Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei hoida vauvaa yhtään

Vierailija
12.09.2015 |

Meillä 5kk:n ikäinen ihana vauva. Mies ei ole kertaakaan herännyt yöllä syöttämään eikä päivälläkään hoida häntä mitenkään. 30 sekuntia voi jutella tälle ennen kun lähtee töihin. Välittää vauvasta kyllä ja kavereilleen kyllä kertoo kaikenlaista mitä vauvalle kuuluu mutta kun olen kysynyt miksei koskaan syötä häntä tai tee yhtään mitään mies sanoi mulle että hän käy töissä ja minä hoidan vauvan! Ei minusta ihan oikein?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ette sitten keskustelleet ennen lapsen hankkimista?

Vierailija
2/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on selvä. Mies ei hoida vauvaa, joten kannattaa aloittaa itsenäinen elämä vauvan kanssa. Ihan ekana muutat miehen tavarat pois makuuhuoneesta, sinne jää sinä ja vauva. Sitten ryhdyt viettämään iltoja ja viikonloppuja kavereilla ja vanhemmillasi tms. siellä, missä saat apua vauvanhoitoon. Jos mies ei välitä vauvasta, miksi ihmeessä eläisit yhdessä miehen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies luistaa koska voi. Ei ole isän ja lapsen suhteelle hyväksi ettei isä hoida lainkaan. Nyt sinä päätät että kotona ollessaan mies hoitaa oman osuutensa ja oppii hoitamaan vauvaa. Myöhemmin se muutos on aina vaan vaikeampi ja sinä olet täysin sidottu lapseen. Lähdet kauppaan/lenkille/kahville ja jätät lapsen isälleen. Toista vähintään pari kertaa viikossa :)

Vierailija
4/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäine "mies" kyseessä?

41v m

Vierailija
5/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka. Meillä minä olen aina hoitanut yöheräämiset (paitsi sillon kun olen ollut kipeänä ja tarvinnut sitä unta) sillä minulla on mahdollisuus ottaa päiväunet lapsen kanssa, mies taas on töissä. Tämä on toiminut meille.

Mutta meillä mies on myös huono ottamaan vastuuta ja minä olen ollut huono sitä vaatimaan. Ottaa sitten tarpeen tullen jos minä romahdan mutta olisihan se kiva jos ottaisi ihan oma-alotteisesti muutenkin. 

Te voisitte jutella miten teillä työt jakautuvat. Voiko ajatella että sillä aikaa kun mies on töissä niin sinun "työsi" on vauvan ja kodin hoito? Tästä kun ei konkreettisesti koskaan saa vapaata, tosin kuin oikeista töistä. Kun mies tulee töistä jaatte yhdessä askareet? Mites jos pyydät miestä vaikka hoitamaan viikonloppuna toisen yön heräilyt että sinä saat yhden yön nukkua, onnistuisiko tämä?

Onko teillä mitenkään kyse siitä että mies ei "osaa"? Ehkä hirvittää että ei osaa tehdä asioita niin kuin sinä haluaisit että ne tehdään. Tähän sanoisin että anna miehen tehdä tyylillään. Se ei ole niin justiinsa jos vaipan teipit on vinossa tai vaatteet eri paria.

Toivottavasti vinkeistä on jotain apua, tästähän ei muuten kuin puhumalla selviä. Voit myös ehdottaa miehelle että joku kaunis viikonloppu tai loma vaihdatte osia päiväksi. Mies tekee mitä sinä yleensä vauvan kanssa. Meillä tämä on auttanut miestä ymmärtämään mitä vauvan hoitoon kuuluu.

Vierailija
6/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha! Ei menis multa läpi.

Vierailija
7/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:39"]Asia on selvä. Mies ei hoida vauvaa, joten kannattaa aloittaa itsenäinen elämä vauvan kanssa. Ihan ekana muutat miehen tavarat pois makuuhuoneesta, sinne jää sinä ja vauva. Sitten ryhdyt viettämään iltoja ja viikonloppuja kavereilla ja vanhemmillasi tms. siellä, missä saat apua vauvanhoitoon. Jos mies ei välitä vauvasta, miksi ihmeessä eläisit yhdessä miehen kanssa?
[/quote]

Tosi aikuismaista. Näillä neuvoilla parisuhde kuntoon...

Vierailija
8/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isän kansalaisuus?

Lapsen sukupuoli?

Vierailija
9/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:39"]Asia on selvä. Mies ei hoida vauvaa, joten kannattaa aloittaa itsenäinen elämä vauvan kanssa. Ihan ekana muutat miehen tavarat pois makuuhuoneesta, sinne jää sinä ja vauva. Sitten ryhdyt viettämään iltoja ja viikonloppuja kavereilla ja vanhemmillasi tms. siellä, missä saat apua vauvanhoitoon. Jos mies ei välitä vauvasta, miksi ihmeessä eläisit yhdessä miehen kanssa?
[/quote]

Tosi aikuismaista. Näillä neuvoilla parisuhde kuntoon...
[/quote]

Minunkin mielestäni turhan draamallinen lähestymistapa tällaiseen ongelmaan. Varsinkin jos tilanne on se ettei asiasta ole vielä paljoa edes keskusteltu eikä mies siten ole täysin ymmärtänyt mitä osallistumattomuus merkitsee.

Vierailija
10/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö imetä, vai miten miehesi voisi osallistua vauvan ruokintaan? Meilläkin on työnjako, että minä hoidan vauvan ja mies työn. Pidän ihan reiluna, että minä herään öisin ja mies saa nukkua, koska miehellä on kuitenkin aikainen lähtö töihin. Mies tulee yleensä töistä klo. 17-18 ja hoitaa vauvaa sen aikaa, että mä saan tehtyä ruuan, käytyä suihkussa ym. Ehkä kerran viikossa jätän vauvan pariksi tunniksi miehen hoitoon ja lähden jonnekin yksin, lenkille tai ostoksille tms. En koe ollenkaan, että olisin jotenkin tiukemmilla kuin mieheni. Varsinkin kun kotityöt hoidamme yleensä puoliksi.

Vierailija
11/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä työnjako. Ehkä mies ei ymmärrä, että vaikka sun homma on vauvanhoito, niin hän ei käytännössä rakenna mitään suhdetta lapseen. Kerro, että ei tarvitse hoitaa, mutta pitää tutustua omaan lapseen. Jos se ei kiinnosta, niin miksi ei? Eikö halunnut lasta ollenkaan?

Vierailija
12/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauva ei ole mikään työ josta mies voi liueta vetoamalla että tekee jo yhtä työtä päivällä. Se on oma lapsi perheenjäsen hyvä tavaton. Miten noin kehittymättömiä iältään aikuisia ihmisiä voi olla?

Vierailija
13/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:39"]Asia on selvä. Mies ei hoida vauvaa, joten kannattaa aloittaa itsenäinen elämä vauvan kanssa. Ihan ekana muutat miehen tavarat pois makuuhuoneesta, sinne jää sinä ja vauva. Sitten ryhdyt viettämään iltoja ja viikonloppuja kavereilla ja vanhemmillasi tms. siellä, missä saat apua vauvanhoitoon. Jos mies ei välitä vauvasta, miksi ihmeessä eläisit yhdessä miehen kanssa? [/quote] Tosi aikuismaista. Näillä neuvoilla parisuhde kuntoon...

[/quote]

Oletus on, että koska tuo on kestänyt jo 5 kk, niin eiköhän asiasta ole keskusteltu jo kerta jos toinenkin. Kun puhe ei auta, kannattaa toimia.

Vierailija
14/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, vaaditteko miehiänne heräämään öisin vauvaa hoitamaan, vaikka ne joutuis lähtee aamulla töihin ja te olette äitiysLOMALLA? Mulle ei ole tullut moista edes mieleeni.

Vierailija
15/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka vauvaa voi jättää yksin edes suihkussa käymisen ajaksi? Voi vittu. En todella taida hankkia lapsia.

Vierailija
16/16 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli mieleen, että ehkä mies ei oikein tiedä miten vauvaa hoidetaan ja sen takia ei halua tehdä sitä. Hänen kannattaisi kuitenkin pitää sylissä ja jutella sekä leikkiä vauvan kanssa, jotta saisi muodostettua mukavan isä-lapsisuhteen. Helpompaa se olisi nyt, kuin sitten vaikkapa uhmaikäisen kanssa.

Kyllä meilläkin minä hoidan vauvan. Tosin jos olisi vaativa vauva, niin sitten ehkä vaatisin mieheltä enemmän osallistumista varsinaisiin hoitotoimenpiteisiin.