoista syistä testaus on hyvä asia ettei levitetä tietoisesti sitä tautia niille, joille se voi oikeasti olla iso riski. Kyllähän se tahattomasti leviää mutta ettei mennä "pikkunuhsssa" kylään riskiryhmään kuuluvan luo tai töihin samoihin tiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, et varmasti tarvitse.. he.. hehehh.. hehehehehh...!
Kyllä ne jo yrittävät tuputtaa niitä lisää, lehdissä tehdään jo valmistelevaa markkinointia. Suomella on menossa taas vanhaksi isoja määriä tilattuja rokotteita joten eiköhän ne kohta pakota taas terveydenhoidon henkilökunnalle noita vähintään.
Se järki, että sitten saa tartuntatautipäivärahaa ansionmenetyksen ajalta.