Miten saada nuori mies luopumaan parrasta?
Poika, 34v, tuli perjantaina käymään kotona ja oli kuukauden aikana kasvattanut itselleen parran. Minusta se parta ei sovi hänelle yhtään, muistan pojan aina iloisena siloposkena joka tuli avuksi laittamaan puutarhaa ja jota saattelin kouluun. Sanoin perjantaina että tuo parta on aika ruma, voisiko sen ajaa pois. Siitä se suuttui ja sanoi ettei hänellä ole mitään aikomusta ajaa sitä pois. Viikset ja parta leuan alla on mielestäni todella ruma.
Eli, miten saisin mahdollisimman vähällä vaivalla tuon parran pois?
Äiti 57v
Kommentit (14)
Mieluummin se poika sinusta luopuu, kuin parrasta.
Mitä sillä on sinulle väliä onko hänellä konkreettisesti nähtävillä partaa vai ei, kun kerran sanot muistavasi hänet aina siloposkena?
Pelkkää hyvää minä ajattelen ja hän näyttää oikein kivalta ilman tuota partaa, ihan sen vuoksi. Isällään ei ole parta eikä kenelläkään meidän suvussa ole partaa. Mitä pahaa siinä on jos sanon, ettei se sovi hänen kasvoilleen. Takaisin sain vain haukkuja ja syytöksiä siitä miten olen aina "päälläni" hänen asioissaan ja "tonkimassa" hänen elämäänsä. Minusta äidin kuuluu pitää huolta ja kai minullakin on sananvaltaa.
Hyväksy poikasi. Mitä jos hänkin muistaa sinut nuorena ja nättinä. En ymmärrä teitä naisia, jotka valittavat suoraan miehelle hänen tyylistään. Tietty ehkä on rehellistä sanoa omalle mutta ei vieraalle. Jos teille sanoisi niin, mies olisi ilkeä paska. Olen kokenut paljon naisten arvostelua... Olen naisten alalla töissä. He sanovat tyylistä usein törkeästi päin naamaan, tajuamatta että voin loukkaantua. Jos sanoisin heille samoin niin voi voi!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:16"]
Pelkkää hyvää minä ajattelen ja hän näyttää oikein kivalta ilman tuota partaa, ihan sen vuoksi. Isällään ei ole parta eikä kenelläkään meidän suvussa ole partaa. Mitä pahaa siinä on jos sanon, ettei se sovi hänen kasvoilleen. Takaisin sain vain haukkuja ja syytöksiä siitä miten olen aina "päälläni" hänen asioissaan ja "tonkimassa" hänen elämäänsä. Minusta äidin kuuluu pitää huolta ja kai minullakin on sananvaltaa.
[/quote] Sori, sun sananvaltas loppui silloin kun poika täytti 18v.
Miksi taas tämmönen typerä provo?! Eikö nämä IKINÄ lopu?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:16"]Pelkkää hyvää minä ajattelen ja hän näyttää oikein kivalta ilman tuota partaa, ihan sen vuoksi. Isällään ei ole parta eikä kenelläkään meidän suvussa ole partaa. Mitä pahaa siinä on jos sanon, ettei se sovi hänen kasvoilleen. Takaisin sain vain haukkuja ja syytöksiä siitä miten olen aina "päälläni" hänen asioissaan ja "tonkimassa" hänen elämäänsä. Minusta äidin kuuluu pitää huolta ja kai minullakin on sananvaltaa.
[/quote]
Oletko? On eri asia huolehtia kuin udella ja arvostella jatkuvasti. Jos poika pitää parrastaan niin sitten pitää, voit toki sanoa et susta se ei sille sovi, muttet mitään enempää.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:16"]
[/quote]
Ensinnäkin poikasi ei ole enää mikään "nuori mies" vaan aikuinen mies. Toiseksi hänen valintansa ja ulkonäkönsä eivät kuulu sinulle tippaakaan, eikä sinulla ole niihin mitään sananvaltaa. Anna hänen elää omaa elämäänsä omine valintoineen, ja huolehdi vain omista asioistasi. Ja kun kysyt mitä pahaa sanomisessasi oli, niin ei sinustakaan varmaan tuntuisi kivalta jos joku arvostelisi sinun ulkonäköäsi.
Meilläkin on tuollainen tilanne päällä. Yksinäinen, turhautunut ja tylsistynyt anoppi on omistanut elämänsä mieheni parran kritisoinnille. Aina soitellessaan pyytää "harkitsemaan uudelleen" sitä parran kasvatusta.
Parta ei lähde mihinkään, mies on ostanut vahaa ja trimmerinkin pitääkseen viiksensä ja partansa kuosissa.
Poikasi parta ei sinulle kuulu, eikä parta todellakaan ole sen tason elämänvalinta, että siihen pitäisi läheisten puuttua. Hanki elämä.
Asia ei kuulu sinulle.