KARTANON TILAN ELÄINRÄÄKKÄÄJÄT
Tämän sairaan eläinrääkkäystapauksen takana on Lohjalla sijaitsevan Kartanon tila:
-
Tilalla tapahtunut eläinsuojelulain vastainen menettely on poliisin mukaan ollut jatkuvaa ja laajamittaista. Eläinsuojelulain vastainen menettely on johtanut muun muassa lampaiden heikkoon kasvuun, lampaiden hoitamatta jättämiseen ja tarpeettomaan kärsimykseen. Tilalla oli paljon aliravittuja ja sairaita lampaita. Puutteellisesta hoidosta ja liian ahtaista tiloista on esitutkinnan mukaan aiheutunut eläimille tarpeetonta kärsimystä.
"Villat olivat keritsemättä ja ulosteen peitossa, oli pään sisään kasvaneita sarvia, ylikasvaneita sorkkia, vesiripulia", Immonen luettelee.
http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1442281995829?ref=hs-art-uusimmat-
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:32"]Tässä tilan fb-sivut, antakaa mahdollisimman moni palautetta suoraan tilalle!!https://m.facebook.com/KoivulanKartano?ref=m_notif¬if_t=like
[/quote]
Sähköpostiosoite löytyy myös kotisivuilta.
Sairasta, että vieläkin saavat pitää lampaita! Miksi viranomaiset eivät pysty tekemään asialle mitään?!
http://www.lansi-uusimaa.fi/artikkeli/32483-koivulan-tilasta-luodaan-uutta-matkailumagneettia-lohjalle näköjään rahaa käytetty kyllä kaikkeen muuhun paitsi eläinten hyvinvointiin.. Ensimmäinen ilmoitus paikasta tehty kuitenkin jo vuonna 2008.
Jutta Casserly on nyt käräjillä, käsittely alkoi maanantaina .
Akka linnaan, kiitos. Veljensäkin on syytettynä......
Kyllähän maalaisjärki sanelisi, että pysyvä eläintenpitokielto astusi voimaan välittömästi ja eläimet kuljetettaisiin viranomaisvoimin parempaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:31"]
Onneksi en syö lampaanlihaa enkä kudo tqi muutakaan. Minun villavaatteeni ovat kaikki kirppiksiltä. Lammasparat :'(
Sori, mutta ei tuo villan keriminen ja kutominen vielä itsessään aiheuta eläimelle minkään moista kärsimystä.
Ei keriminen (saati kutominen), mutta ainakin itse vegaanina vastustan ajatusta eläinten hyväksikäytöstä yleensä. Että olisivat täällä meidän hyödynnettävissämme erinäisin tavoin.
Mieti miltä porkkanasta tuntuu, kun raastat sitä.
JUTTA CASSERLYN, VELJENSÄ JA TYÖNTEKIJÄN törkeä lammaskidutusepäily saa päätöksen kesäkuussa. Syyttäjä vaatii pysyvää tuotantoeläintenpitokieltoa. Toivottavast toteutuu, ei 5 vuotta kuritushuoneessakaan olisi kuin hyväksi. Pahasti häiriintyneitä onkin nuo 3
Eihän tuollainen pahis saisi pitää edes rukoilijasirkkoja lemmikkinään.
Nyt kiduttajalle soittamaan kommentteja, jos haluat soittaa tuntemattomasta numerosta, niin soita:
#31#0400420 445 Koivulan Kartano/Jutta
Tekstaria ei voi lähettää tuolla tapaa, mutta näkyvästä kylläkin mielipiteensä hänelle ilmaistakseen
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:34"]Arvasin heti, kun näin otsikot, mistä paikasta on kyse. Niitä lampaita kun on hengaillut välillä siinä lähi-ABC:n pihallakin.
Samoin Laakspohjan lampaat vaeltelee missä sattuu. Käyn siellä kerran viikossa ratsastamassa ja nyt on neljällä viimesimmällä kerralla ollut 2-3 lammasta menossa tien yli tai muuten vaan ollut aitojen ulkopuolella. Joka kerta olen mennyt sanomaan että lampaat on aidan väärällä puolella, käyvät vain hakemassa ne pellolta aitojen sisälle ja taas ne lähtee aidanraosta menemään. Tosi kiva hevosella kulkea niissä maastoissa kun saa pelätä että lammas tulee ja sitten jommalle kummalle eläimelle iskee paniikki.
Ilmoita poliisille, hyvä ihminen.
Tuo vaarantaa jo henkesi, jos hevonen säikähtää. Ei niitä lampaita nyt vaan pidetä vapaana jatkuvasti. Kerta on vahinko, toistuvasti se on huolimattomuutta ja välinpitämättömyyttä johon pitää puuttua.
Sarjassa kauneimmat uutiset :)
"Eläinrääkkääjä Christine Wels kuoli hevosen potkuun
24.7.2015 by katjastahl |
Facebook1K+Twitter
Sanoin tänään radiolähetyksessä jotain, mitä kaikki ajattelevat: karma hits back. Se oli joillekin liikaa. Kenenkään kuolemasta ei tulis iloita. Eikö todella? Ei rääkkääjän, pedofiilin tai murhaajan?"
http://blogit.apu.fi/kavioliitossa30v/elainraakkaaja-christine-wleis-ku…
Supervoimia Koivulan lampaille toivottaen 😎
Nyt kannattaa lopettaa mustamaalaus, kateellisuus ja valheellisuus.
Kyllä eläimet ovat ihmistä varten ja hyötykäyttöä varten. Tietysti eläimiä tulee kohdella hyvin, mutta ei se käyttötarkoitusta muuta.
Tuomio tuli törkeästä eläinsuojelurikoksesta ja ympäristön turmelemisesta.
LOHJA | Lohjalaisen Koivulan tilan omistaja on tuomittu törkeästä eläinsuojelurikoksesta ja ympäristön turmelemisesta pysyvään eläintenpitokieltoon sekä vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Eläintenpitokielto koskee tuotantoeläimiä.
Lammastilan omistaja Jutta Casserly joutuu myös maksamaan valtiolle 6 380 euroa rikoksen tuottamasta taloudellisesta hyödystä.
Käräjäoikeuden mukaan pysyvä eläintenpitokielto oli perusteltua, koska syytetyn menettely oli pitkäaikaista ja hän osoitti toistuvasti olevansa välinpitämätön viranomaisten antamia ohjeita ja määräyksiä kohtaan. Tämän vuoksi käräjäoikeus katsoi, että syytetty on osoittanut olevansa pysyvästi soveltumaton omistamaan, pitämään tai hoitamaan tuotantoeläimiä.
Tilan työntekijä sai eläinsuojelurikoksesta ja ympäristön turmelemisesta neljän kuukauden ehdollisen vankeusrangaistuksen. Lisäksi hänet määrättiin eläintenpitokieltoon vuoden 2018 loppuun asti.
Kolmas syytettynä ollut henkilö sai 80 päiväsakkoa, eli 480 euroa.
Toukokuussa pidetystä oikeudenkäynnistä annettiin tuomio perjantaina.
Rangaistukset olivat lievemmät kuin syyttäjän esittämät vaatimukset.
Omistajalle syyttäjä oli vaatinut ehdollista vähintään vuoden ja kahdeksan kuukauden vankeusrangaistusta.
Työntekijälle syyttäjä oli vaatinut neljän vuoden tuotantoeläinten eläintenpitokieltoa sekä sukulaiselle kolmen vuoden vastaavaa kieltoa.
Käräjäoikeus piti rikosta törkeänä, koska monet lampaat useiden vuosien aikana jäivät vaille tarpeellista hoitoa ja ravintoa.
Tilalla oli vaihteleva määrä lampaita muutamista sadoista aina noin 500 lampaaseen asti.
Lampaita oli esimerkiksi pidetty läpi vuoden ja vuodesta toiseen ulkona samoilla tyhjäksi syödyillä ja ulosteisilla laitumilla. Lampailla oli ollut erilaisia terveysongelmia.
Kuolleiden lampaiden raatoja oli tilalla säilytetty avoimissa tynnyreissä.
Valvontaeläinlääkäreiden antamiin ohjeisiin, neuvoihin ja määräyksiin tilan omistaja suhtautui välinpitämättömästi, mikä oli lisäsi teon törkeyttä.
Lisäksi oikeus piti törkeänä sitä, että omistaja pyrki peittelemään eläinkuolemia ja kuolleiden eläinten suurta määrää hautaamalla eläimiä laittomasti tilan alueelle.
Omistajan lupaamia muutoksia ei tilalla koskaan toteutettu.
Kaikki syytetyt kiistivät syytteet sekä törkeän eläinsuojelurikoksen että ympäristörikoksen osalta.
Puolustus vetosi oikeudenkäynnissä siihen, että tilan lampaat eivät ole olleet tehokasvatuksessa.
Törkeästä eläinsuojelurikoksesta rangaistuksena on aina vankeutta, vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta.
Eläintenpitokiellosta huolimatta tilalla on hevosia. Turha kielto? :(
Lampaan kerimättä jättäminen on eläinrääkkäystä, että voitte ihan hyvillä mielin vetää villapuseron päälle.
Minulla oli lampaita 30 vuotta ja osaan nähdä jos joku hoitaa huonosti lampaitansa. Olen tuntenut Koivulan kartanon lampurin yli kaksikymmentä vuotta. Olin myös oikeudenistunnossa todistajana. Minun todistusta ei hyväksytty koska olin syytetyn ystävä.
Oikeudenkäynji aikana istuin aulassa odottamassa vuoroani. Siellä istui myös Lohjan kaupungin palkollinen. Aloimme ajankuluksi juttelemaan. Hän sanoi että hänet oli edellisenä päivänä määrätty tänne todistamaan mutta hän ei oikein tiennyt mitä hänen pitäisi todistaa. Otin hänen kanssa puheeksi sen että onpa kummallinen juttu kun tässä on samaan aikaan Lohjan kaupungin yritys ostaa syytetyltä maata alle kaikkien käypien hintojen. Tämä kaupungin palkollinen sanoi että hänenkin mielestä olisi ollut parempi pitää nämä asiat erillään, ensin tämä "lammasjuttu" ja sitten vasta maakaupat.
Olin myös paikalla kerran kun yksi Lohjan kaupungin johtajista tuli syytetyn kotiin maakauppoja hieromaan. Eipä oikein kuulostanut rehelliseltä mieheltä. Myöhemmin sain tietää että nämä syytöksen esittäjät olivat hänen alaisiaan.
Myös se että yleisesti Lohjalla tiedetään että oikeudenistunnon tuomari tekee aina päätöksensä virkamiesten hyväksi on aika kyseenalaista.
Todistajina jutussa oli ihmisiä jotka eivät tiedä yhtään mitään lampaista eivätkä niiden kasvatuksesta.
Tässä tarvittaisiin ehdottomasti tutkivaa journalismia.
lampuri viime vuosituhannella kirjoitti:
Minulla oli lampaita 30 vuotta ja osaan nähdä jos joku hoitaa huonosti lampaitansa. Olen tuntenut Koivulan kartanon lampurin yli kaksikymmentä vuotta. Olin myös oikeudenistunnossa todistajana. Minun todistusta ei hyväksytty koska olin syytetyn ystävä.
Oikeudenkäynji aikana istuin aulassa odottamassa vuoroani. Siellä istui myös Lohjan kaupungin palkollinen. Aloimme ajankuluksi juttelemaan. Hän sanoi että hänet oli edellisenä päivänä määrätty tänne todistamaan mutta hän ei oikein tiennyt mitä hänen pitäisi todistaa. Otin hänen kanssa puheeksi sen että onpa kummallinen juttu kun tässä on samaan aikaan Lohjan kaupungin yritys ostaa syytetyltä maata alle kaikkien käypien hintojen. Tämä kaupungin palkollinen sanoi että hänenkin mielestä olisi ollut parempi pitää nämä asiat erillään, ensin tämä "lammasjuttu" ja sitten vasta maakaupat.
Olin myös paikalla kerran kun yksi Lohjan kaupungin johtajista tuli syytetyn kotiin maakauppoja hieromaan. Eipä oikein kuulostanut rehelliseltä mieheltä. Myöhemmin sain tietää että nämä syytöksen esittäjät olivat hänen alaisiaan.
Myös se että yleisesti Lohjalla tiedetään että oikeudenistunnon tuomari tekee aina päätöksensä virkamiesten hyväksi on aika kyseenalaista.
Todistajina jutussa oli ihmisiä jotka eivät tiedä yhtään mitään lampaista eivätkä niiden kasvatuksesta.
No et sä kyllä mikään järjenjättiläinen ole kun monta vuotta vanhan ketjun kaivat.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:31"]
Onneksi en syö lampaanlihaa enkä kudo tqi muutakaan. Minun villavaatteeni ovat kaikki kirppiksiltä. Lammasparat :'(
Sori, mutta ei tuo villan keriminen ja kutominen vielä itsessään aiheuta eläimelle minkään moista kärsimystä.
Ei keriminen (saati kutominen), mutta ainakin itse vegaanina vastustan ajatusta eläinten hyväksikäytöstä yleensä. Että olisivat täällä meidän hyödynnettävissämme erinäisin tavoin.
Kerro hieman miten elät eläämäsi... On niin huvittavan kuuloinen tämä aatteesi tuosta eläinten hyväksikäytöstä. Mites tuo vaateteollisuus? Onko parempi käyttää luonnon materiaaleja esim. villavaatteita vai synteettisiä pienen bangladeshilaisen lapsen parsimia ylikansallisen firman vaatteita. Entäpä maissa, joissa paimentolaisuus yms. "vanhanaikainen" elämäntyyli on vielä voimissaan. Heidänkö pitäisi lopettaa karjankasvatus yms.
Kaikenkaikkiaan tälläinen nykyajan cityvihreä meininki on aivan kauheaa mielestäni. Kirppikseltä ostettu kauhtunut villapusakka päällä, hassut lasit päässä ja latte kourassa jauhetaan tehotuotannosta ja päivitellään, vaikka tietotaso aiheesta on lähellä nollaa... Yök.
sullapa onkin tosi jännä tyyli kysellä asioista, itte en ainakaan viittis tommoselle vastata yhtään mitään, eriasia jos kysyy avoimesti mutta jos aletaan suoraan arvostelemaan ulkonäköä ja jotain latte juttua (en tiedä mistä niin pystyit päättelemään) niin hoh hoijaa..... (ja en ole vegaani mutta tapas esittää asia ihmetyttää ohista)
On ihan päteviäkin vihreitä, jotka tietävät paljon asioista, eikä kaikki vihreät ole kaupunkilaisia, osa ihan maalta.
t. ei vihreä
Vierailija kirjoitti:
lampuri viime vuosituhannella kirjoitti:
No et sä kyllä mikään järjenjättiläinen ole kun monta vuotta vanhan ketjun kaivat.
Tollasii noi sheep fuckerit on
Kuka noiden kartanolla viittii enää käydä.. On niillä kunnon nettisivut ja kaikki. Luulis tollasten uutisten haittaavan bisnestä kunnolla.
Tässä tilan fb-sivut, antakaa mahdollisimman moni palautetta suoraan tilalle!!https://m.facebook.com/KoivulanKartano?ref=m_notif¬if_t=like