Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ystävän huolia kuunnella loputtomiin?

Vierailija
29.03.2022 |

Ystävän lyhyen tapailusuhteen päättymisestä tulee kohta kuluneeksi puoli vuotta, ja edelleen melkein viikoittain pitää keskustella siitä, kuinka kusipää kyseinen tyyppi oli. Minä en ihan oikeasti enää jaksa käydä samoja juttuja kymmeniä kertoja läpi, kun elämässä on omiakin huolia. En myöskään usko, että ystävä pääsee tuosta tyypistä ikinä yli, jos kuukaudesta toiseen jauhetaan ja jauhetaan eikä suostuta päästämään irti.

Olen jo kerran aiemmin joutunut vetämään kyseiselle ystävälle rajat, kun en enää vaan jaksanut kuunnella avautumista suhteesta, jotka oli päättynet aikapäiviä sitten. Silloin ystävä loukkaantui syvästi ja katkaisi välit vähäksi aikaa. Nyt ollaan samassa tilanteessa. En halua loukata, mutta olen ihan oman jaksamiseni äärirajoilla. Mitä tehdä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avata se suusi ja puhua asia läpi. Mitä teet tuollaisella ystävällä? Hän on ainoa sisältö elämässäsi?

Vierailija
2/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet jo ratkaisusi tehnyt ulisemalla täällä ystäväsi ongelmat koko kylälle. Mene nyt kiireesti ”vetämään rajoja”, mutta älä ikinä, koskaan odota ymmärrystä omalle kohdalle pitkittyneessä kärsimyksessä, vaikkapa parantumattomassa syövässä. Muista silloin tämänhetkiset tunteesi kun On Niiiin Raskasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jauhaisit vaan niistä sun terveysjauheista loputtomiin frendeillesi instead.

Vierailija
4/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt tekemään jotakin positiivista ja voimaanntuttavaa! Skumppaa ja ”korkkarit kattoon”, sitten parit belfiet Instaan. Se on sitä tosi elämää!

Vierailija
5/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Jotenkin naiivisti uskoin että oma "ystäväni" olisi iän myötä kehittynyt emotionaalisesti , mutta eihän se niin mene. Samat asiat jauhettiin eikä omaa käytöstä suostuttu näkemään. Sun on nyt vedettävä ne rajat ystävälle , ei tule muuttumaan , ikävä kyllä.

Vierailija
6/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on narsisti.

Vierailija
7/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä jauhoi ainakin seitsemän vuotta aina viimeisimmän suhteen päätyttyä, kuinka ensirakkaus oli niin paljon parempi kuin viimeisin kumppani. Aina vertasi jokaista ensirakkauteensa, samalla kun minä olin käytännössä sinkkuna koko ajan. No, ystävyys on kestänyt kolmisenkymmentä vuotta, ja kuuntelihan hän myös loputtomia horinoitani kolmisen vuotta sitten viimeisimmästä ihastuksestani. Että ei kai se aina tasan mene, mutta kenelle minä olisin puhunut jos olisin ystäväni sulkenut elämästäni?

Vierailija
8/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran: ONNEKSI en ole nainen! Huh.

Vierailija
9/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woimaannu ja jätä moinen valittaja.

Vierailija
10/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kuunnella toisen huolia. Otat frendeiksesi vain sellaisia joista on hyötyä ja joiden kanssa on vaan kivaa, sit kun alkaa kyllästyttää tai ärsyttää niin etsii vaan uusia. Pääasia että on itellä kiva fiilis.

Vierailija
11/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä jauhoi ainakin seitsemän vuotta aina viimeisimmän suhteen päätyttyä, kuinka ensirakkaus oli niin paljon parempi kuin viimeisin kumppani. Aina vertasi jokaista ensirakkauteensa, samalla kun minä olin käytännössä sinkkuna koko ajan. No, ystävyys on kestänyt kolmisenkymmentä vuotta, ja kuuntelihan hän myös loputtomia horinoitani kolmisen vuotta sitten viimeisimmästä ihastuksestani. Että ei kai se aina tasan mene, mutta kenelle minä olisin puhunut jos olisin ystäväni sulkenut elämästäni?

Olet rakentanut koko elämäsi yhden kortin varaan?

Vierailija
12/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoa niihin omiin huoliisi, ja sano, että juuri nyt et jaksa kantaa muiden murheita, kun on omissakin asioissa kaikenlaista.

P.S. Tietääkö hän niistä sinun huolistasi ja murheistasi? Vai onko teillä tuo avautuminen yksisuuntaista?

Vierailija
13/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin palstalta, että pitää kuunnella ja antaa vertaistukea, mutta neuvoa ei saa.

Vierailija
14/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydälle. Jos loukkaantuu niin sille ei voi mitään - olettaen, että et ilkeile hänelle. 

Vierailija
15/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoosi: ei tarvitse. Mun neuvoni on, että otat etäisyyttä tähän ystävääsi. Vietä aikaasi enemmän muiden ystäviesi ja kavereidesi kanssa ja pidä heihin enemmän yhteyttä. Älä sovi ystäväsi kanssa enempää tapaamisia kuin mitä ihan oikeasti jaksat. Voit ihan hyvin sanoa, että sulla on muuta menoa tms, jos ystäväsi haluaa tavata liian usein. Jos ystäväsi soittelee liian usein, älä jää kuuntelemaan vaan sano heti puhelun alussa, että "hei, mulla on nyt vähän kiire/odotan just puhelua / olen just lähdössä kotoa/ olen just autossa/olen just treebeissä/olen just kaupassa, mutta soitellaanko vaikka viikonloppuna?". Todennäköisesti jaksat kuunnella ystävääsi paremmin, kun joudut kuuntelemaan harvemmin ja vietät enemmän aikaa muiden kuin hänen kanssaan. 

Vierailija
16/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rakentanut koko elämäsi yhden kortin varaan?

En todellakaan ole, minulla on muutama hyvä ystävä ja jonkin verran kavereita. 😎👍

En vain ihan kevyin syin ala katkaista luottamuksellista ystävyyttä. En hae ystävistäni hyötyä, se ei haitta tokikaan, että hauskaakin on. Ei se huolten kuuntelu minua rasita, ei edes se että, jonkun kommenttini ystävä kertoo omana ajatuksenaan parin vuoden kuluttua.

Vierailija
17/17 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet jo ratkaisusi tehnyt ulisemalla täällä ystäväsi ongelmat koko kylälle. Mene nyt kiireesti ”vetämään rajoja”, mutta älä ikinä, koskaan odota ymmärrystä omalle kohdalle pitkittyneessä kärsimyksessä, vaikkapa parantumattomassa syövässä. Muista silloin tämänhetkiset tunteesi kun On Niiiin Raskasta!

Kyllä minä aion ainakin käyttää ystäviäni jos sairastun/tulee murheita. Siitäkin huolimatta, etten itse jaksa/halua heidän murheitaan kuunnella, tai tuomitsen ne mitättömiksi. Näin tämä elämä pyörii; hyväksikäyttäen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän