Tinder match vastailee todella viiveellä, onko kiinnostunut ollenkaan?
Kirjoittaa kyllä pitkiä viestejä, mutta vastaa jopa 12 tunnin viiveellä. Ei koskaan päädytä juttelemaan yhdessä pidemmäksi aikaa ja koko juttelu tuntuu lähinnä kirjeenvaihdolta, jossa vastausta saa odotella pitkään. Meinaakohan sitä, etten vain ole tarpeeksi kiinnostava, mutta roikottaa listalla varalla?
Kommentit (39)
Itse kyllä vastaan kiinnostaville tyypeille mahdollisimman pian, haluanhan itsekin saada nopeasti vastauksen :) Jos tuntuu, ettei jutussa ole potentiaalia, niin vastaan sitten kun jaksan ja jos toinen ei siitä ymmärrä niin totean, ettei varmaan kannata enää jatkaa kirjoittelua.
Itse miehenä vastaan yleensä vain iltaisin koska harrastan vain pitkiä viestejä ja niiden kirjoittaminen kestää.
Eri asia tietty jos on kyse vain yksinkertaisesta lyhyestä viestistä johon voi vastata kyllä tai ei.
Jos kestää 10 tuntia vastata kysymykseen että nähdäänkö uudestaan niin sitten se on jo huono merkki.
Mutta en ikiä harrasta reaaliaikaista nopeatempoista chattailua, se ei ole yhtään mun juttu vaan haluan että viivettä on eli enemmän sellaista sähköpostimaista viestien vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla jännittäjä. Sitä voi jännittää jo sun viestin avaaminen. Sen jälkeen sitä voi jännittää, että mitä se uskaltaa vastata, ettei anna tyhmää kuvaa itsestään. Sillä voi olla ihan hirveät suorituspaineet. Siihen viittaa sekin, että kun se on viimein saanut ährättyä viestin kasaan, viesti on pitkä. Kaikki toi voi olla hyvä juttu, merkki siitä, että vastapuoli ottaa jutun oikein tosissaan-tosissaan.
Harmi homma kun luin tämän vasta nyt. Reilu vuosi sitten pyysin rapun asukin treffeille ja käytiinkin kävelyllä parit kerrat. Ilmapiiri jäi kuitenkin tunnustelevaksi ja viestittelyssä oli pitkiä viiveitä, niin ajattelin että ettei kiinnostusta vain ole riittävästi. Nainen vetosi aina kiireiseen vaiheeseen opinnoissaan, mutta oletin että tuo oli lähinnä tekosyy. Nainen oli kyllä fiksu ja ehkä ylitunnollisenkin oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä kuin vastaaja numero 1. En käy Tinderissä joka päivä, joten välillä tulee viivettä. Enkä muutenkaan perusta elämääni tai ihmissuhteitani nettikirjoitteluun vaan livekohtaamisiin. Jos haluaa nähdä onko kiinnostusta, niin sopii näkemisen ja, niin, sittenhän sen näkee.
Tässä se toinenkin näkökulma eli haluanko lähteä kenen tahansa kanssa treffeille vai en. Itse haluan viestiä ja sitä kautta todentaa onko mitään kiinnostusta tavata toinen. Ellei hän halua viestiä, niin emme tapaa ja viestittely loppuu suht pian.
Mä en tajua yhtään tätä, että pitäisi tuntien varoitusajalla vastata jollekin täysin tuntemattomalle tyypille. Vaikka kiinnostaisikin, niin saa kai sitä nyt töihinsä keskittyä ja harrastuksiin jne. Ei kai nyt heti täydy kaikkea muuta elämää unohtaa, vaikka joku tuntematon olisikin kiinnostava?
En edes haluaisi sellaista miestä, jonka parisuhdemalli on sellainen, että 24/7 pitää olla toiselle saatavilla. Eikä se sitä tarkoita, että olisi muita. On vaan normaalia elämää myös, eikä ole niin säälittävä, että joku tuntematon tinder-mies saa heti hyppäämään :D
Sillä on muita virityksiä samanaikaisesti eikä riitä sulle aika.
Entä jos vastaus tulee 24h päästä tai myöhemmin?
Kuinka pitkään olette jutelleet ennen kuin mies on ehdottanut treffejä? Viikko viestitelty, mies vastailee vuorokauden viiveellä eikä ole vielä ehdottanut näkemist
Vierailija kirjoitti:
Missä ihme välissä te viestitte? Kysyn tosissani. Aamulla töihin, töissä työntekoa, lounaalla juttelua työkavereiden kanssa, töiden jälkeen harrastuksiin, kavereita tapaamaan, kauppaan, ruuanlaitot. Siinä se on päivä mennyt ja ehkä illalla viitsin avata jonkun treffipalstan, jos viitsin.
Kiva että käyt töissä. Sehän tkee susta paremman ihmisen!
Jos mies on kiinnostunut kyllä se aika äkkiä vastaa. Tämä mies joka mulle heti vastaa niin illalla yleensä mutta juttua tulee taukoamatta nukkumaanmenoon saakka.
Mies myös itse kysyy multa mitä kuuluu jos en päivään sille kirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on kiinnostunut kyllä se aika äkkiä vastaa. Tämä mies joka mulle heti vastaa niin illalla yleensä mutta juttua tulee taukoamatta nukkumaanmenoon saakka.
Mies myös itse kysyy multa mitä kuuluu jos en päivään sille kirjoita.
:( tuntuu pahalta, kun kyllä mä sisimmässäni tiedän ettei tää mies ole minusta niin kovin kiinnostunut. Vastaa kyllä ajatuksella, mutta vain kerran päivässä tulee viestiä. Vastauksen saaminen saattaa viedä sen 24 h ja itse taas olisin niin innoissaan kirjoittelemassa enemmänkin. Eikä ole ehdotellut näkemistä vielä.
Jos katsoo viestit, mutta vastaa jopa 12h viiveellä (huom. Joka kerta tai vähintään _todella_ toistuvasti), niin se kertoo siitä että häntä ei joko aidosti kiinnosta keskustelunne sillä tasolla, että vois olla joskus enemmänkin. Ehkä ajattelee vain sillä tasolla, että olette vain kavereita.
Jos ei ole toistuvaa, mutta katsoo viestit niin ehkä on niin kiireinen että haluais vastata, mutta ei vaan ehdi. Olisi silti kohteliasta edes vastata, että "anteeksi, vastaan myöhemmin jossain kohtaa. Nyt en ehdi valitettavasti keskustella."
Tosi typerää antaa toisen vaan odotella ja antaa olla pienessä jännityksessä, koska kyllähän siinä kieltämättä tulee sellainen olo, että itse yrität jollain tavalla panostaa ja tutustua henkilöön ja toinen tavallaan testaa tuolka tavalla, vaikka varmasti huomaa että vielä kiinnostais. Kohta voikin olla silleen, että kun sulla loppuu kiinnostus, niin sitten hän puolestaan rupeaa ihmettelemään miksi et enää pistä viestiä, tai ole kiinnostunut. Ihankuin pitäisi sua varalla. Kun jonkun kanssa ei tule mitään, niin sitten siirtyy sinun luo. Sitten jossain kohtaa menee toisin päin, sitten taas vaihtuu jne. Taitaa olla kiireinen henkilö.
Mieti siis nyt hyvään aikaan, että haluatko panostaa tuollaiseen ihmiseen vai etsitkö paremman ja hienosti jätät tämän "kiireisen" tyypin.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo viestit, mutta vastaa jopa 12h viiveellä (huom. Joka kerta tai vähintään _todella_ toistuvasti), niin se kertoo siitä että häntä ei joko aidosti kiinnosta keskustelunne sillä tasolla, että vois olla joskus enemmänkin. Ehkä ajattelee vain sillä tasolla, että olette vain kavereita.
Jos ei ole toistuvaa, mutta katsoo viestit niin ehkä on niin kiireinen että haluais vastata, mutta ei vaan ehdi. Olisi silti kohteliasta edes vastata, että "anteeksi, vastaan myöhemmin jossain kohtaa. Nyt en ehdi valitettavasti keskustella."
Tosi typerää antaa toisen vaan odotella ja antaa olla pienessä jännityksessä, koska kyllähän siinä kieltämättä tulee sellainen olo, että itse yrität jollain tavalla panostaa ja tutustua henkilöön ja toinen tavallaan testaa tuolka tavalla, vaikka varmasti huomaa että vielä kiinnostais. Kohta voikin olla silleen, että kun sulla loppuu kiinnostus, niin sitten hän puolestaan rupeaa ihmettelemään miksi et enää pistä viestiä, tai ole kiinnostunut. Ihankuin pitäisi sua varalla. Kun jonkun kanssa ei tule mitään, niin sitten siirtyy sinun luo. Sitten jossain kohtaa menee toisin päin, sitten taas vaihtuu jne. Taitaa olla kiireinen henkilö.
Mieti siis nyt hyvään aikaan, että haluatko panostaa tuollaiseen ihmiseen vai etsitkö paremman ja hienosti jätät tämän "kiireisen" tyypin.
Niin, tyhmänä ihastuksesta ja toivosta sitä ei halua nähdä tilannetta, kuin se oikeasti on.
En ole seurustellut vuosiin ja nyt kun uskaltauduin markkinoille, huomaan olevani samanlaisessa mielentilassa kuin joskus kauan sitten, kun olin yksipuolisesti ihastunut toiseen ja kuvittelin liikoja toiselta.
En voi sietää tätä versiota itsestäni. En tunne enää iloa asioista, jotka yleensä tuottavat minulle mielihyvää. Kulutan liikaa energiaa siihen, että tarkistelen puhelinta viestien toivossa tai pelkään, että toinen on yhtäkkiä poistanut matchin. Kaipaan sitä mielirauhaa mikä minulla oli ennen Tinderin lataamista.
Jälkeenpäin kun näistä tapahtumista on päässyt ylitse, katsoo taaksepäin kuinka naivi sitä olikaan. Nyt yritän ravistella itseni tästä ulos ennen kuin satutan itseäni enemmän. En jaksa parannella haavoja kuukausitolkulla jonkun ihmisen vuoksi joka ei alunperinkään tuntenut mitään vetoa minua kohtaan.
Ikääkin alkaa jo olla, olen 28 v. Ei tässä iässä jaksa samalla tavalla kuin 23-vuotiaana.
Me sovittiin miehen kanssa 2 pv kirjoittamisesta että nähdään mutta päivä on avoinna.
Aika outoa viestitellä viikkotolkulla ilman flirttiä tai puhumista tapaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse vastailen 2 päivän viiveellä. Jos toista kiinnostaa, hän kyllä odottelee. Mulla on muutakin elämää kuin tinderissä nyhvääminen.
Miksi kukaan kiinnostuisi ihmisestä, joka laittaa odottamaan 2 päivää? 12 tuntia ymmärrän, se menee juuri siihen "muuhun elämään". 2 päivää on liikaa kun kännykkä on kuitenkin kourassa koko ajan.
Miksi viestittelisi nopeasti? Vajaa vuosikymmen sitten kokeilin tinderiä ja silloin kirjoittelin muutamia viestejä. Ystävä alkoi chattailemaan joidenkin kanssa eli live-keskustelua. Ei tullut hänellä niistä mitään. Ei minullakaan mutta löysin nopeasti puolison live-elämästä, jonka kanssa asun edelleen.
Mitä erityistä täysin tuntemattomassa olisi? Eikö olisi hyvä nähdä muutaman viestin jälkeen, jos haluaa parisuhdetta?
Entä jos tuo viiveellä vastaaminen jatkuu sitten seurustellessakin?
Siis jos laitat viestin, toinen vastaa siihen 12h kuluttua. Itse vastaat siihen about samantien ja taas odottelet vastausta 12h. Juu ei toimi.
”Jopa 12 tunnin viiveellä”.
Jos tää on deal breaker, aika moni lääkäri ei kelpaa. No, ei väkisin.