Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömishäiriöstä parantuminen & painon nousu & raskaus

Vierailija
12.09.2015 |

Sairastin lähes kymmenen vuotta syönishäiriötä, pääasiassa anoreksiaa, kausittain myös bulimiaa ja ortoreksiaa.

Nyt olen ollut kaksi vuotta "kuivilla": oksentamatta ja pyrkien normaaliin syömiseen. Kuukautisetkin palasivat elämääni. Mieheni, jonka kanssa olemme seurustelleet nyt vuoden, kannusti minua nostamaan painoa. Nyt olen hänen toiveestaan normaalipainoinen - BMI 22,6. Toisaalta on kivaa, kun on rinnat ja hiuksetkin jälleen kasvavat. Mieheni mielestä olen juuri nyt seksikäs. Mutta, mutta... Syömishäiriö nostaa rumaa päätään lähes päivittäin yhteiskunnassa, jossa normaalipaino on ylipainoa, jossa koko xxs on se oikea etc.

Miten muut osittain syömishäiriöstä parantuneet tai normaalipainoisiksi lihoneet elävät uuden vartalon kanssa? Oma ahdistus on suuri (ja pinnallinen), kun entiset lastenosastolta ostetut vaatteet eivät enää mahdu ja näytän aikuiselta naiselta... Aion kuitenkin pysyä normaalipainoisena, koska haluan saada lapsia tulevaisuudessa ja pysyä terveenä heitä ja miestäni varten...

Tervehtymisblogisuosituksia otan myös mielelläni vastaan... :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi