Työttömät! Tarjoudutko perjantaiksi töihin?
Minä menen varmasti jos jostain soitetaan (olen monella sijaislistalla). Mutte pelkäänpä vaan että monet paikat laitetaan kiinni sen sijaan että otettaisiin sijaisia.
Kelpaisi kyllä pieni lisä tähän ankeaan työmarkkinatukeen.
Kommentit (20)
En todellakaan mene mihinkään verovaroilla tuettujen slush-pällien kokoomuskampanjaan.
t. työtön
Tuleeko karenssi jos kieltäytyy työstä lakon aikana?
Jos kuuluu liittoon ja on työtön ja oma liitto on perjantaina lakossa niin kuinka työtön menettelee ? Seisooko asennossa kunniaa tehden vai onko housut kintuissa ja odottaa että julkiselta tullaan panemaan strap onilla per..een.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:28"]
Tuleeko karenssi jos kieltäytyy työstä lakon aikana?
[/quote]
Missä on lakko?
Menisin mielelläni, ihan minne vain taitoni riittävät. Olen FM, mutta jo pitkään työtön. Voisin tehdä mitä tahansa työtä, paitsi puhelinmyyntiä ja feissausta (en ole hyvä pitämään myyntipuheita, koska tyrkytys ahdistaa). Siivoustyökin kelpaisi.
Tuskinpa kuitenkaan kukaan tarvitsee yhdeksi päiväksi tuuraajaa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:35"]En tietenkään mene. Sehän ajaisi pohjan koko idealta. Ek ja ay:t saavat sitten sopimusten loppuessa itse neuvotella uudet sopparit. Valtiolla mitään saneluoikeutta ole. Miten sattukin että leikkaukset koskevat suurimmalta osin pienituloista ja naisvaltaista alaa.
[/quote]
Mä voisin tehdän noiden lakkoilijoiden työtä ilomielin myös pienemmällä palkalla ja pienemmilla eduilla.
Luin, että poliisitkin lakkoilee pe. Jos tarvitsevat tuuraajaa, minä voisin mennä Helsingin poliisille päiväksi hommiin ja ratkaista kadonneen tsekkiläisnaisen tapauksen :)
Minä en mene koska tiedän mitä vastaan tämä on tulossa.
En koska yksikin työvuoro viivästyttää ansiosidonnaisen saamista melkein kuukaudella. Ei ole varaa ottaa sellaista rahatonta taukoa kun vuokra jne. pitää maksaa tiettynä päivänä. Muutaman kerran olen sen virheen tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:53"]
Luin, että poliisitkin lakkoilee pe. Jos tarvitsevat tuuraajaa, minä voisin mennä Helsingin poliisille päiväksi hommiin ja ratkaista kadonneen tsekkiläisnaisen tapauksen :)
[/quote]
Mä voisin toimia ratsupoliisina :)
Mihin voi ilmoittautua tuuraajaksi?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:32"]
Minä menen varmasti jos jostain soitetaan (olen monella sijaislistalla). Mutte pelkäänpä vaan että monet paikat laitetaan kiinni sen sijaan että otettaisiin sijaisia.
[/quote]
Et sinä siitä itsellesi mitään saa. Kaikki hyöty menee riistäjille eli työnantajille. Lisäksi sinut tunnetaan sen jälkeen kusipäisenä rikkuri, tuskin monessa työpaikassa kavereita tulet saamaa.
Kivaa sitten olla ruokatunnit yksin ja muiden tuijottaessa idioottia, joka laski oman palkkansa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:35"]En tietenkään mene. Sehän ajaisi pohjan koko idealta. Ek ja ay:t saavat sitten sopimusten loppuessa itse neuvotella uudet sopparit. Valtiolla mitään saneluoikeutta ole. Miten sattukin että leikkaukset koskevat suurimmalta osin pienituloista ja naisvaltaista alaa. [/quote] Mä voisin tehdän noiden lakkoilijoiden työtä ilomielin myös pienemmällä palkalla ja pienemmilla eduilla.
[/quote]
Voit tehdä sen jo tänään, mene töihin ja lahjoitat sitten palkkasi takaisin työnantajalle, eli käyt tilipäivänä automaatista nostamassa koko tilin ja viet rahat työnantajalle kouraan.
Mikä estää?
ps Voit antaa nykyisetkin tulosi, rahasi ja omaisuutesi työnantajalle, koska niin haluat. Realisoit kaiken omaisuutesi ja lahjoitat jollekin ison yrityksen miljonäärille, varmasti kelpaa.
ALAHAN TOIMIA; ÄLÄKÄ VAIN HUUTELE TÄÄLLÄ! LAHJOITA HETI KOKO OMAISUUTESI MILJONÄÄREILLE! SITÄHÄN TÄÄLLÄ ESITÄT.
-RAHAT TISKIIN!
Menen joo perjantaina sijaiseksi. Sen vuoksi että osa on ottanut perjantain vapaaksi siinä pelossa että päikyt on silloin kiinni, ja tarvitaan joku sijaistamaan heitä. Mulle passaa. :)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:35"]
En tietenkään mene. Sehän ajaisi pohjan koko idealta. Ek ja ay:t saavat sitten sopimusten loppuessa itse neuvotella uudet sopparit. Valtiolla mitään saneluoikeutta ole. Miten sattukin että leikkaukset koskevat suurimmalta osin pienituloista ja naisvaltaista alaa.
[/quote]
Muutama päivä takaperin PAM vastusti aukioloaikojen vapauttamista ja nyt kun säädeltäisiin valtion taholta niin sekään ei kelpaa..
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:32"]Minä menen varmasti jos jostain soitetaan (olen monella sijaislistalla). Mutte pelkäänpä vaan että monet paikat laitetaan kiinni sen sijaan että otettaisiin sijaisia.
[/quote]
Nää EK:n juoksupoikien trollit menee entistä säälittävämpään suuntaan.
Minä olen työtön, mutta en missään nimessä menisi kusemaanaan omiin muroihini, vaan menen täysillä kannattamaan työtaistelua, eli siis tottakai olen mielenilmauksessa mukana.
Tämä on myös meidän työttömien työnhakijoiden asia. Jos hallitus saa nyt pään auki, niin ne heikennykset ei pomminvarmasti jää tähän.
Mitäpä minäkään sellaisella työllä tekisin, josta ei saa kuin roposia. Orjatyötähän on maailma pullollaan, sitä minä en kaipaa, vaan työtä josta maksetaan asiallinen palkka.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:35"]En tietenkään mene. Sehän ajaisi pohjan koko idealta. Ek ja ay:t saavat sitten sopimusten loppuessa itse neuvotella uudet sopparit. Valtiolla mitään saneluoikeutta ole. Miten sattukin että leikkaukset koskevat suurimmalta osin pienituloista ja naisvaltaista alaa. [/quote] Mä voisin tehdän noiden lakkoilijoiden työtä ilomielin myös pienemmällä palkalla ja pienemmilla eduilla.
[/quote]
Voit tehdä sen jo tänään, mene töihin ja lahjoitat sitten palkkasi takaisin työnantajalle, eli käyt tilipäivänä automaatista nostamassa koko tilin ja viet rahat työnantajalle kouraan.
Mikä estää?
ps Voit antaa nykyisetkin tulosi, rahasi ja omaisuutesi työnantajalle, koska niin haluat. Realisoit kaiken omaisuutesi ja lahjoitat jollekin ison yrityksen miljonäärille, varmasti kelpaa.
ALAHAN TOIMIA; ÄLÄKÄ VAIN HUUTELE TÄÄLLÄ! LAHJOITA HETI KOKO OMAISUUTESI MILJONÄÄREILLE! SITÄHÄN TÄÄLLÄ ESITÄT.
-RAHAT TISKIIN!
[/quote]
Lääkkeet? Jos sulta viedän yhden päivän sairaspäivärahat ja ylityökorvaus hiukan pienenee, niin tuskin se tarkoittaa, että palkkasi on vastaisuudessa 0e. Jos johtavat kyrsii, niin myös sinä voit opiskella lisää ja pyrkiä ylempiin virkoihin.
En tietenkään mene. Sehän ajaisi pohjan koko idealta. Ek ja ay:t saavat sitten sopimusten loppuessa itse neuvotella uudet sopparit. Valtiolla mitään saneluoikeutta ole. Miten sattukin että leikkaukset koskevat suurimmalta osin pienituloista ja naisvaltaista alaa.
Tietysti menen. Sijaisuuksia on kovin harvoin tarjolla. Työssäkäyvät eivät oikeasti taju kuinka etuoieutettuja ovat tällä hetkellä kun työttömien määrä on valtava!