Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sosiaalietuudet laiskistaa

Vierailija
15.09.2015 |

Olen toimeentulotukiasiakas ja olen sitä mieltä, että ilman tukia olisin saattanut ns menestyä elämässä paremmin. Ryhdyin tuelle alunperin väliaikaisesti, sitä ennen tehtaassa töissä. Sillä pärjäilikin ihan hyvin. Sitten tulin raskaaksi ja jatkoin yhteiskunnan varoilla elämistä äitiyslomalla ja perhevapaalla. Lapsi oli haastava ja stressaantui siirtymisvaiheista, joten työn ja päivähoidon yhdistäminen tuntui raskaammalta kuin kotona olo.
Kun olisi ollut aika palata työelämään tai opiskeluun, sairastuin fyysisesti ja menin sairauspäivärahalle. Nyt olen terve, mutta aika syrjäytynyt yhteiskunnasta ja ilman työkokemusta.
Entä jos ei olisi ollut tukia niin helposti saatavilla? Ensinnäkään en olisi "kokeillut" työttömyyttä vaan jatkanut varastotöissä, kunnes olisi muuta. Toiseksi en olisi välttämättä alkanut yh:ksi ja jos olisin, olisin pyrkinyt takaisin töihin sisulla mahdollisimman pian, vaikka se ei kivaa olisikaan. Kukaan ei tietenkään voi tietää, mitä olisi tapahtunut. Ehkä olisin ollut silti vaikeuksissa sairastuttuani. En ole sitä mieltä, että sosiaalietuudet pitäisi poistaa. Mutta varmasti on paljon kaltaisiani ihmisiä, jotka alunperin ovat olleen vain hieman kunnianhimottomia ja laiskoja, ja lopulta niin vieraantuneita työelämästä, että on vaikea sopeutua takaisin, vaikka haluaisikin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun niitä töitä ei vain ole. Turhaa hurskastelua.

Vierailija
2/2 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuule paskaa jauha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla