Pidätkö turvallisuussyistä käyttötilillä vain vähän rahaa?
Itse pidän maksimissaan 50e ja siirrän tarvittaessa lisää, loput on säästötilillä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihis ne rahat sieltä käyttötililtä häviäisi?
No esim tässä joku vuosi sitten oli joku rikollisliiga, joka lähiveloitti ihmisten kortteja bussissa (lompakon läpi). Vähän väliä on ollut korttien kopiointeja bensa-asemilla jne. Mobile pay on liitetty käyttötiliin ja sielläkin maksimi veloitus on nykyään muistaaksen 1000 eur. Olen ajatellut, että parempi, jos kortin takana ei ole kovin paljon rahaa. Isompia ostoksia varten (erittäin harvinaisia) voi sitten siirtää sinne enemmän.
Turvarajoista koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim tässä joku vuosi sitten oli joku rikollisliiga, joka lähiveloitti ihmisten kortteja bussissa (lompakon läpi). Vähän väliä on ollut korttien kopiointeja bensa-asemilla jne. Mobile pay on liitetty käyttötiliin ja sielläkin maksimi veloitus on nykyään muistaaksen 1000 eur. Olen ajatellut, että parempi, jos kortin takana ei ole kovin paljon rahaa. Isompia ostoksia varten (erittäin harvinaisia) voi sitten siirtää sinne enemmän.
No edelleen voi laittaa ne turvarajat kortille, kuin paljon voi veloittaa kerralla ja kuin paljon vuorokaudessa.
Samoin verkkomaksamiselle voi laittaa rajat ja nostoille. Jos noi rajat on kunnossa, käyttötilin ainoa mörkö on inflaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No edelleen voi laittaa ne turvarajat kortille, kuin paljon voi veloittaa kerralla ja kuin paljon vuorokaudessa.
Samoin verkkomaksamiselle voi laittaa rajat ja nostoille. Jos noi rajat on kunnossa, käyttötilin ainoa mörkö on inflaatio.
Sanoppa kuule sellanen pankkitili tänäpäivänä joka maksaa edes pientä korkoa? Taitaa joku virolainen pankki olla ärkipäässä maksaessaan ehkä sen 1-1.5%
Pari tonnia käyttötilillä. Kymppitonni säästötilillä. 5000 e luottokortilla. Ja sitten isommat summat rahastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa kuule sellanen pankkitili tänäpäivänä joka maksaa edes pientä korkoa? Taitaa joku virolainen pankki olla ärkipäässä maksaessaan ehkä sen 1-1.5%
Kuule, kerropa missä olen väittänyt että pankkitilille maksetaan korkoa. Jos tilin mörkö on inflaatio nii eihän sille makseta korkoa joka inflaatiota kompensois vai mitä nää horiset??
Niinpä, nykyään minä pidän vain yhtä matalasaldoista kortti-tiliä, jossa on tiukat nostorajat!💰 💳
"Suomi on sarvikuonojen 🦏 ja kartellien luvattu maa!" Siksi täällä on kaikki kallista!
Pankkien kartelli näkyy siinä ettei pankkikorttia saa mistään ilman turvatonta lähimaksu-ominaisuutta ja korteissa on aina oletuspuolena kallis luotto! Ruuhkaisella kaupan kassalla sen joutuu aina vaihtamaan pankille.
Lisäksi ne korottelevat ns. "kk-palvelumaksuja" yksipuolisesti oman mielensä mukaan! Viimeksi vuoden vaihteessa 💩Nordea 2.5 eurosta 7.5 euroon kk eli 3x!
En turvallisuussyistä, mutta säästäväisyyden vuoksi laitan tilipäivänä enemmistön rahoista säästötilille ja pyrin pärjäämään jäljelle jäävillä rahoilla loppukuun. Olen havainnut, että se raha mikä on tilillä myös menee, oli sitä miten paljon tai vähän hyvänsä.
Turvarajoista ole kuin haittaa omiin ostoksiin. Käyttötilillä on rahat kuukauden normaaleihin ostoksiin. Epänormaalimmat hoituu siirtämällä tilille ensin lisää rahaa.
Luotot on kahdella eri kortilla, lähinnä häiriöiden varalta, toisaalta varkauden/väärinkäytösten varalta. Eli en ole vararikossa jos korttitiedot joutuu vääriin käsiin ja toisaalta en joudu kassajonossa selittämään että eipä raja riittänytkään nyt tähän.
Oli muuten hitonmoinen vaiva nostaa teinin rajat... valtakirjaa toiselta huoltajalta ja passin kanssa pankkiin köymään. Asian hoitoon paikan päällä meni sitten 3 min, mutta koko ruljanssiin valtakirjapohjasta ajanvaraukseen ja töistä poissaoloineen pari tuntia. Ei kuulemma ole mahdollista että teini vaihtelisi omia rajojaan omassa verkkopankissaan tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypo, 0,3%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan pankkikorttivarkaille?
Ei, koska käyttörajat ovat pienet ja normaalitilanteessa käyttö ulkomailla on kokonaan estetty.
Itse en jaksaisi tuota ap:n taktiikkaa, jos jatkuvasti pitää siirtää rahaa edestakaisin.
Mitä varten tili sitten on?
Pidät 50€ tilillä ja maksat tilinhoitokuluja 4,50-8,50€ kuussa, aika typerää rahankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
En turvallisuussyistä, mutta säästäväisyyden vuoksi laitan tilipäivänä enemmistön rahoista säästötilille ja pyrin pärjäämään jäljelle jäävillä rahoilla loppukuun. Olen havainnut, että se raha mikä on tilillä myös menee, oli sitä miten paljon tai vähän hyvänsä.
Minullakin oli käyttötilillä 50 tuhatta ja tajusin ettei sitä niin kauhean tarkasti katsonut mihin rahaa laittaa. Heti muuttui oma suhtautuminen kun siirsin suurimman osan säästötilille jakäyttötilillä nyt vain muutama tonni. Suuresta summasta ei heti huomaa jos napsii paljon pikkusummia pois.
Minä pidän kaikki rahani käyttötilillä eikä huoleta lainkaan jos sieltä joku muu jotain nostaa kuin minä, koska tietäähän pankki että minä en ole niitä nostanut ja korvaa kaiken minulle.
Tietenkin voidaan jossitella että mitä jos joku varastaa sun tabletin ja katkasee sun sormenpään jotta saa sormenjälkitunnistuksella sun läppärin auki ja pääsee sun tilille ku se on ensin kuristanu sua ja pyytäny sun pinkoodit ja muut tunnusluvut jne.
Tai jotain muuta jossittelua ja salaliittoteoriat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvarajoista koskaan kuullut?
Tottakai olen kuullut, mutta en ymmärrä miksi ne olisivat yhtään sen kätevämpiä. Ihan yhtälailla niitä täytyy säätää, jos ostaa kotain isompaa. Normielämässä siirrän palkkapäivänä osan säästötilille, eikä sieltä tarvitse mitään siirtää enää takaisin. Isompia ostoksia tulee tehtyä sen verran harvoin. Ja viimeksi kun Mobile paytä katsoin, niin sitä rajaa ei saanut 1000 eur alemmas.
En pidä paljoa käyttötilille, max 2-3 tuhatta.