Saako oma äiti penkoa lapsen huonetta salaa
Oon täyttämässä 17v ja olen viikonloppuisin poikaystäväni luona aika useasti. Äitini tonkii huoneessani salaa paikkoja ja katsoo roskiksetkin läpi. Olen sanonut että ei tekisi niin, mutta tekee silti. Se on häiritsevää. Sanoi vain että läy huoneeni läpi sen takia että sieltä löytyisikin jotain.
Kommentit (29)
Kaikki salapskatouhut on käsitysten keräämistä. Sait selville sellaista ja tällaista. Mitäs sitten?
Mikään laki ei tuota kiellä niin kauan kuin äitisi ei tutki kirjeitäsi tai kännykkääsi.
Kokonaan toinen juttu on sitten se, onko tuollainen toiminta järkevää ja luottamusta rakentavaa.
Typerä esimerkki. Otat festareilla taskuusi ilmaiseksi jaetun festarikondomin, joku lykkää sen käteesi. Kotona miehesi tonkii sun taskut salaa. Kondomi tarkoittaa hänelle pettämistä.
Jos otat sen pois kotona miehen nähden kun tyhjään taskuja niin se ei tarkoita pettämistä. Se tarkoittaa pettämistä vain silloin kun se on selvitetty salaa
Yksikään äiti ei pengo teinin huonetta, mikäli teini itse ei ole siihen aihetta tai murhetta antanut.
Periaatteessa saan tehdä omassa talossani mitä haluan ja nuo lastenhuoneet on myös minun. Mutta ei ole intoa käydä niissä penkomassa, tosin lapset on vielä vähän alle 10 v. Mutta kyllä minulla siellä oikeus on käydä, vaikka lapset ei kotona olekaan. Jos pitää vaikka pyykkiä viedä. Jos olisi vahva epäilys huumeista, niin sitten ehkä. Muuten ei edes kiinnosta.
Vanhempi saa jopa rikkoa kirjesalaisuuden tai tutkia puhelimen, jos epäilee lapsen olevan vaarassa tai epäilee häneen kohdistuneen rikoksen.
Tuollaisissa salajutuissa on enemmän huonoja kuin hyviä puolia. Sehän tarkoittaa sitä että äiti saa käsityksiä. Ne ei aina ole oikeita.