Polyamorian seurauksista
Hei!
Kaipaan vinkkejä seuraavanlaiseen tilanteeseen. Rakastuin polyihmiseen, joka ei tosin sanonut olevansa poly. Hän hyväksikäytti minua emotionaalisesti ja seksuaalisesti, ehkä osin niihin liittyen (traumakemiasuhde) en ole koskaan kokenut vastaavaa rakkauden tunnetta. Tämän seurauksena minun on ollut kuitenkin vaikea/mahdotonta löytää luottamusta ja tuntea rakkautta enää muita kumppaneitani kohtaan. Miten tällaisesta voisi päästä yli?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Odota.
Olen odottanut jo ihan riittävästi, ei auta yhtään. En jaksa tällaista ”elämää”, rikottuna ja täysin elämä murskattuna.
Eivät nämä tällaiset sosiaaliset suhteet ja itkut liity seksipalstalle.
Täällä nussitaan: kaikkia
Elämäni on ihan täyttä paskaa sen ihmisen temppujen seurauksena. En nää mitään hyvää missään, en jaksa olla töissä, en jaksa olla ihmisten seurassa, kaverit ovat kaikonneet, en jaksa harrastaa mitään, elämäni on täysin pilalla. Ei olisi kannattanut luottaa siihen ihmiseen, eikä ottaa vastaan sexpon ”apua”.
Sexpon rikkoma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota.
Olen odottanut jo ihan riittävästi, ei auta yhtään. En jaksa tällaista ”elämää”, rikottuna ja täysin elämä murskattuna.
Ok
Elämäni on ihan täyttä paskaa sen ihmisen temppujen seurauksena. En nää mitään hyvää missään, en jaksa olla töissä, en jaksa olla ihmisten seurassa, kaverit ovat kaikonneet, en jaksa harrastaa mitään, elämäni on täysin pilalla. Ei olisi kannattanut luottaa siihen ihmiseen, eikä ottaa vastaan sexpon ”apua”.
Mitäpä jos alkaisit ottamaan vastuuta omasta elämästäsi ja lakkaisit syyttelemästä muita? Miltä kuullostaa?
Rakkaudella ja parisuhteilla on aina parasta ennen päiväys riippumatta siitä että ovatko avoimia, poly vain normi kahdenkeskisiä. Tuon kun sisäistää, niin ymmärtää että voi ihan yhtä hyvin nuzzia vasemmalle ja oikealle fwb-jutuissa vailla huolen häivää ja nauttia siitä s eksistä mitä eri ihmisiltä saa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Sexpo on sinulle tehnyt, kun olet sen "rikkoma?"
En uskalla tarkkaan kertoa, koska olen jo joutunut uhkailun kohteeksi tapahtumien johdosta. Lyhykäisesti rikoin heidän antamien neuvojen seurauksena pitkän liittoni ja elin monisuhteisesti. Molemmat asioita joita syvästi kadun ja joiden seuraukset ovat olleet todella ikävät. Uupuminen, taloudellisesti mahdoton tilanne, tutustuin heidän neuvostaan ihmisiin jotka olivat itselleni vahingollisia monella tavalla, mt-ongelmat, ihmissuhdeongelmat, seksuaalinen ja emotionaalinen hyväksikäyttö jne.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla tarkkaan kertoa, koska olen jo joutunut uhkailun kohteeksi tapahtumien johdosta. Lyhykäisesti rikoin heidän antamien neuvojen seurauksena pitkän liittoni ja elin monisuhteisesti. Molemmat asioita joita syvästi kadun ja joiden seuraukset ovat olleet todella ikävät. Uupuminen, taloudellisesti mahdoton tilanne, tutustuin heidän neuvostaan ihmisiin jotka olivat itselleni vahingollisia monella tavalla, mt-ongelmat, ihmissuhdeongelmat, seksuaalinen ja emotionaalinen hyväksikäyttö jne.
No, ikävä kertoa, mutta et löydä syyllistä itsesi ulkopuolelta. Sait neuvoja ja päätit toimia niiden mukaan. Tällä en kuitenkaan tarkoita sanoa, että sinun pitäisi syyttää itseäsi. Ei pidä.
Oletko hankkinut ammattiapua? Jos et, hanki sitä. Nyt olet kuitenkin vielä siinä vaiheessa, että tarvitset apua ja aikaa päästä henkisesti parempaan kuntoon. Kun henkiset rahkeet alkaa riittää siihen, opettele hyväksymään nykyinen tilanne ja tekemäsi valinnat. Se ei tapahdu hetkessä, mutta helpottaa. Sen päälle on sitten helpompi rakentaa uutta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ikävä kertoa, mutta et löydä syyllistä itsesi ulkopuolelta. Sait neuvoja ja päätit toimia niiden mukaan. Tällä en kuitenkaan tarkoita sanoa, että sinun pitäisi syyttää itseäsi. Ei pidä.
Oletko hankkinut ammattiapua? Jos et, hanki sitä. Nyt olet kuitenkin vielä siinä vaiheessa, että tarvitset apua ja aikaa päästä henkisesti parempaan kuntoon. Kun henkiset rahkeet alkaa riittää siihen, opettele hyväksymään nykyinen tilanne ja tekemäsi valinnat. Se ei tapahdu hetkessä, mutta helpottaa. Sen päälle on sitten helpompi rakentaa uutta elämää.
Tiedän olevani ainut syyllinen. Olen ammattiavun piirissä, se ei kuitenkaan ole tuottanut tulosta. Seksuaaliterapeutteihin en luota enää yhtään. En usko enää pystyväni elämääni uudelleen rakentamaan.
Miyen polyamoria muka liittyy siihen että hän hyväksikäytti sinua? Kurjia ihmisiä on ihan monogamisissakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos alkaisit ottamaan vastuuta omasta elämästäsi ja lakkaisit syyttelemästä muita? Miltä kuullostaa?
Mikä vaivaa ihmistä, joka ei siihen kykene?
Tämä on on ollut täällä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa ihmistä, joka ei siihen kykene?
Tämä on on ollut täällä ennenkin.
Hyväksikäytön aiheuttamat traumat.
Sexpo ei kyllä ole luotettava järjestö. Ajavat aika ideologista näkemystä seksuaalisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sexpo ei kyllä ole luotettava järjestö. Ajavat aika ideologista näkemystä seksuaalisuudesta.
Kokemani perusteella olen täysin samaa mieltä. Leikkivät ihmisten elämillä.
Vierailija kirjoitti:
Miyen polyamoria muka liittyy siihen että hän hyväksikäytti sinua? Kurjia ihmisiä on ihan monogamisissakin.
Siten että vastaava ei olisi ollut mahdollista monogamisessa suhteessa. Lisäksi hän käytti tietoisesti hyväkseen ammattiosaamistaan aiheen tiimoilta. Olen tutustunut narsismiin ja alkanut vasta sen kautta hahmottaa minkälaisesta ihmisestä on todella kysymys.
Odota.