Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako maksullisia palveluja käyttää?

Vierailija
29.03.2022 |

Voin heti vastata otsikon kysymykseen, että mielestäni tietenkin saa, jos siihen on varaa. Vanhempani (erityisesti isäni) ei voi mitenkään ymmärtää, että miksi ostaa palvelu, jonka voisi periaatteessa itse tehdä. Mitä mieltä sinä olet?

Onko esim. pihankunnostus- tai metsuripalveluja ostava ihan luuseri ja peukalo keskellä kämmentä? Kun kätevästi perhe voisi tehdä tuon (itselle erittäin epämieluisan) homman käyttäen siihen kaiken vapaa-aikansa parin kk ajan. Helpostihan sitä ajelee vuokraperäkärryn kanssa pari viikkoa vieden puutarhajätettä (sis. "ryteikön") naapurikunnassa olevalle jäteasemalle. Ja sitten vaan ostetaan moottirisaha, oksasilppuri jne.

Ärsyttää vääntää tällaisesta asiasta vanhempiensa kanssa, kun ei se heille pätkääkään kuulu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut asian sillä tavalla että mä teen mitä haluan.

En jauha niistä asioista etu tai jälkikäteen sellaisten ihmisten kanssa joiden tiedän asiasta jankkaavan.

Vierailija
2/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman järjen käyttö sallittu. Vaikka teoriassa osaan kaataa suuriakin puita, en kaada itse kuin kohtuullisen kokoiset. Liian isoiksi kasvaneet kaataa alalla oleva naapuri pientä korvausta vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mielelläni palveluita. Remontit teetän ammattilaisella, tukkani leikkaa kampaaja, käyn ravintoissa syömässä tai tilaan woltilla kotiin. Käytän tarvittaessa taksia, siivoojaa ja kotiapua. Miksi en käyttäisi?

Vierailija
4/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei saisi käyttää? Ei käy ilmi minkä ikäinen olet, tai asumis- tai perhemuotosi.

Mutta tee niinkuin haluat, äläkä jatka vääntöä vanhempien kanssa. Kerro asia vasta kun olet homman teettänyt.

Itse olen varmaan lähempänä vanhempiesi ikää

Vierailija
5/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai palveluita kannattaa käyttää jos se parantaa omaa elämänlaatua. 

Vierailija
6/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen reilu kolmekymppinen mies.

käytän palveluja, vaikka osaisin korjata autoni ja remontoida taloni.

Vaikka välillä kieltämättä hirvittää se tosiasia että joku 18v amis kääntää autoni mutteria merkkiliikkeen 112€ tuntiveloituksella.

Vierailija
7/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miski palveluiden ostamista paheksutaan ja arvostellaan. - Kyllä minä ostaisin, jos tarvetta olisi mieluummin siivoouspalveluita e. siivojan, joka kävisi vaikka kerran viikossa siivoamassa asuntoni kuin käyttäsin saman rahan uuden auton ostamiseen.-  Mutta välillä tuntuu sille, ttä jostain syystä perhettä (tai sinkkua) joka ostaa auton on normaali suomalaisperhe  (tai sinkku), kun taas kotiinsa siivosupalveluita samalla rahalla ostava saattaa saada maineen riistoporvari-kapitalistina, joka kannattaa halpatyövoimaa ja tuloerojen jyrkkää kasvattamsita.(...)

Sinkkumies

Vierailija
8/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta ja vaikka väkisin hammasta purren sen sijaan että käytettäisiin palveluita. Ihan sairasta. Monessa muussa on täysin normaalia käyttää kotisiivouspalveluja viikoittain, hankkia lastenvahti kotiin ja jopa puutarhuri jos on tarvetta. Samoin auton korjaukset ja muut teetetään tietysti ammattilaisella eikä käytetä omaa kallista aikaa siihen ja lisäksi sotketa itseään.

Suomessa on aivan sairas kulttuuri näiden asioiden suhteen.

Vierailija
9/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysellä saanko mä tehdä tai jättää tekemättä jonkun asian joka on täysin oma valintani?

Vierailija
10/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysellä saanko mä tehdä tai jättää tekemättä jonkun asian joka on täysin oma valintani?

Saat, mutta juoruan koko suvulle, että olet huono ihminen, joka ei selviä tavallisista arjen asioista. Myös perintö jää saamatta ja lapsesi eivät saa synttäri yms. lahjoja isovanhemmiltaan, kun selvästi teidän perhe ei rahaa osaa käyttää.

T. Ap

Vierailija
11/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin vähän muita palveluja aluksi…

Vierailija
12/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattelin vähän muita palveluja aluksi…

No niitäkin saa käyttää ettei oma käsi väsy. :)

Vierailija
13/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän mielelläni palveluita. Remontit teetän ammattilaisella, tukkani leikkaa kampaaja, käyn ravintoissa syömässä tai tilaan woltilla kotiin. Käytän tarvittaessa taksia, siivoojaa ja kotiapua. Miksi en käyttäisi?

Laskepa joskus, paljon olet käyttänyt noihin rahaa. Voit yllättyä! Ajattele mitä sillä rahalla voisi tehdä?

Vierailija
14/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat, mutta juoruan koko suvulle, että olet huono ihminen, joka ei selviä tavallisista arjen asioista. Myös perintö jää saamatta ja lapsesi eivät saa synttäri yms. lahjoja isovanhemmiltaan, kun selvästi teidän perhe ei rahaa osaa käyttää.

T. Ap

Mihin minä vanhempani rahoja tarvitsisin? Lahjoja laset ei ole saaneet toisen puolen isovanhemmilta kun sellaisia ei edes ole. Hyvin on pärjänneet ilman niitäkin.

Vierailija
15/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta ja vaikka väkisin hammasta purren sen sijaan että käytettäisiin palveluita. Ihan sairasta. Monessa muussa on täysin normaalia käyttää kotisiivouspalveluja viikoittain, hankkia lastenvahti kotiin ja jopa puutarhuri jos on tarvetta. Samoin auton korjaukset ja muut teetetään tietysti ammattilaisella eikä käytetä omaa kallista aikaa siihen ja lisäksi sotketa itseään.

Suomessa on aivan sairas kulttuuri näiden asioiden suhteen.

Johtuisko rahasta.

Jos tienaat duunarihommissa PÄIVÄSSÄ nettona sen 80€, niin montako palveluntarjoajaa (siivoajaa, puutarhuria, hierojaa, lastenhoitajaa jne) voit tuolla rahalla työllistää, jos veloittavat esim 60€ TUNNISSA?

Vierailija
16/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset käyttävät maksullista väliviivaa tarpeidensa tyydyttämiseen. On erilaisia korttienlukijoita.

Vierailija
17/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepa joskus, paljon olet käyttänyt noihin rahaa. Voit yllättyä! Ajattele mitä sillä rahalla voisi tehdä?

Köyhälle nyt vaan kaikki on kallista. Syö pettuleipää ja korviketta vaikka maailman tappiin, mutta älä tule pätemään.

Vierailija
18/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että Suomessa ei kovin montaa sellaista ihmistä ole, joka oikeasti tekisi aivan kaiken itse. Jostain syystä tiettyjen palvelujen ostamista pidetään itsestäänselvyytenä (ja jopa ihmetellään ihmisiä, jotka eivät niitä osta), kun taas toisten ostaminen on jotenkin paheksuttavaa ja merkki uusavuttomuudesta.

Minusta fiksua on osata käyttää aikansa ja rahansa itselle parhaalla mahdollisella tavalla eli harkita itse oman aikataulun, oman jaksamisen, omien mieltymysten ja oman rahatilanteen mukaan, mitä tekee itse ja mitä ostaa.

Vierailija
19/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa vaikka sen auton, kuten tuo joku sinkkumies mainitsi. Useimmielle parheille on paljon parempi, että ostaa kunnon uuden auton kuin alkaa ostelee mitään palveluita. 

Eri

Vierailija
20/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullisten palvelujen käyttö on Suomessa yliarvostettua. Hinta-laatusuhde ei ole kunnossa. Siksi on järkevämpää hoitaa hommat itse.