Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee Key Account Manager? Onko täällä sellaisia?

Vierailija
29.03.2022 |

Kerro tavallisesta työpäivästäsi!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomiehenä avaan ovia 70€/ kerta. Plus normipalkka.

Vierailija
2/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse, mutta työkaverini on. Hänellä se on lähinnä koordinoivaa hommaa ja asiakasprojekteissa roikkumista.

Jossain toisessa firmassa se voi olla jotain ehtaa asiakassuhteiden johtamista ja vaalimista, mutta väittäisin, että useammin se on yläkanttiin annettu hieno titteli sellaiselle, joka tekee töitä asiakasrajapinnassa. En yhtään ihmettelisi, vaikka jonkun puhelinmyyntifirman kaikki soittajat olisivat titteliltään tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kahvia, näyttää tärkeältä ja käy heittämässä läppää työkavereiden ja asiakkaiden kanssa, kun assarit tekee hommat.

Vierailija
4/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Key account manager eli KAM eli avainasiakaspäällikkö vastaa B2B-puolella tiimin kanssa nimettyjen asiakkuksien hoitamisesta ja johdosta. Tåhän saattaa kuulua myös asiakkaalla toteutettavien projektien vetäminen, mutta ei välttämättä.

Itse olen KAMina ICT-yrityksessä. Suurimmalla minun tililläni on vähän päälle 10 000 työntekijää, joista suoraan ICT-palvelun piirissä päälle 2000 henkilöä.

Tänään olen ollut viikottaisessa seurantapalaverissa asiakkaan kanssa, jossa käytiin läpinykyisten kehitysprojektien tilanne. Sisäisessä palaverissa, jossa käytiin läpi meidän uuden palvelutuotteen myynnin käynnistämistä. Olen tilannut asiakkaille tuotteita n 10 k€ verran. Lisäksi kävin meidän tekniikan kanssa läpi uuden palveluasiakkaan ympäristön kartoittamista.

Vaihteleva ja nielenkiintoinen työ.

Vierailija
5/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut asiakkaille tuotteita n 10 k€ verran.

Eihän tuo ole yhtään mitään. :D :D :D 

Vierailija
6/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli se monta kilo euroa. Gramma euroina se olis kymmenen tuhatta gramma euroa.

Vierailija
7/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on myyjä. Joskus pelkkä puhelinmyyjä, joskus isompia asioita myyvä ja asiakkuussuhdetta hoitava ihminen. Manager on tuossa tittelissä muodin vuoksi, koska tärkeän ihmisen pitää olla joku manager vaikka ei olisi alaisia.

Vierailija
8/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään tyypin, joka ei ole lukion jälkeen opiskellut mitään, mutta tittelinä key account manager. 🤣

Vierailija
9/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut asiakkaille tuotteita n 10 k€ verran.

Eihän tuo ole yhtään mitään. :D :D :D 

Ei ole iso ei. Tuossa oli 2 muutaman läppärin tilausta. Katsotaan mitä kauppaperjantai tuo :D

Vierailija
10/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nimi myyjälle.

Vierailija
11/11 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on myyjä. Joskus pelkkä puhelinmyyjä, joskus isompia asioita myyvä ja asiakkuussuhdetta hoitava ihminen. Manager on tuossa tittelissä muodin vuoksi, koska tärkeän ihmisen pitää olla joku manager vaikka ei olisi alaisia.

Päälliköt tuppaavat englanniksi kääntymään manageriksi.

Yst.

Projektipäällikkö elikkäs Project Manager