Kananmunan kuori poksahtaa keittäessä rikki, keitätkö ja syötkö sen silti?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:55"]Ainakin meillä mies heittää roskiin eikä munakenno paljoa maksa.
[/quote]
Senkin pröystäilijät. Kai edes biohon laittaa?
Tuli Tokmannin mainoslehtinen.Taas saa munia 10 kpl eurolla. Nyt.kaikki joukolla munia ostamaan.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:25"]
No en tietenkään, kun se keitinvesi voi imeytyä siihen munaan ja mä voin myrkyttyä siitä.
[/quote]
Ethän ole tosissasi, ethän? Miten se vesi siihen munaan imeytyy? Lisäätkö kanamunien keitinveteen myrkkyä? Eihän siinä ole juuri mitään mikrobejakaan enää 5 min. keittämisen jälkeen.
[/quote] *sarkasmi*
En mä voi joukolla, se oli mun juoppo äijä ja kuoli jo pois kuleksimasta.
Tietenkin syön o.O Joskus jopa teen tarkoituksella "rumia" munia kun näyttävät niin kivoilta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:49"]Tietenkin syön o.O Joskus jopa teen tarkoituksella "rumia" munia kun näyttävät niin kivoilta.
[/quote]
Miten tehdään rumia munia??
Totta kai. Vieraille en tarjoaisi kun on niin ruma sellainen muna, mutta itse kyllä voin syödä.
No en tietenkään, kun se keitinvesi voi imeytyä siihen munaan ja mä voin myrkyttyä siitä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:25"]
[/quote]
Ethän ole tosissasi, ethän? Miten se vesi siihen munaan imeytyy? Lisäätkö kanamunien keitinveteen myrkkyä? Eihän siinä ole juuri mitään mikrobejakaan enää 5 min. keittämisen jälkeen.
Nyt en syönyt ja laitoin uuden tulemaan. Kattila oli täynnä valkoisen munavaahdon ym lisäksi keltaista kiemuraa, keltuainenkin oli päässyt siis valumaan veteen.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:35"]
Syöttekö makaroneja joihin on imeytynyt keitinvettä? Siis yök.
[/quote]
Niissä makaroneissa on harvemmin höyheniä/ulostetta/muuta likaa ja roskaa, niin kuin kanamunissa nykyään on... Mä itse en jaksa niin tarkka olla, mutta mun superhygieninen kaverini ei todellakaan vois syödä haljennutta munaa :-)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 10:25"]No en tietenkään, kun se keitinvesi voi imeytyä siihen munaan ja mä voin myrkyttyä siitä.
[/quote]
Ihan oikeasti mitä myrkkyä lisäät keitinveteen?
Laita hieman suolaa keitinveteen niin siältö pysyy hyvin munassa, vaikka kuori rikkoutuisikin. Ja kysymykseesi. syön kyllä rikkoutuneetkin munat.
Laita kananmunat kattilaan jo kylmään veteen ja myös suolaa vähän mukaan.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 11:32"]En kyllä syö niitä kuoria vaikka ne pysyisikin ehjinä. [/quote] Kuoret kannattaa murskata ja syöttää kanoille.
[/quote]
Ja jos ei kanoja saatavilla, voi laittaa kukankasteluveteen lannoitteeksi. Tai heitellä kukkapenkkiin. Voi ne tietysti itsekin syödä. Miksi oikeestaan kuoria ollenkaan?
[/quote]
Miksi niitä pitää edes keittää? Siitä vaan suuhun sellaisenaan