Vituttaa. Kun mä pyydän miestä tekemään jotain niin ei, mitään ei
tapahdu. Samasta asiasta saa sanoa miljoona kertaa tai tehdä itse. Mutta varjele kun miehen vanhemmat soittaa ja tarvii jotain. Heti ollaan menossa tukka putkella tekemään. Olis yhtä aktiivinen oman ydinperheensä kanssa.
Kommentit (17)
Asioiden esittämistapakin saattaa vaikuttaa, oletko koskaan miettinyt asiaa?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:14"]Onko sinulla siis mielestäsi käskyläinen jonka tulisi hyppiä pillisi mukaan vai mies?
[/quote]
Eikö miehen kuulu tehdä mitään? Eikö saa pyytää tekemään jos ei tee mitään oma-alotteisesti?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:14"]Onko sinulla siis mielestäsi käskyläinen jonka tulisi hyppiä pillisi mukaan vai mies? [/quote] Eikö miehen kuulu tehdä mitään? Eikö saa pyytää tekemään jos ei tee mitään oma-alotteisesti?
[/quote]
Jos omien sanojesi mukaan jankutat ja nalkutat toistuvasti, kehittää mies moodin jossa kaikki sanomisesi ovat tarkoituksetonta liibalaabaa.
Koitapa joskus vähän ystävällisemmin?
Sama juttu meillä. Vaikka kuinka nätisti pyydän laittamaan tiskit, on ne vielä kolmen päivän päästä laittamatta. Ja tuona kolmena päivänä pyydän joka pv laittamaan ne. Lopputulos on se, että minä laitan ne.. Sama koskee monta muuta asiaa (ruoanlaitto, pyykit, imurointi jne..). Sitten joskus kerran tai kaksi kuussa mies tekee jotain melkein oma-aloitteisesti ja pitää itseään sankarina. Ei voi ymmärtää.
Ihanaa uhritumista. Marttyyrinviitta ja pokaali postissa.
Pitääkö ottaa mieheksi tuollaisia nössöjä?
Kummasti teillä marisijoilla löytyy aina aikaa av-palstalle, muttei tiskikoneen napin painamiseen?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:45"]
Pitääkö ottaa mieheksi tuollaisia nössöjä?
[/quote] semmonen mies vasta onkin nössö, joka palvelee nalkuttavaa naistansa.
Mies käyttäytyy noin, kun sä teet sen kuitenkin, jos hän ei viitsi. Heittäytyy lapseksi ja odottaa "äidin" hoitavan homman.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:48"]Kummasti teillä marisijoilla löytyy aina aikaa av-palstalle, muttei tiskikoneen napin painamiseen?
[/quote]
Mistä sinä tiedät, ettei se tiskikone ole jo päällä? Taidat olla itse tyypillinen marisija.
Meillä vähän sama, vaihda tosin vanhempien tilalle kaverit.
Viimeisin esimerkki eiliseltä: minä ehdotin, että tekisimme jotain kivaa yhdessä kun molemmilla ollut kiireinen viikko. Mies oli väsynyt, ei kuulemma jaksanut katsoa leffaa, lähteä kävelylle, mennä syömään / yhdille, ei oikeastaan mitään. Mutta heti kun kaveri soitti että "lähe baariin", niin mies vastasi että kai se täytyy lähteä. Kiukutteli ennen lähtöä ettei millään jaksaisi, kiukutteli kun vaihtoi kotivaatteet baarivaatteisiin ja kiukutteli vielä yöllä kotiin tultuaan että paska reissu ja rahaa vaan meni. Sama juttu jos vaikka minä haluaisin käydä Ikeassa ja pyydän kyytiä: mies ei kuulemma jaksa, mutta jos kaveri pyytää samalla hetkeä heittämään vaikka lentokentälle, niin mies lähtee taas kiukutellen.
Voisiko joku mies selittää logiikkaa?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:50"]
Mies käyttäytyy noin, kun sä teet sen kuitenkin, jos hän ei viitsi. Heittäytyy lapseksi ja odottaa "äidin" hoitavan homman.
[/quote]
Mä en vaan ymmärrä mitä tässä sitten pitäis tehdä? Kun ei saa nalkuttaa (sillä vaimohan nalkuttaa vaikka PYYTÄISI kuinka kauniisti) eikä saisi tehdä niitä hommia miehen puolesta. Lapsiperheessä on kuitenkin pakko tehdä tietyt asiat, on pakko pestä pyykkiä, on pakko laittaa ruokaa, on pakko hoitaa lasten iltahommat, on pakko valvoa lasten kotiläksyt, on pakko siivota ja tiskata edes vähän. Kuka noi hommat sitten tekee jos minä en niitä saa tehdä ja miestä ei kiinnosta?
Ja miten siltä mieheltä pitäis pyytää sitä hommiin osallistumista? Mä en mielestäni nalkuta, ihan kauniisti pyydän tai sanon että tuo pitäis tehdä ja mielellään heti. Ei vaikutusta. Joskus mies lähtee hommiin jos raivostun. Yleensä sillä nätisti pyytämisellä ei tapahdu mitään, korkeintaan kuuluu että joo joo, ihan kohta. Enkä huomauttele asioista koko ajan, en. Koska en itsekään sitä jaksa. Lopulta teen itse koska on pakko tehdä. Yhden homman olen jättänyt tekemättä ja se on nurmikon leikkaaminen, nurtsi onkin helvetin pitkä, mutta mies ei eväänsä täräytä sen leikkaamiseksi. Tuollaiseksi se varmaan jääkin. Naapurien suureksi iloksi. Mutta se on asia joka ei ole pakko tehdä joten en tee. Olen sen leikannut yksin koko kesän, nyt riitti.
Joten arvon alapeukuttajat ja nalkuttajaksi huutelijat, miten tää asia pitäis hoitaa? Tosiasia on, että mä olen vakavasti alkanut harkita eroa. En tiedä miten tää muuten muuksi muuttuu, mikään kaunis puhe kun ei tunnu auttavan. Hommiin miehen saa vain raivoamalla ja sitä mä en halua. Tää hommien yksin tekeminen vituttaa päivä päivältä enemmän. Eron jälkeen toki tekisin kaiken itse edelleen, mutta eipähän olis tota laiskaa paskaa nurkissa kitisemässä ja pelaamassa tietokoneella. Sillä uskokaa tai älkää toi mies marisee ja nalkuttaa paljon enemmän kuin minä.
Ja edelleen mä ihmettelen, että miten toi pääsee välittömästi korjaamaan apen nettiyhteyttä kun tämä soittaa ja pyytää, mutta lapsen lukuläksyn kuunteleminen ja kuittaaminen ei onnistu kun lapsi sitä pyytää. Tosin eihän ne lapset enää isää pyydäkään, kun tietävät ettei tämä "ehdi", pelaaminen on huomattavasti tärkeämpää kuin oma lapsi.
ap
Et tarvi kuvaamasi kaltaista miestä yhtään mihinkään. Olen itse eronnut samantapaisesta luuserista jo yli kymmenen vuotta sitten! En ole katunut eroa hetkeäkään, päinvastoin olen tälläkin hetkellä ikionnellinen että erosin!
Keskustele miehen vanhempien kanssa asiasta ja ehkä he saavat poikansa tekemään sinun pyytämät asiat??
Onko sinulla siis mielestäsi käskyläinen jonka tulisi hyppiä pillisi mukaan vai mies?