Onko täällä vanhempia joiden lapsi on joutunut onnettomuuteen? Tarvitsen vertaistukea!
Lapseni joutui syksyllä mopokolariin. Hän sai moninaisia ja vakavia vammoja ja joutui läpikäymään useita leikkauksia ja viettämään kuusi viikkoa sairaalassa. Sen jälkeen vielä toiset kuusi viikkoa kotona ennen kouluun palaamista.
Sairaalasta pääsyn jälkeen jäin täysin hänen kanssaan kotiin. Hän oli käytännössä liikuntakyvytön ja tarvitsi apua ihan kaikessa vessassa käynnistä pukeutumiseen. Hänellä oli myös aivan valtavia kipuja. Onneksi toipuminen on edennyt todella hienosti ja nykyään hän pystyy jo itse liikkumaan ja hoitamaan arkiaskareensa. Futisharrastus on tietysti edelleen tauolla eikä paluu sinne tapahdu lähiaikoina, ei ehkä koskaan.
Ystäväsuhteet ovat osittain muuttuneet, huomaan että täällä käy paljon vähemmän porukkaa kuin ennen. Silloin kun lapseni oli sairaalassa ja täällä kotona toipumassa hän oli tosi vähän yhteydessä kehenkään -ihan omasta aloitteestaan, koska ei halunnut sääliä tai jaksanut puhua tuosta.
Tilanne on raskas, mutta ei toivoton. Onko täällä muita vastaavan kokeneita vanhempia? Miten teillä nyt menee?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko oma vika?
Miksi et vastaaaaa?
Eli oli koska et kerro
Mitä sitten vaikka olisi,olet tosi ilkeä.
Just näin. Olen pahoillani ap sun puolesta että täällä on tällaista kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mopon ostaminen kaduttanut?
On ja ei. Tietysti olen miettinyt, että luultavasti tällaista ei olisi käynyt, jos hänellä ei olisi ollut mopoa. Toisaalta olen ajatellut, että hän olisi voinut joutua samanlaiseen onnettomuuteen myös esimerkiksi kaverin kyydissä ollessa. Ja voihan myös pyöräilijä ja jalankulkija loukkaantua ja kuolla liikenteessä, joten mun mielestä ihan turha liikaa pelätä ainoastaan mopoilua.
Mopo toi mun lapselle enemmän itsenäisyyttä. Se mahdollisti itsenäisen kulkemisen treeneihin ja kouluun (ilman, että tarvitsi mennä linja-auton aikataulujen mukaan kouluun --> saattoi jäädä helpommin myös kylälle kavereiden kanssa koulun jälkeen), joten enemmän siitä mun mielestä oli iloa pojalle.
-ap
Eikö se enää voi mopoilla?
En osaa enkä ehdi muuta sanoa: tsemppiä toipumiseen pojallesi ❤️
❤️ onneksi hän on kunnossa! Mullakin on mopopoika ja aina sitä pelkää pahinta... Toivottavasti mitään ei satu.
Mitä sitten vaikka olisi,olet tosi ilkeä.