Saako käsityön jättää 7-luokan jälkeen
lukkarista pois,vai pitääkö kärvistellä ysiin saakka?
Kommentit (14)
Mitkä muut aineet voi lopettaa seiskalla/
Köksän ja sit kai voi valita kasille joko musan tai kuviksen
5 vastaa...
Nyt syksyllä pojalla 6h valinnaisaineita eli 2h köksää, 2h maila+pallopelit ja 2h kuvankäsittelyä.
Keväällä 8h eli 2h köksä, 2h maila+pallopelit, 2h elämyksiä liikunnasta ja 2h syventävä engalnti.
Jänniä valinnaisia. Ihan erilaisia kuin muinoin.
Se jää automaattisesti pois jos sitä ei valitse itse valinnaisaineeksi.
Poika on kasilla ja pois jäi tekninen työ, kuvis ja musa.
Valinnaisaineina köksä, liikuntaa x 2, kuvankäsittelykurssi ja syventävä englanti.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:22"]
Se jää automaattisesti pois jos sitä ei valitse itse valinnaisaineeksi.
Poika on kasilla ja pois jäi tekninen työ, kuvis ja musa.
Valinnaisaineina köksä, liikuntaa x 2, kuvankäsittelykurssi ja syventävä englanti.
[/quote]
kuinka paljon teillä on valinnaista? Mun lapsella vain köksä ja liikuntaa, kemiaa keittiössä on vain syyskaui. Ja ysillä vain köksä.
Mun koulussa musaa on kaikille vielä kasilla. Noista muuta valinnaisia.
Voi jättää pois kässän, kotsan, musiikin ja kuviksen
Aika harva malttaa seiskaluokalla jättää. Tuossa iässä ne rupeaa erityisesti kiinnostamaan.
Mun lapsella oli mahdollisuus ottaa 2 kahden vuoden valinnaisainetta ja 4 puoli vuotta kestävää. Ja ysille saa valuta uudet puoli vuotta kestävät. Niitä oli valtavasti vaihtoehtoja. Varmaan yli 20. Esimerkiksi:
keskiaika
Tähdet ja avaruus
Matikan laajentava
Enkun puhekurssi
Kokeellinen kemia
Esiintymistaito
Jne
10 jatkaa, että niitä kaksi vuotta kestäviä oli vain jotain 10: saksa, ranska, kuvis, musa, tekninen, tekstiili, lisäliikunta, kotsa, tietotekniikka ja olikos joku kieli vielä.
Itsellä (2010-2012) oli valinnaisena Kaupalliset aineet, Tekninen työ ja Viestintä.
Vaihtoehtoja, joista valita, oli noin 10.