Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilainen synttärit; ketä kutsuttu ryhmästä?

Vierailija
14.09.2015 |

Kutsutteko kaikki vai pelkästään tytöt/pojat?/Vai saako lapsenne valita ketä kutsutaan? Meillä ei ole vielä ollut kaverisynttäreitä ollenkaan ja nyt ne on pian edessä. Minkälaista ohjelmaa, tarjoilua..kääk mä oon ihan noviisi tässä asiassa :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän vie kutsuja päiväkotiin jos kaikkia ei kutsuta! Kutsut on syytä jakaa vapaa-ajalla.

Vierailija
2/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:53"]Ettehän vie kutsuja päiväkotiin jos kaikkia ei kutsuta! Kutsut on syytä jakaa vapaa-ajalla.
[/quote]
Mitä ihmettä??????
Eikö nykyajan lapset siedä pettymyksiä?
En ymmärrä yhtään tätä viestin pointtia. Ootteko tosissanne? ..vai mitä vellihousuja kasvatatte lapsistanne?? Mä en ainakaan ole velvollinen pitämään kaverisynttäreitä 18 ryhmäläiselle + lapsen serkkukavereille yms... HALOO!!! Eikä siitä kutsujen jaosta tarvii mitään ohjelmanroa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:53"]Ettehän vie kutsuja päiväkotiin jos kaikkia ei kutsuta! Kutsut on syytä jakaa vapaa-ajalla.
[/quote]
Mitä ihmettä??????
Eikö nykyajan lapset siedä pettymyksiä?
En ymmärrä yhtään tätä viestin pointtia. Ootteko tosissanne? ..vai mitä vellihousuja kasvatatte lapsistanne?? Mä en ainakaan ole velvollinen pitämään kaverisynttäreitä 18 ryhmäläiselle + lapsen serkkukavereille yms... HALOO!!! Eikä siitä kutsujen jaosta tarvii mitään ohjelmanroa tehdä.
[/quote]

Ihan samaa mietin minäkin?! Välillä elämässävoi tulla vähän pahamieli.eikä kaikkien kaveri tarvitse olla.oli niitä lapsia ryhmässä sitten 18 tai 8.....

Vierailija
4/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin kaikki ryhmän tytöt. Lapsen listalla oli kahta vaille kaikki, joten minä aikuisena päätin, että kaikki kutsutaan. Pettymyksiä hyvä oppia kestämään, mutta parin lapsen jättäminen ulkopuolelle on vaan ilkeää. Toinen vaihtoehto on sitten kutsua selkeästi vain jotkut.

Vierailija
5/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulossa kaverisynttärit ja ihan jo valmiiksi hirvittää kun nykyajan lapsilla ei ole minkäänlaisia pöytäkäytöstapoja.:( vaikka vieraaseen paikkaan tulevat!! No, minä yritän kasvattaa oman poikani lisäksi hänen kaverinsakin... Tarjolle perinteiset synttäriherkut. Katson ettei kukaan rohmua ja tarvittaessa siitä aion sanoa.
Ja vielä, tosiaankaan koko luokka ei ole tulossa. Joku raja heii..

Vierailija
6/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa päiväkodeissa otettu linjaus, että pk:n kautta kutsuja ei saa jakaa. Lapset on ihan ilmiömäisiä kiristämään toisiaan synttärikutsuilla. "Mä en kutsu sua jos et leiki mun kaa/en saa tuota lelua/kerrot aikuiselle mitä tein.."

Vierailija
7/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväkodin kautta kutsuja, jos kaikkia ei kutsuta. Nämä synttärikutsut kun ovat tyypillinen kiristämisen ja kiusaamisen muoto: "jos et tee niin, et saa kutsua mun synttäreille!"

T: eskariope

Vierailija
8/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kaikkien kutsumisen kannalla, mutta eipä tullut vastakutsuja, joten sai olla viimeinen kerta. Nyt kutsutaan vain kaverit. En välitä, jos joku jää ilman kutsua.

Vierailija
9/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ryhmässä oli 12 poikaa. Lapsi kutsui ryhmästä 5 ja lisäksi 2muuta kaveria. Ei ollut kellään juhlia joihin olis kutsuttu kaikki. Paria ei voi jättää kutsumatta.

Vierailija
10/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuimme koko ryhmän ja lisäksi pari muuta kaveria. Ohjelmassa ei ollut oikein sen kummempaa kuin karkkiongintaa, maalaamista ja majaleikkejä. Herkkuja sai vetää niin paljon kuin sielu sietää. Hyvin keksivät tekemistä ja talokin on vielä pystyssä:)

Vierailija
11/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut eskarissa synttäreillä ollenkaan poikia, tyttöjä vain. Ja taisipa meitä olla se n.10 :)

Vierailija
12/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 22:41"]Ei päiväkodin kautta kutsuja, jos kaikkia ei kutsuta. Nämä synttärikutsut kun ovat tyypillinen kiristämisen ja kiusaamisen muoto: "jos et tee niin, et saa kutsua mun synttäreille!"

T: eskariope
[/quote]
Onpa kamalia hirviöitä nykyajan nulikat.

Vierailija
13/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin eskarista 4 "parasta" kaveria sekä muutama lapsi naapurustosta ja samanikäinen serkku. Ei jaettu kutsuja eskarissa. Pidettiin ns leffailta, raivattiin olkkarin lattialle iso tila joka täytettiin patjoilla ja tyynyillä, valitsivat yhdessä yllättävän sopuisasti leffan. Askarreltiin kaikille etukäteen semmoiset popkornitötteröt sekä pienet karkkipussit ja tikkukasviksia ja -hedelmiä. Juomana on sellainen pieni päärynä- tai mansikkamehupullo. Leffan jälkeen menivät pihalle hetkeksi juoksentelemaan. Koko hommassa meni vähän reilu parisen tuntia.

Vierailija
14/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt eskarilainen. Viime vuonna sanoin et kymmenen kaveria mahtuu. Luetteli sitten kunnes sanoin stop. Sitten käytiin läpi ja tyytyväinen oli. Tyttöjä ja poikia tuli, meillä poika. Nannaa, sipsiä, keksiä, kakku tai jäde tai mokkapalat-linjalla. Ja muutama leikki, onginta tms. Loppu menee touhutessa.

Vierailija
15/15 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat. Lapsi ite valitsee. Ei missään nimessä koko ryhmää!!
Ohjelmaa kannattaa suunnitella. Max 15min vapaata leikkiä. Muuten lähtee hanskasta...:D
Meillä kaverisynt. kestää aina kaks tuntia. Sekin on ihan max aika. Karkkia en oo laittanu tarjolle kippoon koska kuka sitä ehtii siinä säännöstellä...ja sillonhan ne syö sitä niin kauan ku riittää...!!! Karkit saatu erikseen sit...esim yllätyspussissa muutama karkki. Ja kakun/jätskin päälle karkkia. Siitä sit saavat karkkinsa. Pöytään popcornia/sipsiä, viinirypäleet (menee usein kuumille kiville!!), suolatikkuja, keksejä... Pikku naposteltavaa.
Siitä vaan suunnittelemaan.:) Täällä pidetty jo useammat kaverisyndet..;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan