Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi miesystäväni on liian hyvää ollakseen totta

Vierailija
15.09.2015 |

Erosin pitkästä liitosta jossa mies käytti liikaa alkoholia. Pari vuotta erosta tapasin miehen joka on aivan erilainen ja aivan liian hyvää ollakseen totta. Hän halusi heti sitoutua ja muuttaa luokseni asumaan minun ja lapsen kanssa. Hän sanoi piankin rakastavansa minua, ja hemmottelee minua ja pitää huolta. En ole tottunut tällaiseen ja olen epävarma, että voiko minun ihmistuntemukseeni luottaa yhtään, kun sen alkoholistinkin aikanaan otin ja hänen kanssaan pysyi liiankin pitkään?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaikeampi on päästä NARSISTISTA EROON mitä pidemmälle yhteiselonne kestää ja vauriot ovat myös sitä suuremmat.

Vierailija
22/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 09:58"]

Erosin pitkästä liitosta jossa mies käytti liikaa alkoholia. Pari vuotta erosta tapasin miehen joka on aivan erilainen ja aivan liian hyvää ollakseen totta. Hän halusi heti sitoutua ja muuttaa luokseni asumaan minun ja lapsen kanssa. Hän sanoi piankin rakastavansa minua, ja hemmottelee minua ja pitää huolta. En ole tottunut tällaiseen ja olen epävarma, että voiko minun ihmistuntemukseeni luottaa yhtään, kun sen alkoholistinkin aikanaan otin ja hänen kanssaan pysyi liiankin pitkään?

[/quote]

Niin se alkaa, ennen pitkää huomaat, että miehesi on narsisti pahimmasta päästä.

[/quote] narsismi ja läheisriippuvaisuus ei ole sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:37"]Kiitos, hyviä ja ajatusta herättäviä kommentteja. Olin yksinäinen ja kyllä rakastuin häneen. Olen myös miettinyt että onko hän jotenkin rikkinäinen, kun halusi heti sitoutua. Hän on kyllä ollut myös kovin yksinäinen. Mutta pelottaa että haluaako hän minut elämänsä sisällöksi? Minulla on kyllä ystäviä, sukulaisia ja harrastuksia, hänellä varsin vähän. Olen tavannut hänen lapsensa. Todellakin juopon jälkeen tuntuu kaikki paremmalta, ja uusi mies ei juo, raitis on ja viihtyy kotona. Vähän on mustasukkainen kyllä välillä, ja joskus komentaa lastani vähän ankarasti, sanoo että olen lepsu. ap [/quote] Aikalailla haiskahtaa kyllä. Jos jo nyt näin alussa on mustasukkaisuus puskenut esiin ja lastakin jämäkästi komentaa, niin ei hyvältä kuulosta. Parin vuoden päästä tilanne on se, että olet totaalisen alistettu ja lähikaupassakaan et saa yksin käydä koska sinä (huora) "selkeästi" flirttailet kauppiaalle ja tietysti kaikille muillekin miehille ja puolelle naisistakin ja varmaan naapurin koirallekin.

[/quote]

Hätkähdin kyllä kun muuten aivan hirmu huolehtiva ja lempeä mies tenttasikin minua jostain tavanomaisesta pikkujoulukutsusta, ketä sinne tulee, mitä siellä tehdään, aika tiukkaan sävyyn, ihan kuin olisin eri miehen kanssa ollut puheissa. Ajattelin että kuvittelinko vaan.

ap

Vierailija
24/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on oikeus saada rakkautta ja seksiä, mutta itse en koskaan ottaisi miestä luokseni asumaan, jos asuisin edellisestä liitosta olevien lasten kanssa yhdessä. Siitä ei seuraa kuin ongelmia, vaikka mies olisi ihan normaali kiva mies. Kannattaa pitää suhde luksuksena, eli tapailla ilman lapsia. Kylässä voi käydä ja lapsille esitellä, mutta ei yhteistalouteen ennen kuin lapset muuttaa omilleen.

Vierailija
25/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 10:37"]Kiitos, hyviä ja ajatusta herättäviä kommentteja. Olin yksinäinen ja kyllä rakastuin häneen. Olen myös miettinyt että onko hän jotenkin rikkinäinen, kun halusi heti sitoutua. Hän on kyllä ollut myös kovin yksinäinen. Mutta pelottaa että haluaako hän minut elämänsä sisällöksi? Minulla on kyllä ystäviä, sukulaisia ja harrastuksia, hänellä varsin vähän. Olen tavannut hänen lapsensa. Todellakin juopon jälkeen tuntuu kaikki paremmalta, ja uusi mies ei juo, raitis on ja viihtyy kotona. Vähän on mustasukkainen kyllä välillä, ja joskus komentaa lastani vähän ankarasti, sanoo että olen lepsu. ap [/quote] Aikalailla haiskahtaa kyllä. Jos jo nyt näin alussa on mustasukkaisuus puskenut esiin ja lastakin jämäkästi komentaa, niin ei hyvältä kuulosta. Parin vuoden päästä tilanne on se, että olet totaalisen alistettu ja lähikaupassakaan et saa yksin käydä koska sinä (huora) "selkeästi" flirttailet kauppiaalle ja tietysti kaikille muillekin miehille ja puolelle naisistakin ja varmaan naapurin koirallekin.

[/quote]

Hätkähdin kyllä kun muuten aivan hirmu huolehtiva ja lempeä mies tenttasikin minua jostain tavanomaisesta pikkujoulukutsusta, ketä sinne tulee, mitä siellä tehdään, aika tiukkaan sävyyn, ihan kuin olisin eri miehen kanssa ollut puheissa. Ajattelin että kuvittelinko vaan.

ap

[/quote]

sinulla on selkeästi ollut merkkejä, jotka epäilyttävät. Se on merkki, että ainakaan vielä ei ole aika muuttaa yhteen. Katso vielä ainakin toinen vuosi. 

Vierailija
26/42 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan oikeassa että toinen vuosi ei tee ollenkaan pahaa ennen varsinaista yhteen muuttoa. Joudun vaan tekemään koko ajan töitä että hän ei ole käytännössä kuitenkin koko aikaa.

Minulla ei ole kokemusta mustasukkaisuudesta, joten se tulee vähän yllätyksenä. En ole antanut aihetta. Olen tavallinen keski-ikäinen perheenäiti, etteivät miehet varsinaisesti viheltele peräänkään enää.

ap

Vierailija
27/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä on mennyt Ap?

Vierailija
28/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella on oikeus saada rakkautta ja seksiä, mutta itse en koskaan ottaisi miestä luokseni asumaan, jos asuisin edellisestä liitosta olevien lasten kanssa yhdessä. Siitä ei seuraa kuin ongelmia, vaikka mies olisi ihan normaali kiva mies. Kannattaa pitää suhde luksuksena, eli tapailla ilman lapsia. Kylässä voi käydä ja lapsille esitellä, mutta ei yhteistalouteen ennen kuin lapset muuttaa omilleen.

Aamen!!!!!

Sama koskisi kyllä miehiäkin...

Isät on usein niitä joille oma napa on tärkeämpi kuin omat lapset. Äidit ajattelee myös lasten tunteita.

Vierailija
29/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big red flag. Hyväksikäyttäjöt toimivat juuri noin.

Vierailija
30/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa pidemmälle lukea, mutta mies on varmasti narsissi. JSS.

Vierailija
31/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo narsistia! Lähde ennen kuin paratiisi muuttuu helvetiksi.

Vierailija
32/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea toiminta on aina vaarallista ja kertoo minulle pelkästään, että kyseessä on joko narsisti, tai niiiiiin epävarma ihminen, että kunhan jonkun nyt saa tuosta yhteen asumaan ja mahdollisimman pian kihlattua niin tästä mystisesti onnelliseksi muutun.

Vierailija
33/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://hidastaelamaa.fi/2019/09/6-halyttavaa-merkkia-siita-etta-rakkaa…

Lue osuisiko tämän naisen tarina yhteen sun tuntemusten kanssa.

Vierailija
34/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopea toiminta on aina vaarallista ja kertoo minulle pelkästään, että kyseessä on joko narsisti, tai niiiiiin epävarma ihminen, että kunhan jonkun nyt saa tuosta yhteen asumaan ja mahdollisimman pian kihlattua niin tästä mystisesti onnelliseksi muutun.

Narsisti ei voi elää ilman, että voi peilata omaa erinomaisuuttaan jonkun toisen kasvoista. Saman katon alle muuttaminen mahdollisimman nooeasti taas kertoo kontrollihalusta.

Vierailija
35/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa pilamaan suhde epävarmuudellasi. 

Vierailija
36/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota intuitioosi. Narskut on tosi ovelia. Mitä vanhemmasta henkilöstä kysymys, sitä enemmän hän on oppinut käsittelemään puolisoaan. Keskustele esim. tuosta lapsen kasvattamisesta hönen kanssaan aidosti kahden kesken. Narskut eivät kykene aitoon vuorovaikutukseen. Tarkkaile merkkejä, kuunteleeko hän sinua, vai pyrkiikö vaan siirtämään omat ajatuksensa sinulle. Toimiiko kuten puhuu, koska puheet ja toiminta usein ristiriidassa keskenään.

Vierailija
37/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luota intuitioosi. Narskut on tosi ovelia. Mitä vanhemmasta henkilöstä kysymys, sitä enemmän hän on oppinut käsittelemään puolisoaan. Keskustele esim. tuosta lapsen kasvattamisesta hönen kanssaan aidosti kahden kesken. Narskut eivät kykene aitoon vuorovaikutukseen. Tarkkaile merkkejä, kuunteleeko hän sinua, vai pyrkiikö vaan siirtämään omat ajatuksensa sinulle. Toimiiko kuten puhuu, koska puheet ja toiminta usein ristiriidassa keskenään.

Oppi toisen käsittelystä kehittyy tietysti aina kun puoliso vaihtuu...

Vierailija
38/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus, harmi kun ap ei enää varmaan ole paikalla. Minä myös löysin miehen josta ajattelin että tämä on liian hyvää ollakseen totta. Mutta, hän halusi heti muuttaa minun ja lapseni luokse. Suuttui jos epäröin. Alkoi mustasukkaiseksi heti kun alettiin tapailemaan. Jos esimerkiksi töissä jäin juttelemaan jonkun miespuolisen kanssa, niin se aika oli aina häneltä pois. Hyvin pian hän puhui jo itsestään lapseni isänä. Kuittasi sen nauraen vahingoksi, mutta teki kuitenkin usein selväksi, että haluaa päättää lasten asioista siinä missä lasten omakin isä ja toivoo, että lapsi alkaisi pitää häntäkin isänään.

Mies oli muuten minulle ja lapselle aivan ihana, mutta jokin takaraivossa pisti laittamaan pelin poikki ennen kun kerkesimme yhteen muuttamaan. Miehellä on ollut ennenkin epäonnea naisten kanssa. Tunsin siksi syyllisyyttä siitä että minäkin jätin hänet.

Vierailija
39/42 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aloitus, harmi kun ap ei enää varmaan ole paikalla. Minä myös löysin miehen josta ajattelin että tämä on liian hyvää ollakseen totta. Mutta, hän halusi heti muuttaa minun ja lapseni luokse. Suuttui jos epäröin. Alkoi mustasukkaiseksi heti kun alettiin tapailemaan. Jos esimerkiksi töissä jäin juttelemaan jonkun miespuolisen kanssa, niin se aika oli aina häneltä pois. Hyvin pian hän puhui jo itsestään lapseni isänä. Kuittasi sen nauraen vahingoksi, mutta teki kuitenkin usein selväksi, että haluaa päättää lasten asioista siinä missä lasten omakin isä ja toivoo, että lapsi alkaisi pitää häntäkin isänään.

Mies oli muuten minulle ja lapselle aivan ihana, mutta jokin takaraivossa pisti laittamaan pelin poikki ennen kun kerkesimme yhteen muuttamaan. Miehellä on ollut ennenkin epäonnea naisten kanssa. Tunsin siksi syyllisyyttä siitä että minäkin jätin hänet.

Pitkän liiton kariuduttua, olin jonkin aikaa näin jälkeenpäin ajateltuna tuuliajolla. Tapailin mm. ihan tosissani narskua, mutta ystävieni kulmien kohottelu kertoessani ihastuksestani ja omat vaistoni herättivät minut todellisuuteen onneksi ajoissa ja lopetin suhteen. Meni lähes vuosi ja tapasin tällaisen "liian hyvää ollakseen totta miehen". Punaiset liput liehuivat heti alusta saakka, kaikki hänen käytöksessään viittasi narsismiin, mutta hän oli niin hurmaavan ihana ja itsevarma, että roikuin mitättömän suhteemme riekaleissa vielä kauan tapailun loputtua. Tarinan opetus on se, että jos et ole saanut tarpeeksi turpaan, voit tulla pahoinpidellyksi (henkisestu) myös uudelleen.

Vierailija
40/42 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit eksäni, joka kulutti minut lopulta aivan loppuun. Mustasukkaisuus vain paheni, samoin syyllistäminen, rajojen yli kävely, uhriutuminen, epäempaattisuus, kritisointi ja sumutus. Ei mitään vaikutusta sillä, että tein kaikkeni ollakseni luotettava. Pikemminkin tuntui, että mitä enemmän tulin häntä vastaan, sitä pahemmaksi hän pitkällä juoksulla muuttui. Hän oli painostanut edellisetkin naiset karkuun. Et ehkä lue tätä, mutta joku toinen lukee ja sinulle sanon: lähde heti ja hae kaikki mahdollinen tuki itsellesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän